In voor en tegenspoed?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Dan lijkt het me beter dat zo iemand niet meer thuis woont, maar dat betekent niet dat je je huwelijk moet verbreken.

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Maar stel dat nu jou man iets overkomt. Jong vol in het leven... Ga jij je dan tot zijn dood weg cijferen?

4. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Dat is inderdaad de oplossing waar ze naar op zoek zijn, maar als de man niet wil, blijft het heel lastig.

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

Als dit ons zou gebeuren zal ik bij hem blijven en het er beste van gaan maken als hij woede uitbarstingen gaat krijgen en het bot viert op de kinderen zal ik ten alle tijden voor mn kinderen kiezen zwaar en misschien onredelijk maar zou niet willen dat bv hij zo agresief is geworden en de kinderen wat aan doet maar is dat niet dan zal ik ten alle tijden voor hem klaar staan en hem verzorgen zo lang het me maar lukt en het kan

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ja..dat heb je toch beloofd? Ik tenminste wel. En ik zei niet, alléén als dit en dit en dit niet gebeurd...

7. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat zeg je dan tegen je kinderen als papa ze slaat? Ja sorry, maarja mama heeft aan papa belooft bij hem te blijven en papa is in de war?

Of als je kind als 16 jarige het huis uitvlucht (en dan maar hopen niet in de armen van een foute man, verkeerde vrienden). Wat zeg je tegen je kinderen als ze vragen waarom je ze dat in godsnaam jarenlang hebt kunnen toelaten?

Nee sorry, ik zou mijn kind niet meer in de ogen kunnen aankijken! Ik ben iemands vrouw dat klopt, maar op de eerste plaats moeder!

8. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    helemaal mee eens

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Inderdaad!

Mochten mijn kinderen in gevaar komen, zullen we moeten zoeken naar een andere oplossing. Hij in een verpleeghuis bijvoorbeeld...

10. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Dit is echt een gevalletje, niet weten waar je het over hebt,
    Als iemand 42 is, mobiel, voor het grootste gedeelte zelfedzaam, voor 75% goed bij zijn verstand, maar anderzijds niet tegen prikkels kan, per dag hooguit een uurtje of 4 bezig kan zijn, snel boos/aggresief wordt, overal over doorzeurt, zo kan ik nog wel even doorgaan........dan stop je hem niet zomaar in een verpleegtehuis; daar is hij simpelweg te goed voor. Maar de thuissituatie is ook niet meer te handhaven. Begeleid wonen is dan een oplossing; maar dat moet de persoon in kwestie zelf willen. Maar een moeder die naar haar eigen ouders vlugt met haar kinderen....dat kan niet goed zijn. Dat heb je niet beloofd en dan nog, waar hebben we het over, er word om veel minder zwaar wegende redenen gescheiden. Als je mijn schoonzus had gevraagd of ze ooit van haar man af zou willen als hem dit zou overkomen, zou ze absoluut nee hebben gezegd. Maar nu wordt de situatie steeds zwaarder, er is geen gelijkwaardigheid meer, er zijn geen gevoelens van zijn kant; hij is volledig afgevlakt; het interesseerd hem allemaal geen zak. (Letterlijke woorden) Ik kan hier bladzijdes mee vullen. Maar ik denk dat we hier alleen over kunnen oordelen als je ervoor staat.

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Gelukkig ben ik niet getrouwd :cool:.

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Pfff... moeilijke vraag. De vader van mijn vriend heeft een - al dan niet erfelijke, dat weten we niet - vorm van Parkinsonisme. Vroeg invalide, moeite met zindelijkheid, moeite met bewegen, geen emotie in het gezicht, ongeduldig en ongeremd, vroeg dement.... zijn vrouw heeft echt een rotleven en een hoop zorgen.
    Mijn vriend heeft gezegd dat hij niet wil dat ik op die manier voor hem moet zorgen als het zover komt. Maar ja, wanneer is het "zo ver"?

Ik weet niet wat ik zou doen. Ik zou, denk ik, prima kunnen leven met een rolstoel bijv. maar minder goed met een ander karakter (zoals bijv. met Huntington) of dementie (als hij mij of Fay niet meer kent en onberekenbaar wordt). Alcoholisme, drugsverslaving, dat soort dingen zouden voor mij ook dealbreakers zijn.

Zoals met zijn vader, daar is het heel langzaam gegaan. Je grens verschuift dan steeds verder, misschien wel veel te ver.

Ik hoop dat we dan middelen hebben om het gros van de medische/persoonlijke verzorging over te laten aan een ander, ik denk nml. dat je echt anders in je relatie staat als elke nacht de poeplakens mag verschonen.

