in wat voor een huis wonen jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Migga, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij wonen in een rijtjeshuis (blok van 4 woningen) uit 1958. We hebben een aparte keuken, 3 slaapkamers, een ruime zolder over het hele huis bereikbaar via een vaste trap en een tuin op het zuiden.

We zijn niet van plan hier weg te gaan, maar willen wel over niet al te lange tijd e.e.a. aanpassen. Zo willen we de badkamer (1.20m x 2.00m) verplaatsen naar de kleine slaapkamer, want onze badkamer is echt ienieminie en dan het liefst 2 dakkapellen plaatsen en 2 slaapkamers op zolder maken, zodat we wel 4 slaapkamers houden.

2. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Wij wonen in een helft van een verbouwde boerderij. Mijn schoonouders wonen aan de andere kant. Om ons heen liggen onze eigen weilanden. Lekker buiten af dus!

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij wonen in een tussenwoning, bouwjaar '68 meen ik. Redelijk ruime woonkamer, half open keuken, 3 slaapkamers en een ruime zolder met vaste trap. Wel hebben we een kleine achter tuin, daar baal ik soms wel van.. Maar wel weer een garage..

We wonen aan de rand van het centrum, weg oversteken en allerlei winkels binnen handbereik..

4. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Tjonge, er zitten wel leuke plekjes tussen zeg.:D

Ik woon op/in een boerderij. We runnen hier ook nog een bedrijf.
    Om precies te zijn zijn mijn mannen nu druk aan het rogge oogsten.

2slaapkamers boven. Waarvan een echt een joekel. Beneden een grote woonkamer, hal, een kleine (ahum) slaapkamer. Woon keuken, achterhuis(staan de wasmachine en zo) Vooraad gang. En dan nog het kantoor. Een multifunctionele kamer staat een tafel met verschoonspul voor de kids. De pc en een tv. Tja, en dan nog beneden de badkamer (met hoezalig een bad. Een luxe die verplicht zou moeten zijn voor elke moeder vind ik) en een wc. Tja, en dan de tuin. Ik wil niemand jaloers maken:D;) Dit gaat even arogant klinken maar is niet zo gedoeld hoor. Maar dan praat ik over 1,5 halve hectare. (1hectare is 2voetbalvelden) Is niet allemaal tuin hoor. Ben gek zeg, je zult het moeten maaien.

Even kijken of er een foto bij kan.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

#45 Aszz, 7 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2010
    In een 2 onder 1 kap nieuwbouwwoning. Wij hebben een lekkere tuin voor en achter. En natuurlijk een eigen oprit.
    Beneden een open keuken en een slaapkamer ( daar slapen wij :p ) met een en-suite badkamer.
    Boven 4 slaapkamer. 3 ruime, 1 kleine en nog een redelijk grote badkamer.

Dit is onze woning, we waren net de voortuin aan het verbouwen. Was 1 groot onkruidfestijn...

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij wonen in een appartement van 80 m2. De woonkamer is het grootst, de keuken en de badkamer zijn inieminie (daarom staan de koelkast en oven in de woonkamer en de wasmachine in de slaapkamer, zucht). Verder hebben we 1 grote slaapkamer en een kleintje wat nu de babykamer is, en 1 kamer die als voorraadkast dient, omdat we in de keuken het niet kwijt kunnen. Geen tuin en geen balkon :( snif.

7. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Wij wonen in een nieuwbouwhuis, maar hier is het ook schots en scheef...

Huis uit 2008
    Beneden grote gang, normale woonkamer, keuken en een bijkeuken
    Boven drie flinke slaapkamers en badkamer
    Vaste trap naar open zolder

Het is een rijtjeshuis, huur
    Huisoppervlakte is 160 m2, tuin is klein, 5,5 bij 6 ongeveer

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij wonen in een huurappartement op de 2e verdieping van 80m2. Redelijk grote kamers met een woonkeuken. Geen balkon wel een tuin. Bouwjaar 1899 (maar uiteraard wel gemoderniseerd;))

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij wonen in een vrijstaand huis met 1600 m3 eigen grond. drie slaapkamer, 2 woonkamers ,waarvan een een besteming plan heeft als onze slaapkamer met badkamer. woonoppervlak is ong 250 m3.
    is dus koop en staat in duitsland

we wonen er nu 4 jaar met nu 4 mensen (2 volwassenen 1 kindje 1 baby, )en heel veel beesten. wonen er met plezier is wel een oudje uit 1952 maar jah we renoveren gewoon rustig door en dan word het vanzelf wat wij willen.

10. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

We hebben nieuwbouwhuis, hoekwoning kavel is 270 vierkante meter. 140 vierkantem woonopp.
    Dus best royaal huis en heerlijk alles nieuw~!
    Hiervoor nooit een garage gehad, nu kunnen we echt niet meer zonder.
    Maar je hebt ook zoveel speelgoed met kids.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik woon in een tussenwoning uit ong 1960. Tis een huurhuis met een ruime voortuin en een diepe achtertuin (heerlijk voor mijn zoon). Ruime kamer, kleine keuken, gang en WC beneden. Boven 3 slaapkamers 2 grote en 1 kleine (hobbykamer geworden) en een douche met WC. Vaste trap naar zolder en daar nog een slaapkamer maar die wordt nu gebruikt als opslagruimte haha. Moet ik nog mee aan de slag nl want dat wordt de logeerkamer. Heb nette en leuke buren, 1 oudere vrouw naast mij en aan de andere kant een Jong getrouwd stel wat nu hun 1e kindje verwachten (eindelijk wat meer kids op de buurt :)) Ik woon hier met veel plezier.

12. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    jullie?? ik alleen :D

woon sinds 1 juli in een appartement op 2e verdieping.. 95 m2... 42 m2 woonkamer/keuken, met een hoogte van 4 meter :D..
    Met balkon uitkijkend op kerk, haven en molen... 2 slaapkamers, badkamer met bad, wc, en berging...

13. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.669
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Dit is wat we konden krijgen,in afwachting van een normale woning.
    Op 1 slaapkamer boven+zolder wonen andere mensen,ook in afwachting van woonruimte.
    Tja,je moet wat he,maar we hebben een dak boven ons hoofd.:)
    We huren dit trouwens van een kamerbureau.

14. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wij wonen in een tussenwoning uit 1969, met 4 slaapkamers, een aparte kamer voor de was en een woonoppervlak van +/- 130 m2. De achtertuin is ongeveer 11 meter diep en 6,5e meter breed, groot genoeg voor een beginner ;)

15. mroos

mroos Niet meer actief

Wij wonen in een appartement van 85m2 op de 7e verdieping met nog een ruim balkon. 4 kamers, ruime gang en hal, wasmachinehok en halfopen keuken. Alles was pas gerenoveerd voordat wij er in kwamen, en we hebben zelf natuurlijk eea gedaan, dus ziet er erg netjes uit.

Voordat ik zwanger werd(een kindje lag wel in de planning, maar niet verwacht dat we zó snel zwanger zouden raken..) woonden we op een verdieping van een oud herenhuis, midden in het centrum, prachtige woning maar wel echt superklein. Dus toen moesten we snel verhuizen.. Maar aangezien ik nog studeer en dus amper inkomen heb moesten we het op mijn man zijn salaris doen. Dus hebben we dit voor supercheap gekocht (25% starterskorting, en we wonen hier heerlijk.

Overigens lijkt het me heerlijk om over een paar jaartjes te verhuizen naar eengezinswoning, liefst minimaal 5 kamers, een mooie tuin etc.. Maar dan hebben we wat om naar uit te kijken, ben tenslotte nog maar 21;)

16. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik woon in Villa kakelbont ;)

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vrijstaand, jaren '30, gezellig en knus huis.
    Veel grond (ruim 700 m2), garage, klein schuurtje in een super leuk dorpje :D

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

;)

*niettekort*

19. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.669
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Heel gezellig zeker? :D

20. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Wij wonen in een tussenwoning, bouwjaar 1980.
    3 slaapkamers, geen zolder, open keuken. Tuin van 4 bij 8meter en een schuur.

Deel Deze Pagina