In wat voor dingen(eten) heb je trek in of juist niet??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door knutselmiep, 14 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knutselmiep

knutselmiep Niet meer actief

Zijn er al dingen waar je gek op bent, of lus je juist iets niet meer?

Ik eet ontzettend veel brood met pindakaas of vruchtenhagel.
    (geen hagel op de pindakaas, zo gek is het nog niet:D:D)
    En blijf er zin in hebben. :D:D
    Al was ik nooit een fan van brood, en zo blijf ik slepen met die broden:D:D(gelukkig hebben we een grote vriezer;)

En waar ik absoluut niet aan moet denken of totaal geen zin in heb is zoetigheid, snoep of koeken of chips (behalve die zoete vruchtenhagel;)) Normaal ben ik echt een zoetekauw en werkelijk gek op koeken maar, word er letterlijk misselijk van als ik er al aan denk.

En de VK gaf me de tip om kiwi's te eten, (als ik iets smerigs vind zijn het kiwi's!! en al jaren probeer ik ze te eten, maar vind ze zo vies.
    Nu had ik geen stoelgang en dacht oke, neus dicht en een kiwi naar binnen happen, ik neem een hap en wat denk je??
    Ik lus die gekke dingen, ik vind ze zelfs lekker nu;)

2. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Ben al helemaal geen zoetekauw nooit geweest trouwens

Doe nu overal peper en zout op op me botheram haha maakt niet uit wat erop zit, (zoete beleg eet ik zowieso niet)

Voor de rest, lekkere trek....en veel kruiden als het kan.
    enne anjovis hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

mayo at ik nooit en smaakt me nu best lekker haha

3. missS85

missS85 Actief lid

21 jan 2013
    126
    0
    0
    ja vruchtenhagel! ben er opeens ook helemaal weg van!!
    en ijs! nu luste ik altijd wel graag ijs maar nu moet ik gewoon elke dag een ijsje hebben. maar dan neem ik wel gewoon simpele waterijsjes...! :)

voorheen was ik ook altijd weg van borrelnootjes, maar nu... ik vind ze zo vies en stinken!!
    verder lust ik eigenlijk nog steeds alles voordat ik zwanger was!

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Kiwi's lustte ik ook nooit, tot ik ze keer voor mijn man mee moest nemen, toen zelf keer geproefd. Heb ze wel moeten leren eten hoor, maar als ze goed rijp zijn, mmmm. Nu ik zwanger ben probeer ik elke ochtend 1 te eten bij het ontbijt, maar nu de aardbeien weer te koop zijn eet ik die ook graag smorgens.
    Zie dat jij 8 weken zwanger bent, ben zelf bijna 30 week. De periode van dingen wel en niet lusten ligt al een poosje achter me. Maar vind het wel grappig om ff te reageren:D.
    Mijn eetlust was de 1e 3 á 4 maand belabberd, ik lustte echt helemaal niet veel, zelfs water was vies. Ik at omdat het moest, maar anders...Vooral aardappels vond ik zoooo vies(at er 1tje tijdens warme maaltijd, maar ging zowat over mn nek). Chocola lustte ik ook heel lang niet, zelfs hagelslag deed me niks. Ik vloog van ene etenswaar naar andere, ene week vond ik brinta als ontbijt lekker, daarna moest het weer cornflakes zijn. Heb ook periode gehad dat ik savonds laat enorme honger had en boterhammen met pindakaas of smeerkaas naar binnen zat te werken. Oja, en gekookte eieren:D Ook snachts kreeg ik op gegeven moment honger, zat ik om 4u aan de koekjes en kouwe melk. Ik weet ook nog precies het moment dat ik door kreeg dat mijn eetlust verdween. Ik had lasagne gemaakt en normaal eet ik daar van als een paard, maar na een paar happen heb ik van ellende het bord weggeschoven, zoooo vies!:$ Mijn man vond in het begin dat ik me aanstelde, maar toen ie doorhad dat ik echt elke dag gewoon de helft vd helft at met de maaltijden liet ie me maar mn gang gaan. Want als deze dame niet goed eet, dan voelt ze zich écht niet lekker;) Enige wat ik trouwens wel lustte was appel, dat at ik elke dag om 4u smiddags, tegen misselijkheid, voor maagvulling en vocht. Dat hielp wel goed.
    Nu lust ik gelukkig alles weer, heb zelfs gehad dat ik enorm zat te (vr)eten aan tafel, hahaha! Maar nu begint baarmoeder richting maag te kruipen, dus ik zit sneller vol.
    Wat ik nog steeds heel erg lekker vind(al weeeeeken)is tomatensoep! heb altijd 2 blikken in huis, want het huis is te klein als ik er zin in heb en tis dr niet:x:D Voor de rest is het kwa eetgedrag allemaal weer beetje normaal(gelukkig!). Maar ik eet wel veel meer fruit als voorheen. Lekker en gezond! Oja, chips, snoep, koeken enz doen me ook niet zo heel erg veel trouwens.

