In wat voor huis woon je?

Discussie in 'De lounge' gestart door floraa, 25 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Maisonnette, 1e verdieping: Halletje en berging.
    2e verdieping: Woonkamer, keuken, eetkamer, wc en 2 bergingen.
    3e verdieping: 3 slaapkamers, badkamer en 1 berging. Op de gallerij nog een schuur.
    Geen tuin wel een ruim balkon.

Wonen net buiten het centrum en hebben op 5 minuten loopafstand een supermarkt, drogist, bakker etc. We wonen er net 1,5 jaar maar denk niet dat we er nog jaaaaren blijven wonen.

2. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Flat, 2 slaapkamers, ingebouwde kast voor rommel. Een open keuken, apart toilet en douche met wasmachine en droger. Klein maar fijn.
    Balkon, niet diep maar loopt door tot onze slaapkamer.

3. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    In een hele fijne maisonnette! Hopelijk verkopen we het over ongeveer 2 jaar maar tot die tijd zit ik hier prima!

4. xSnOOpie

xSnOOpie Lid

29 sep 2014
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    Koopwoning. Een rijtjeshuis in een rustige, gezellige buurt. Mensen zijn hier erg aardig. Redelijke tuin (is nu nog een bende en niet naar wens, maar dit gaan we aankomend jaar aanpakken) Ook een eigen oprit. Verder, hadden we 3 slaapkamers, maar hebben van 2 kleinere kamers een grote slaapkamer gemaakt. Verder was dit een bouwval toen we het kochten maar hebben er heel veel geld (en tijd!) in gestopt om het te maken zoals het nu is (naar wens). Nieuwe badkamer, keuken, heel veel achterstallig onderhoud etc. En wat ik zelf heel belangrijk vind is dat dit huis veel privacy heeft, je kunt niet naar binnen kijken enz. Dit vind ik heel fijn :)

5. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.298
    113
    Centrum België
    Vrijstaande woning. Op GV - langs straatzijde gezien, langs de achterkant is het de eerste verdieping) zijn de eet- & woonkamer en keuken (1 open ruimte in L-vorm) en verder onze kamer + dressing + badkamer/WC.
    Bovenverdieping is met de slaapkamers voor de meisjes + badkamer en ruime plaats als speelruimte (helaas is het allemaal onder schuin dak)/
    Verder helemaal onderkelderd (110m²) met daar de wasruimte en extra toilet en verder nog een aangebouwde garage waarvan het dak als terras aan de woonruimte fungeert.

Huis staat op een grond van 1400m².

Het is vlak aan de rand van de stad maar toch nog platteland en op 500m van school. Ideaal!

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    in de schuur/berging of in de auto ;)

wij in een appartement op 1e etage zonder lift ;) kinderwagen staat dus standaard in de auto ;)
    heel ruim huis verder, opzich wel een redelijk balkon en galerij voor (wij zitten op t eind....galerij voor wel 2 appartement haha) waar we ook kunnen zitten maar dit doen we eigenlijk nooit.
    wij zouden graag willen verhuizen omdat we graag een tuin willen en ik zou het liefst een 4e kamer of zolder willen voor studeerkamer/fotostudio en wasrek kwijt te kunnen.
    als er nu een 2e bij komt dan weet ik niet waar ik de studeerkamer moet laten ;)
    ook zouden we wel graag iets rustiger willen wonen, dus niet tegenover een schoolplein waar zomers toch veel hangjeugd is 's avonds met de nodige overlast, en niet meer naast een supermarkt met bijbehorend extra verkeer door de straat en langs ons huis.

buurt is verder wel heel fijn, zouden graag in de buurt blijven ;)

7. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Wij (man, zoon en ik) wonen sinds twee jaar in een rustig dorp in een twee-onder-een-kap woning. We willen hier nooit meer weg! We hebben een eigen oprit met dubbele garagebox, grote voortuin, redelijke achtertuin, drie slaapkemers en een plat dak. We hebben het gekocht van hoogbejaarde mensen en alles moest opgeknapt worden. Aangezien mijn man alles zelf doet en vrijwel in zijn eentje, zijn we nu nog bezig maar het wordt wel precies zoals wij willen:D

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij wonen sinds 2 jaar in een 2/1 kap. We kwamen uit een klein vrijstaand huisje, was echt heel leuk maar te klein. Nu hebben we eigenlijk alles wat we wensten, behalve dat het dan niet vrijstaand is. Maar dat gevoel hebben we wel. De buren en het buurtje zelf zijn zo rustig, heel fijn. En toch de AH om de hoek en met 10 minuten staan we in de binnenstad van Breda. Het huis zelf heeft 3 slaapkamers, een zolder, ruime voortuin, grote achtertuin en een oprit voor beide auto's. Ook nog een garage en wasruimte in de tuin. De school voor over 2 jaartjes staat aan het eind van de straat.

