hei, ik ben hier nieuw maar wilde eens horen of hier ook tweelingmama's zaten. zo kunnen we wat keuvelen wat er in je hoofd en je buik rondspookt hoe het bij jullie gaat enzo. laat maar iets weten. groetjes
Ik word in mei 2013 een tweelingmama...we hebben al een zoontje van 1,5 jaar. Was voor ons een grote verrassing dat het er twee waren
hei, ik ben ook uitgerekend voor 11 mei, maar ja dat zullen we niet halen he. ik heb een zoontje van 3, bi ons ook een grote verrassing. Ik denk dat ik een half u 'nee-zeggend' op die bank heb gelegen loopt bij jou alles goed?
Ik heb niet zo leuk gereageerd bij de gynaecoloog..geloofde het gewoon niet! Nu zijn we eraan gewend en vinden het hartstikke leuk en bijzonder. Volgens de gynaecoloog word ik uiterlijk met 37 weken ingeleid omdat het anders te zwaar voor me word. Voel me tot nu toe redelijk..mijn misselijkheid is over en mijn darmen werken weer zoals ze moeten werken. Ik blijf alleen erg moe en doe dus 's middags met zoonlief een middagslaapje. Vanaf gister heb ik ook erg last van mijn liezen (bandenpijn?) en van mijn bekken. Ach tot nu toe heb ik niet echt te klagen. Krijgen jullie een 1 eiige of 2 eiige tweeling? Wij een 2 eiige tweeling. Hoe voel jij je verder?
Gefeliciteerd met jullie wondertjes in de buik! Ik ben een ervaren tweelingmama, onze jongens worden in jan alweer 4. Weet niet of jullie het leuk vinden om met meer tweelingmama te praten? maar op twinsite zijn er meer dan genoeg ook new borns zeg maar, maar ook mama's die ze al iets ouder hebben. Voor vragen kun je daar zo fijn terecht........ Wie weet tot horens op twinsite.
@marcy: heb idd ook al ff last van bandepijn, misselijkheid is ook al even over, maar mijn darmen zullen heel de zwangerschap lastig blijven doen denk ik, was bij vorige zwangerschap ook zo. de moeheid is beter, maar komt met stoten terug, al een geluk dat ik niet meer moet werken en lekker kan luieren thuis
@mama silvia: het is altijd handig om met een ervaren tweeling mama te praten he maar ik heb me al even terug proberen inschrijven op twinsite maar lukt me niet, toen heb ik via via bij een tweelingengroep op facebook terecht gekomen en daar vernomen wie een beheerder van de site was, en al verschillende keren gevraagd of ze het eens kon nazien, nog altijd geen reactie terug gehad zou jij me kunnen toevoegen of eens kunnen zien wat het probleem is? zou super graag op die site kunnen!!! alvast bedankt groetjes
Hallo tweeling mama's , Ik denk dat ik me hier wel bij mag aansluiten. Zelf ben ik deel van een twee eiige tweeling (ik heb een zusje), ik weet dus hoe geweldig leuk het is om een tweeling te zijn. Werkelijk, mijn zus en ik zijn er altijd zo dankbaar voor geweest dat we tweeling waren, het is zoiets prachtigs. Toen ik dus hoorde dat ik zelf een tweeling zou krijgen (inmiddels 4 jaar geleden) was ik meteen helemaal in de wolken. Na een zware zwangerschap met extreme bandenpijn (moest met krukken lopen), zware zwangerschapsvergiftiging (had bijna de geboorte niet overleefd) twee prachtige mannetjes (twee eiig) op de wereld gezet. Wat een geluk! Nu zijn mijn mannetjes inmiddels 3,5 jaar, en ben ik weer zwanger. Net de afgelopen week ontdekt dat het alweer een tweeling is!!! WAUW! Ben d'r nog helemaal ondersteboven van! Maar in de goede zin hoor. Kan mijn geluk niet op. Ik wil nog even zeggen: laat je niet ontmoedigen door opmerkingen over hoe druk je het wel niet zult krijgen, en dat je leven nu 'afgelopen' zal zijn. Ja het is wat drukker in het begin, maar vanaf een jaar of twee/drie krijg je er juist heel veel voordelen van. Waar een enig kind dan meer van jou afhankelijk is, kunnen tweelingkinderen heerlijk samen spelen, en heb jij regelmatig je handen vrij! Bovendien, als je weet hoe geweldig het is om een tweeling te zijn, dan is het al die extra moeite zo enorm waard! Dus dames, vooral lekker genieten van dit zo speciale gevoel! Ehm, wat is het adres van die tweeling website?
Ga het eens even op de site zetten. Wat ik wel begreep laatst, is dat de beheerder niet heel actief meer is, misschien kan iemand anders het doen.