Ik heb geen idee. Voor zolang als het voor mij en voor hem nog te doen is blijven we samen. Volgens mij kunnen we daar best ver in gaan, maar ik wil er eigenlijk ook niet echt over nadenken hoe ver die grens ligt.

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Oei, wat een felle reactie. Ik snap dat jullie (en vooral zij) in een ontzettend moeilijke situatie zitten en dat ik me daar geen beeld bij kan vormen. Het lijkt me ook onmogelijk hier iedere situatie te beschrijven met daarbij wat ik in dat geval zou doen. Wel weet ik dat ik mijn man nóóit in de steek zou laten, omdat we elkaar beloofd hebben samen te zijn tot de dood ons scheidt en elkaar onvoorwaardelijk lief te hebben. En ik ben ervan overtuigd dat dit kan! Natuurlijk kan je in dit soort lastige situaties komen, maar ik denk dat er met hulp van anderen een hoop mogelijk is. Ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid in deze situatie!

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    jes4, regel dan ook maar een tehuis voor mij. Van heel dat rijtje wat jij opnoemt heb ik ook last van 4 dingen. Moet ik dan ook maar na een tehuis?

15. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Mijn man heeft 4 jaar terug op zijn 29e ook een herseninfarct gehad...Het is niet meer de man met wie ik trouwde nee, snel boos, onredelijk, slecht in het verplaatsen van een ander, ongeinteresseerd, elke dag 24/7 pijn, waardoor hij vaak roept dat hij zo niet meer wil leven. Hij heeft een traplift, scootmobiel, nog wat aanpassingen in huis en loopt met een stok, evenwichtstoornis, kan niet meer tegen druktes. Kan gelukkig nog wel zichzelf aankleden en dat soort dingen, zitten ook redelijke dagen tussen en dan gaan we eens een dagje weg ofzo....ondertussen toch een kindje gekregen, maar sta er ook vaak alleen voor. Soms is het verdomd moeilijk en voel ik me heel alleen en heb ik ook wel gedacht zal ik gewoon weggaan en alles achter me laten, maar ik hou nog steeds heel veel van hem, zal hem nooit verlaten tenzij hij het niet meer ziet zitten en ons verlaat...

16. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik bedoel dan ook meer geestelijk en lichamelijk niet meer in staat zijn om voor zichzelf te kunnen zorgen. dus dat jij complete zorg op je neemt
    knap dat mensen het kunnen hoor al vraag ik me af wat er gebeurt als mensen daadwerkelijk in zon situatie komen het ook echt doen.

maar ik zelf moet er niet aan denken op mijn 25ste bijvoorbeeld nooit meer intiem met een man te zijn of heerlijk op de bank te kunnen liggen.. mijn ei kwijt kunnen etc etc betekend niet dat ik niet meer van mijn man zou houden.

respect voor de mensen die het wel doen.

17. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    op dit moment ligt er een collage van mijn man in het ziekenhuis vanwege een enorme hoge val op zijn hoofd
    die jonge heeft bijna alles gebroken in zijn hoofd
    en heeft nu dus een korte termijngeheugen
    zo erg dat hij zijn huidige vriendin niet erkent alleen zijn ex
    maar hebben dus wel een huis gekocht waar ze eigenlijk afgelopen vrijdag in zouden trekken
    het is dus maar de vraag hoe die hersteld!!

wat ik er mee wil zeggen is
    het ligt er denk ik aan wat er aan de hand is !
    als mijn man z'n val zou maken en er een letsel aan overhoud
    ga ik voor hem door het vuur
    zou die mij nooit meer herkennen en zijn kids weet ik het niet !

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wat heftig meid! Echt respect dat je ondanks alles zijn steun en toeverlaat wilt blijven. Ik wens je heel veel kracht toe. Kan me voorstellen dat je je af en toe heel eenzaam voelt en er even doorheen zit!

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    poe lijkt me zeer heftig... en je kunt zo'n situatie niet op voorhand beoordelen... ik houd zielsveel van mijn man en weet zeker als hem dit zal overkomen hij er liever niet meer is... ik zou voor hem willen zorgen. maar of ik dit dan ook kan? ik weet het niet! zeer veel respect voor de vrouwen of mannen die dit is overkomen en dit allemaal wel aankunnen. emotioneel veranderd ook alles... je man is je man niet meer zoals hij altijd was. en vaak komt er ook zeer vervelend gedrag naar voren. poe heftig onderwerp!

20. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Weet je wat ik me wel eens afvraag: je kind kan ook zoiets overkomen (NAH) die laat je dan toch ook niet in de steek?
    (Om over na te denken...)

Ik hoop dat ik de kracht zou krijgen om bij mijn man te blijven, hoe moeilijk het ook zal zijn.

Deel Deze Pagina