Wie heeft er een tweede badkamer en hoe bevalt dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aquilegia, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wie heeft er een tweede badkamer? En hoe bevalt dat? Hoeveel kinderen hebben jullie en van welke leeftijden? Wordt de badkamer veel gebruikt?

Wij gaan de zolder verbouwen en nu hebben de buren ons ‘aangepraat’ om daar een tweede badkamer te maken. Mijn man is weg van het idee; het is luxe!

Het plan is nu: 2 slaapkamers, kleine badkamer met wastafel, douche en toilet, overloop met ruimte om te wassen en de was op de hangen.

Zelf twijfel ik nog steeds. Is het echt nodig? Maak ik niet liever de slaapkamer(s) van de kinderen / het kind wat groter? Of meer ruimte om de was op te hangen? Of een kleine logeerkamer?

Wij hebben nu 1 kind via IVF. We hopen tenminste nog 1 kind te krijgen, maar ik ben al 37. We hebben nog cryo’s (ingevroren embryo’s), maar succes is niet gegarandeerd. Als we met zijn drietjes blijven is het toch wat overdreven om 2 badkamers te hebben.

Voordeel in deze economisch onzekere omstandigheden, is wel, dat als 1 van ons de baan verliest, wij de hele bovenste verdieping kunnen verhuren. Zo zouden we in ieder geval nooit gedwongen kunnen raken om ons huis te verkopen. We wonen in een studentenstad met kamernood, dus er is nog steeds vraag naar kamers en etages te huur. Zonder extra badkamer wordt het verhuren toch een stuk minder aantrekkelijk, zowel voor ons als voor (een) evt. huurder(s). (Er zou dan nog wel een klein keukenblokje moeten worden geplaatst.)

Mijn man wil in ieder geval NU de zolder verbouwen en helemaal mooi maken, zodat daar 2 kinderkamers zijn en we niet in een evt. zwangerschap met een verbouwing zitten.

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij hebben 2 badkamers en ook maar 1 kind. Ik vind het persoonlijk super. De 2de badkamer is in onze kamer, dus ik kan zo van mijn badkamer naar mijn bed lopen. Misschien kan de bovenste badkamer die jullie nu gaan maken dienen als badkamer voor de kinderen, en de andere badkamer voor jullie? Het is misschien luxe maar denk eens aan later...Als je kind/eren wat ouder zijn kan het wel handig zijn. Als je de ruimte hebt dan zou ik het zeker aanraden.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou nee zou niet weten waarom je dat zou willen met 1 (of 2) kinderen. Vind het ook nogal vergezocht wat betreft verhuren.

4. Fransa

Fransa Niet meer actief

Misschien is het met kleine kinderen (overbodige) luxe maar als ze groter zijn lijkt het me wel erg relaxed! Ik weet nog hoe ik en m'n zussen (we waren thuis met 4 meiden) altijd ruzie hadden om de badkamer in het weekend (voornamelijk). Een extra was dan best fijn geweest.

Wij zijn te koop op een huis met 2 badkamer. Eentje met een bad, de andere heeft een douche. Dus da's best handig met de kids. Kun je in eentje al hun spullen kwijt en dan die andere gebruiken wij mooi met z'n 2-en...

Als je de ruimte en het budget hebt zou ik het best een goede optie vinden.

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Lijkt mij niet nodig hoor 2 badkamers. Als je 6 kinderen zou hebben kan ik me wel voorstellen dat het handig is maar anders niet. Ik denk ook dat je vaker in de grotere badkamer gaat douchen en doen dan in die ''nieuwe''. En al zou er wel 2x id maand gebruik van worden gemaakt, moet ook die badkamer worden gepoetst.

6. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Wij hebben 2 badkamers!
    1 badkamer is in de slaapkamer van de kids en hebben dus hun eigen wc en bad..
    Wij hebben een badkamer in onze slaapkamer en die heeft alleen een staande douche en wc..

Ik zou niet meer zonder kunnen ...
    Als je de ruimte er voor hebt , waarom niet?

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar vraag me af, of je daar nog echt heel lang wilt blijven wonen. Ik denk dat wanneer je het huis wilt verkopen mensen liever extra ruimte hebben ipv een 2de badkamer.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou geen 2 badkamers hoeven.
    Waarschijnlijk kan je toch niet gelijk douchen want dan heeft 1 van de 2 koud water (is hier in ieder geval wel zo als je de warme kraan aanzet).

