Wij zijn helemaal niet bezig met zwanger worden, daarom zet ik dit hier Als ik kijk naar afgelopen jaar worden mn cyclussen steeds korter. Normaal was 31. Toen werd t 28 daarna 25 en nu opeens 23! En dan ben ik ook nog eens gemiddeld 8 dagen ongesteld. Ik gebruik geen pil oid omdat we willen gaan sterilliseren. Zit te twijfelen of ik hiermee naar de huisarts moet gaan... Iemand toevallig bekend hiermee?
Nee niet bekend mee, maar volgens mij is het nog niet abnormaal hoe kort je cyclussen nu zijn. Misschien voor de zekerheid even de assistente bellen voor je eigen gemoedsrust.
Je zou ook eens een paar maanden je temperatuur kunnen bijhouden.Om te zien hoe snel je na je eisprong ongesteld wordt.Die tijdsduur is belangrijker,ivm het innestelen van een bevruchte eicel, dan de duur van je hele cyclus. 23 dagen is wel kort, maar hoeft geen probleem te zijn...
mijn cyclus is ook 25 dagen, dus niet zo vreemd. Misschien dat ie door de pil altijd later kwam? heeft me zusje namelijk ook. Het is iniedergeval niet vreemd volgens mij. Heb er nog nooit problemen mee gehad of wat verkeerds over gehoord.
Ik had een cyclus van 22 dagen en ben hiermee een aantal keren zwanger geweest (diverse keren vroege miskraam en een MA). Het heeft uiteindelijk geresulteerd in 2 gezonde stuiterballen die hier nu de boel onveilig weten te maken. Maar als je het niet vertrouwd dan zou ik de HA bellen. Echt een korte cyclus is het niet.
De pil slik ik al een jaar of 2 niet meer. Dus dat ene jaar zonder pil was ie wel regelmatig. Daarom vind ik het zo vreemd dat het nu opeens korter wordt....
Het kan best dat je hormoonhuishouding met de tijd verandert. En dat je cyclus daardoor korter wordt. Ik heb dat namelijk ook, met als gevolg dat ik nu vanaf mijn eisprong tot aan mijn 'echte' menstruatie last heb van bloedverlies. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest en die vertelde dus dat, dat kan komen door een veranderde hormoonhuishouding.
Ik kan voelen (en zien ) wanneer mn ei sprong is en dit is meestal op dag 9 dus net nadat ik ongesteld ben geweest. Tis idd niet super erg 23 dagen. Maar omdat ik dus een dag of 8 ongesteld ben krijg ik nu een beetje het gevoel vaker ongesteld te zijn als niet, zeker als de cyclus nog korter gaat worden!