@Angelhope, wauw, 2x een tweeling, ik had zelf ook de stille hoop dat het er weer twee zouden zijn , maar helaas......... Waarschijnlijk zijn het er wel twee geweest........... heb een hele erge bloeding gehad en er was duidelijk een dubbele vlies te zien. Het heeft alleen bij ons niet zo mogen zijn............ www.twinsite.nl is de site voor tweelingmama's en tweelingmama's to be
Ha MamaSylvia, Goh, dat is wel heftig. Lijkt me heel moeilijk om te verwerken. Vooral omdat ik me kan voorstellen dat veel mensen zoiets zullen hebben van 'ach, wat zeur je nou, je hebt toch nog 1 gezond kindje?'. Terwijl het net zo erg is als wanneer je maar 1 kindje hebt, en dan een miskraam hebt. Mensen kunnen soms zo vol onbegrip zijn, ik sta er regelmatig van te kijken! Ik ben er zelf ook behoorlijk benauwd voor hier hoor. Ik heb pas net ontdekt dat ik een tweeling verwacht. Een van de twee had een klein beetje bloed in zijn/haar zakje, en het hartje klopte wel maar was niet te meten. Krijg ik het toch een klein beetje van op mijn heupen. Vooral omdat ik net 3 miskramen achter de rug heb. Die andere tweeling deed het gelukkig wel heel goed. Dat is in ieder geval gedeeltelijke opluchting. Maar goed, ik ben ook teruggezet, volgens de echo zou ik vandaag dan 7 weken en 2 dagen zijn (volgens mijn eigen berekeningen een week verder). En dat geeft ook onzekerheid. Over een ruime week ga ik voor een vervolg echo, en ik hoop met alles dat ik in mij heb, dat het dan goed komt! Ik vind het in ieder geval heel naar voor je dat je er een van de twee kwijt bent geraakt. Maar gelukkig heb je toch die andere nog (maar dan meer in de zin van, je kunt ze ook nog alletwee kwijtraken). Ik hoop dat de rest van je zwangerschap voorspoedig zal verlopen, en dat je straks een heerlijk en gezond wondertje in je armen mag houden. En die zal dan toch altijd een deel van een tweeling zijn, dat blijft toch ook bijzonder? Liefs van mij
Angelhope, Ik heb het er inderdaad wel eens moeilijk mee, zeker omdat inderdaad iedereen zegt van "Je zult wel blij zijn dat het er nu 1 is........." Ik zeg dan maar dat ik het goed vind zo, maar inwendig vind ik het zwaar kl*te! Het is zo intens en bijzonder om een tweeling te mogen krijgen, ik weet nog dat de jongens geboren zijn hoe mijn gevoel toen was, gewoon onbeschrijflijk, tuurlijk is dat ook met 1 kindje, maar 2 kindje (of meer) dat een vrouwen lichaam dat kan, is gewoon een nog groter wonder............. Ik ben nu vandaag precies 31 weken, dus de angst is bij wel weg dat het niet goed zal gaan..........Maar ik heb vanaf week 15 t/m week 24 behoorlijk veel stress gehad. Ik hoop voor jou dat met de volgende echo alles er goed en mooi uitziet.
Hallo allemaal. Het probleem van de e-mail is momenteel in de webserver van twinsite. Er worden geen automatische mail's meer verzonden. Wat hier de oorzaak van is, is onduidelijk. Er word aan gewerkt. dus hopelijk snel een oplossing. bedankt voor jullie feedback. Groeten patrick en miranda. Dit zijn de beheerder van de twinsite, had ze even een bericht achtergelaten op de site en dit was hun antwoord......., en zo als je kunt lezen wordt er aan gewerkt om het probleem op te lossen, hopelijk lukt het snel.
ha, leuk te horen dat er iets met de site is en dat ik niet gewoon word geblokkeerd minder te horen van al die sterretjes hier, ik zou zeggen heeeel veel sterkte, ik ga toch nog duimen dat alles goed verloopt, en eigenlijk vind ik dat als mensen een rotopmerking geven dat we daar gerust iets van mogen zeggen. heb het al vaak gelezen dat vrouwen zwanger van een tweeling soms echt rotopmerkingen krijgen, wel eigenlijk moeten die mensen eens wakker geschud worden!! vele gemeende knuffels!! groetjes
Ook als je een tweeling hebt krijg je vaak genoeg nare opmerkingen....... Zo laatst nog op de psz, "nou liever bij de buren dan bij mij" zei echt een moeder........ Heb ik wel even op gereageerd, weet je ik ben blij met onze twin en ik zou het echt zo weer overdoen, tuurlijk kun je het druk hebben en tuurlijk zit er een bepaald kostenplaatje aan maar dat weegt niet op tegen de hoeveelheid knuffels, liefde en vrolijkheid die de jongens in ons leven brengen!!!!!!