Mijn zusje had 3 badkamers. Of 2 badkamers en 1 extra douche.
    Er werd 1 badkamer gebruikt en in de 2e alleen de wc.
    De 3e ook niet. Was wel een hoop poetswerk voor niks.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam

je gaat toch niet je huis zo verbouwen dat het andere mensen hun smaak is?
    Die mensen slopen waarschijnlijk toch weer de helft eruit.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank voor jullie snelle reacties! :)

@Umm: ja, wij willen daar graag nog heeeeeeeeeeeel lang, zo'n 30 jaar of langer, blijven wonen. Het huis is alles wat wij ons kunnen wensen en het is groot genoeg om met 2-3 kinderen te wonen.

11. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Ik vind 2 badkamers erg handig! We hebben 1 badkamer met bad aan onze slaapkamer vast zitten. En een badkamer met douche op zolder, hartstikke fijn als we vrienden te logeren hebben. Loop je elkaar nooit in de weg. Of als zoonlief wat ouder word, dan krijgt hij onze slaapkamer+badkamer en kunnen wij naar zolder verhuizen.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou ja op zich..

Maar ze zegt nu dat ze er nog heel lang wilt blijven wonen. Als jij je huis binnen een jaar of 10 wilt verkopen dan zullen er echt heel veel mensen afknappen op die 2de badkamer als het veel ruimte inneemt.

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, we houden er wel beetje rekening mee. We delen het zo logisch en zo algemeen mogelijk in, zodat de kamers multifunctioneel zijn. Ik zal ook zeker kiezen voor relatief neutrale kleuren in de badkamer. Dus het wordt geen extreem uitgesproken stijl.
    Ook voegt de dakkapel extra ruimte toe, die we nu niet hebben.

@Tegelijk douchen: daar moet je een speciale combiketel voor hebben. En we zullen wat trucs moeten toepassen om de waterdruk op een voldoende niveau te krijgen. Maar daar wordt inderdaad aan gedacht!

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik zou het een hoop werk en geld vinden voor iets wat je eigenlijk niet nodig hebt.

Als je het ooit zou willen/moeten verhuren kan je altijd nog een simpele douche maken.

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, maar dat moeten we nu wel beslissen: dan moeten we daar ruimte voor uitsparen EN de leidingen vast aanleggen, zodat we niet op korte termijn de vloer weer open moeten breken. Ook is het dan wel handig als er een wastafel en een toilet is.

Een toilet is sowiewo wel handig, voor als het kleintje / de kleintjes naar de WC willen 's nachts. Een wastafel doen we ook hoe dan ook.

16. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zie de handigheid en voordelen er wel van in... helemaal als kinderen groter worden, maar ook als je daar logees etc ontvangt

als je de ruimte op zolder en het budget ervoor hebt waarom niet!

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar als jullie niet je baan verliezen en dan willen jullie het niet verhuren?

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dan wordt het de badkamer voor onze dochter / de kinderen als die groter wordt/worden. En voor evt. logé's. Wij blijven douchen op de 1e verdieping.

Ja, ik twijfel zelf ook nog steeds! En ik weet niet hoe ons gezin eruit komt te zien. 1, 2 of heel misschien 3 kinderen. Hoe gaat het als ze in de puberteit komen? We zullen het vast niet hoeven verhuren, maar dat weet je ook niet zeker... lastig, lastig, lastig.

Zijn er ook mensen met 2 badkamers die zeggen dat ze er liever 1 hadden gehad?

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben 2 badkamers. Wij slapen beneden, hebben een ensuite badkamer, erg groot met bad, douche, wastafel en toilet.
    In de winter gaan de kids daar in bad, daar staat de kachel altijd aan. De rest is hete lucht verwarming.
    Boven, waar de kinderen ook slapen, hebben we ook een ruime badkamer met een douche en wastafel.
    Zomers gaan ze daar onder de douche.
    Ik vind het ideaal. De bovenverdieping is compleet voor de kids.
    Nu zijn ze nog klein, maar zometeen als ze wat groter zijn lijkt het mij zo makkelijk.

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wij hadden vroeger bij mijn ouders ook 2 badkamers. Beneden een met douche, die gebruikten mijn ouders. Boven sliepen wij en daar hadden we een luxe met bad, toilet en wasbak. Als ik echt ff lekker wilde douchen gebruikte ik die van beneden. Maar vooral met meerdere mensen is het 's ochtends wel erg lekker hoor.
    Mijn man en ik lopen elkaar nu al wel eens in de weg. Dat wordt nog wat als de kids straks ouder zijn.

Deel Deze Pagina