Wat nodig uit kraampakket?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mandy5389, 9 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy5389

mandy5389 Lid

4 dec 2014
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 34 weken zwanger.

Ik krijg een kraampakket van een kennis die ongebruikt is.

Maar wat wordt er gebruikt uit zo'n pakket als je definitief in het ziekenhuis gaat bevallen?

Zijn er dingen Die extra ingekocht moeten worden?

Alvast bedankt

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had bijna niks uit die kraampakket gebruikt
    aleen het flesje alcohol om het thermometertje schoon te maken en de kraamverband. Daar moest ik wel van bijkopen
    Zo zonde ik had €33 betaald voor een pakket waar ik bijna niks aan had.

Het enige wat ik dus gebruikte was de alcohol en kraamverband.
    Watten zijn wel handig om de thermometer schoon te makem, maar dik gebruikte daar gewoon m'n wattenschijfjes voor.

Heb je trouwens al kartonnen vijltjes gekocht? Onmisbaar!

3. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hier ook ZH bevalling (wil absoluut niet thuis bevallen).

De alcohol is gebruikt voor het desinfecteren van de handen, het kraamverband inderdaad, 2 grote onderliggers (eerste 's nachts voor de controle ontsluiting om naar het ZH te gaan, en de tweede voor de kraamweek, het temperaturen etc). Een kleine onderlegger voor in de auto, voor het breken van de vliezen. De thermometer ook gebruikt, maar verder eigenlijk niets.

Liefs,

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dit heb ik gebruikt: alcohol, watten, kraamverband, absorberende matjes om in bed te leggen (ik gebruikte ze niet voor mezelf maar bij het verschonen van m'n dochter, die vaak net ging poepen/plassen tijdens het verschonen), van die slipjes van gaas om het kraamverband op z'n plek te houden.
    Ik kreeg het pakket gratis vanuit de aanvullende verzekering. Wat ik niet gebruikte, heb ik meegegeven aan de kraamhulp, voor moeders met een kleine portemonnee en zonder kraampakket.

5. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en heb daardoor weinig uit het kraampakket gebruikt. Kraamverband en de alcohol gingen er wel snel doorheen. Wat later, toen mijn zoontje een vuil oogje had, gebruikte ik ook de gaasjes, maar verder heb ik weinig gebruikt uit het kraampakket. Als je thuis bevalt, zul je wel meer gebruiken, schat ik zo.

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Als je geen medische indicatie hebt om in het zh te bevallen, zou ik er altijd voor zorgen dat je een compleet pakket in huis hebt.
    het kan altijd gebeuren dat de bevalling zo snel gaat dat er geen tijd is om naar het zh te gaan en het is voor de vk wel prettig als ze dan de benodigde materialen heeft.

Als je wel een medische indicatie hebt, heb je nodig: kraamverband, een paar celstof onderleggers, watten, alcohol en een pakje kleine steriele gaasjes.
    je zult dan dus best een hoop overhouden aan een compleet kraampakket.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik moest mijn vorig keer naar het ziekenhuis en heb erg weinig gebruikt.
    alleen de alcohol en die grote lappen maandverband.

8. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Vooral het kraamverband, de onderleggers (eerste week na de bevalling tegen het evt. lekken), alcohol en watten zijn prettig, voor de rest gebruik je vrij weinig en kun je het of als voorraadje bewaren of doneren aan stichting Hope! Home - Stichting Baby Hope

Deel Deze Pagina