We zouden alleen weggaan als we dat ene mooie boerderijtje nog eens zouden kunnen bemachtigen.

9. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Wij wonen sinds een jaar in een jaren 70 hoekwoning in het Gooi met een voortuintje en een achtertuin. Redelijk saai van buiten maar vrijwel alles is nieuw van binnen en we hebben een fijne oprit met carport en garage, 4 slaapkamers. Het is hier heerlijk!

10. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik ben opgegroeid in Spijkenisse en heb daar een prima jeugd gehad! Veel voorzieningen, leuk centrum, scholen, op de fiets zit je zo in de Bernisse (een natuurgebied waar je leuk kan zwemmen) en een metro die je in nog geen half uur in het hartje van rotterdam brengt. Maar het ligt er natuurlijk wel aan in welke wijk je gaat wonen... Sommige wijken wil je echt niet wonen. Laat je daar goed over informeren! Nadeel is de ligging, Spijkenisse is te bereiken middels twee bruggen (waarvan er 1 vaak blijft hangen..) en een pont.... Ik woon er nu al een kleine 18 jaar niet meer, maar mijn zusje woont er nog met veel plezier. En de criminaliteit, tja, dat weet ik niet. Er wonen veel ex-Rotterdammers, denk maar een beetje aan die mentaliteit.

Verder on topic: Wij wonen in een tweeondereenkap woning met garage in een rustige, groene wijk in de buurt van Tilburg. Bouwjaar 1976. De woning heeft 3 slaapkamers op de eerste verdieping en een grote zolder waar wij slapen met een washok eraan vast. De achtertuin had van mij iets groter gemogen, maar is groot genoeg voor onze kleine om lekker in te spelen en een speeltoestel in kwijt te kunnen. Ik wil hier voorlopig niet weg, we wonen hier prima!

11. johssa

johssa Actief lid

10 apr 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Wij wonen in flat, 3 hoog zonder lift. Hele grote keuken , grote woonkamer, 3 slaapkamers en een balkon. De buurt is best gezellig maar ook erg asociaal, iedere week politie in de flat. We willen graag naar eengezinswoning en het liefst on een andere wijk. Middelburg.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Jaren 70 woning
    5 slaapkamers
    Grote woonkamer
    Voortuin en achtertuin

Goede buurt...rustig...veel kinderen en ouderen...

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

In een 2 onder 1 kapwoning? In Belgie noemen we dat een halfvrijstaand huis dus ik denk dat dit een 2 onder 1 kapwoning is.

Lekker rustig. Velden. En wandelgebieden om ons heen maar we zijn ook binnen 2 minuten in het centrum van de stad.
    Het is wel een oud huis, is heel vroeger een boerderij geweest. Tuintje is ook klein, vind ik iets te klein maar we wonen in een mooi gebied dus dat componseert zich wel

14. Melief

Melief Niet meer actief

Nu nog in een jaren 30 bovenwoning van 82m2, 3 slaapkamers en 2 mini balkons. Over 3 weken een split level nieuwbouwwoning van 150m2 met 2 eigen parkeerplaatsen, groot terras en een voortuin. Kan niet wachten :D

15. Loenie

Loenie Actief lid

27 okt 2014
    479
    0
    16
    Wij wonen al een jaar of 7 in een jaren 50 eengezinswoning (huur). Het is te klein naar mijn zin, te tochtig en de indeling vind ik vreselijk (doorzon), maar hier in de buurt komt binnenkort nieuwbouw waar wij als huidige huurders voorrang op krijgen. Dus ik wil eerst afwachten wat ze van plan zijn, de omgeving bevalt me namelijk prima.

16. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij wonen sinds 2 jaar in een jaren 60 doorzonwoning. 4 slaapkamers (van 1 is een badkamer gemaakt)+ zolder. Grote achtertuin. Het is een rustige, groene wijk aan de rand van een wereldstad. Winkels, scholen, ov allemaal in de buurt.
    Hiervoor woonden we in een groter (nieuwbouw) huis in een Vinexwijk....ik vond het er verschrikkelijk!! Dus helemaal gelukkig nu:)

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Eensgezinswoning
    145 m2
    Serre van 3 meter uitgebouwd
    5 slaapkamers