Hallo dames, Op dit moment geen geen stiae aanwezig maar ik merk dat mijn buikje met 14 weken begint te groeien. Ik ga er vanuit dat het het beste is als je nu al begint met smeren. Maar welk product? Wat is nou een goede creme/lotion? En hoevaak smeren jullie per dag? Dankjewel!!!!
ik gebruik weleda zwangerschapsolie en heb mijn vorige en deze zwangerschap er (nog) geen last van gehad. ik ben wel beide zwangerschappen begonnen zodra ik wist dat ik zwnager was,dacht liever teveel als te weinig smeren
Volgens mij krijg je striae of niet, wat je ook wel of niet smeert.. Ik kreeg het in elk geval niet (fieuw!) maar heb ook niets gesmeerd
Smeren helpt niet tegen striae, helaas. Bij striae scheurt je huid van binnenuit door het oprekken. De creme die je smeert, komt niet zo diep en heeft dus totaal geen effect. De kans op striae wordt beinvloed door je leeftijd en het is enigszins genetisch bepaald.
Anti striae van Palmers. Ik smeerde er mee vanaf week 12 en 'kneedde' mijn buik ook. Ik stak er best wat tijd in. Bij de vierde zwangerschap had ik er geen zin meer in. Resultaat: drie zwangerschappen zonder striae...1 zwangerschap met toch wel een paar strepen. Toeval zullen velen roepen, maar ik betwijfel het. En die creme van Palmers vind ik echt een aanrader!
Hartstikke bedankt voor jullie input. Ja misschien is het dan een combinatie van verzorging en je eigen lichaam. Ik ga toch maar smeren.. wie weet helpt het dan!! dankjewel!!!!
Striae is genetisch bepaald smeren helpt niet aangezien je daarmee alleen je opperhuid soepel houdt. Het is wel lekker om te smeren omdat het vaak jeukt en droog is. Verder kan je na de bevalling je striae insmeren met slakkengel van de Tuinen dit verminderd de striae aanzienlijk
Dit dus! Cremerjes zijn onzin. Smeer vanaf week 1 en zowel mijn boos als heupen is het nu te zien. Geen creme wat er tegen op kan.
klopt helemaal. Hier tijdens mn eerste zwangerschap ook suf gesmeerd, hielp niks! Verloskundige vertelde inderdaad dat smeren geen striae voorkomt, dat het wel lekker en fijn kan voelen op je huid, maar verder dus niet zal helpen striae voorkomen.