Weet niet of dit je 1e zwangerschap is, zo ja, dan je zal wel merken dat je eetgedrag steeds veranderd. Hoop wel dat je die verminderde eetlust bespaard blijft, want dat is echt niet leuk!
    Heel veel suc6 en eet smakelijk:D

5. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    At ook vaak vruchtenhagel, maar het doet me helemaal niks nu ik zwanger ben. Vind het veels te droog en te zoet:D

6. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet heel veel pepermunt, voor de zwangerschap at ik die dingen nooit!

7. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ijs!!! En ingeblikte mandarijntjes... Lust die dingen normaal echt niet maar nu...

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Ik ben ineens verslaafd aan waterijsjes, komkommer en kauwgom! Gekookte groente en gekookte aardappelen gruwel ik van, en veel zin in vlees heb ik nu ook niet. Wel grappig hoe je smaak ineens kan veranderen :)

9. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    optimel met mango smaak kan ik echt veel van drinken!

10. knutselmiep

knutselmiep Niet meer actief

Leuk om te lezen waar iedereen opeens zin in heeft:D:D
    of juist niet!:D

Haha dus het is vast niet zo gek dat ik vannacht tegen 1 uur (kon niet slapen wand ze hebben hier in de buurt een week vol feest met muziek, en ik ben al kapot dus ben nu al helemaal gesloopt:x:x)
    mijn vriend wakker maakte en tegen hem zei: weet je waar ik nu zin in heb? heb zin in broccolisoep!!! toen zei hij, ga nou maar slapen, wand morgen heb je weer zin in iets anders :D:D

Oja heb je zin in wat lekkers, maar wil je niet "te" slecht eten?
    dan is beschuitje met Hero aardbei jam light, met slagroom erop ook super lekker!! heb je net een vlaaitje met knapperige bodem!!

Leuk onderwerp dit, maar begin nu weer een beetje honger te krijgen:D:D oftewel trek!!:D:D

11. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Salmiakballen, aardbeienmilkshakes, paprika tuc's, in ieder geval allemaal ongezonde dingen:D

12. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Ik heb de raarste eetbuien haha. Ik eet aan 1 stuk door waterijsjes, fruit, en dan voornamelijk appels en sinaasappels. Karnemelk drink ik liter per dag terwijl ik er voorheen NOOIT naar omkeek.

Ik kan nu bijna geen vlees zien, eetlust is nog heel beperkt, drink niets anders dan karnemelk, al het andere is ''vies''.

13. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.300
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik dronk nooit cola en in mijn beide zwangerschappen heb ik liters cola gedronken. Nu is de trek in cola weer helemaal verdwenen en snap ik niet dat ik het lekker heb gevonden :D.

14. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Eiersalade. Heerlijk op een pistoletje. Normaal at ik het nooit. En ontzettende trek in smeerworst wat ik ook nooit eet. Nu ook niet want schijnt niet goed te zijn. Maar wel mega trek in.

15. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Hier geen vreemde eetdrang. Lust juist heel weinig :(

16. GipsyWomen

GipsyWomen Actief lid

24 mrt 2013
    125
    0
    0
    Oh god...dit brengt me op ideeën zials beschuitje met jam!!! Lekkker hoor... Zelf ben ik helemaal gek van sla. Gewoon simpel ijsbergsla met het liefst lekker veel augurk. En overal doe ik sinds zwangerschap iets teveel zout op! Zo lekker...

17. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel leuk topic. En grappig want ik had zojuist gegoogled naar 'geen zin in groente' en kwam op een soortgelijk topic uit 2009 uit. Denk dat zwangeren van alle tijden hier tegenaan lopen. Leuk om te lezen :)

Ik ben voor mijn zwangerschap 15 kilo afgevallen en heb nog overgewicht. Maar mijn rare (gebrek aan) eetlust maakt het nu wel erg moeilijk.

Zelf probeer ik zo goed mogelijk na te denken waar ik zin in heb. Zoals vanmiddag bedacht ik dat ik 'zuur vlees met frietjes' wilde eten en hem dat gemaakt. Ondanks dat eten nog altijd lastig is, scheelt het wel dat ik daar al de hele dag aan gedacht heb. Ik heb dan er toch meer 'zin' in.

Verder is het super onvoorspelbaar waar ik zin in heb, al gaat mijn voorkeur wel meer uit naar vet en zoet. Dus die impuls probeer ik een beetje te negeren. En heb stapels crackertjes, peperkoek en rijstwafels in huis. En veel fruit. Daar hoef je niet echt zin in te hebben, dat gaat altijd wel naar binnen.

18. Oehoe

Oehoe Lid

14 jun 2013
    17
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Geen zin in groente is heel herkenbaar. Gek toch eigenlijk terwijl het nu juist zo belangrijk is :).

Daarentegen heb ik de laatste tijd veel zin in franse frietjes met mad saus (van de Mac of zelfgemaakt).

19. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Komkommer, cherrytomaten, haribo snoepjes, zoete maïskolven mmmmmm

20. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ik ben helemaal weg van aardbeien. Ik heb al ik weet niet hoeveel bakken verslonden en ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen.

Deel Deze Pagina