Ik persoonlijk heb er vooral een hekel aan dat mensen er maar van uit gaan dat 'je nu dan wel in een keer mooi klaar bent', en dat 'er vast niet meer zullen komen, want je hebt het druk genoeg'. En dingen in die trent. Zoiets persoonlijks, alsof je dat ooit met wildvreemden zou gaan bespreken. En er maar vanuit gaan dat ik er niet meer zou willen, gewoon op feestjes enzo. Het was nogal een heikel punt tussen ml en mijzelf over wel of niet meer kinderen, en dan die buitenstaanders die op zo'n manier zo'n zwaar beladen onderwerp oprakelen, ik vind het niet kunnen. En inderdaad, 'double trouble' is er ook zo een, die krijg ik heel vaak te horen. En mijn standaard antwoord is dan, helemaal geen trouble, het is juist double fun! Gelukkig zijn er ook wel heel leuke opmerkingen. Mensen die hun bewondering uitspreken voor me als ik in mijn eentje in de weer ben met die twee, of leuke dingen zeggen over mijn jongens, ja dan sta ik te glimmen van trots natuurlijk Of wildvreemde mensen die aanbieden je even te helpen met dat overvolle boodschappenkarretje terwijl je met de andere hand de dubbelen kinderwagen door de te krappe deur moet zien te manouvreren Ach, mensen bedoelen het wel goed, ze kunnen soms gewoon erg onhandig uit de hoek komen, denk ik altijd maar. Net als jij zegt mamaSylvia, het is zo'n buitengewoon en bijzonder gevoel, ik kan d'r alleen maar van genieten, ongeacht die rotopmerkingen. Zo vaak hoor je zwangere dames alleen maar klagen over hoe zwaar het allemaal wel niet is, daar snap ik dus helemaal niets van. Ik vond (en vind) het heerlijk om zwanger te zijn, ondanks alle kwaaltjes die erbij komen kijken. En ik had echt geen makkelijke zwangerschap, met bekkeninstabiliteit waarbij ik me alleen maar met krukken voortbewegen en dan nog verging van de pijn, zware zwangerschapsvergiftiging en bijna overleden bij de geboorte van mijn jongens. Daarna 7(!) borstontstekingen gehad waarvan de laatste in het ziekenhuis moest worden verwijderd. En toch, hand op mijn hart, was het DE MOOISTE TIJD van mijn leven! Onze jongens kwamen 6 weken te vroeg, en ik vond het verschrikkelijk dat ik ze niet nog wat langer bij me mocht hebben.... Ben benieuwd of er zich hier nog meer tweelingmoeders gaan melden. Zou wel leuk zijn!
Opmerkingen, zo heeft mijn schoonzusje toen ik verteld dat het er 2 waren bij de vorige zwangerschap de vraag gesteld of het spontaan was............. nou ja, wat gaat iemand aan als dat niet zo was???? We waren net 4 maanden getrouwd en nog geen 2 jaar bij elkaar, lijkt mij dat je dan nog niet in de mmm zit........... En wat zou het als het wel door de mmm kwam, je bent toch helemaal in de zwevende hemel omdat je zwanger bent. Ik had trouwens een top zwangerschap toen. Ok ik was de eerste 12 weken echt extreem moe, had ik nu ook maar ik ben geen moment echt misselijk geweest! Moet zeggen deze zwangerschap valt me zwaarder, maar ik geniet van elk moment!
@angelhope: amai jij hebt idd veel doorzwommen! en ik maar zagen over mijn 'bevalling' van de eerste Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik in het begin dat ik het wist, echt van men melk was hoor, heb lang aan het idee moeten wennen... nu pas begint het te gaan in mijn hoofd, en op de moment kan ik echt niet klagen over kwaaltjes, ja af en toe wat steken in mijn rechterbil en wat sneller last van men rug. ik hoop da dit de rest van de zwangerschap ook zo lukt, dan ishet echt genieten maar heb al gelezen dat het snel kan omkeren en ben ook zo bang dat er iets fout zou gaan, dermee vind ik het ook heel leuk om met tweeling mama's en soon-to-be tweelingmama's te praten! goetjes
Hee meiden, hier nog een tweelingmama in spe! Ik ben officieel 16 maart uitgerekend. Volgens het ziekenhuis moet ik meer gaan denken aan 22 februari dan ben ik 37 weken! Kan niet wachten tot ik mijn twee kleintjes in mijn armen mag sluiten
hei , leuk leuk, nog een dikkertje ooo jij krijgt een jongen en een meisje, jaloers allez ja, ik weet nog maar van 1 beebje, en dat is een jongetje, dus ik hoop dat het ander een meisje is, hopelijk weet ik 17 december meer groetjes