Goed topic! Ik vroeg het mijzelf ook al een poosje af. Maar wat als de weeen beginnen, ga je jezelf dat omkleden tussendoor zodat je makkelijk zittende kleding aan trekt? Want grote kans dat ik in een jurk/spijkerbroek loop. Ik lees veelal dat er bevallen wordt in een groot t-shirt. Lijkt mij heerlijk zitten, maar vaak zitten die tot aan de nek. Hoe doe je dat dan als je je kindje meteen op de borst wil leggen? Gaat dan het hele shirt omhoog? Zou een truitje met spaghettibandjes dan niet lekkerder zitten?
bij mijn eerste had ik een big-shirt aan met drukknopen van onder tot boven (kniemodel) toen de baby geboren werd hoefde ik alleen de drukknoopjes open te trekken en de baby kon heerlijk op mijn blote huid liggen nu bij de volgende wil ik graag in een luchtige korte nachthemd met spagettibandjes ( gekochtbij de hema )
Naar zoiets was ik toen op zoek, maar ik kon het niet vinden. Ik geloof dat ik ben begonnen in een jurkje (daarin naar het ziekenhuis) Daar heb ik me even omgekleed in een big-shirt. Maar het irriteerde me. Bovendien zou het toch lastig zijn geweest met omkleden, dus heb ik het tussen de persweeën door uitgedaan. Nu zou ik toch nog eens kijken voor een shirt met spaghettibandjes. Dat irritee hopenlijk minder. Maar in de laatste fase gaat het fast weer uit. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat de baby gelijk op de blote huid kan. Dan leggen ze daarna maar weer een laken over me heen.
2x bevallen in een spaghetti hempje... anders veelste warm! Ook geen bh aan, helemaal niet prettig tijdens de bevalling.
hier beide keren in een groot shirt wat toen de heftigere weeen kwamen al snel helemaal naar boven geschoven werd, zodat de kleine lekker op de borst kon
jonon en dan wil je het shirtje naar beneden doen? Je wil echt even niks extra op je buik als je de nageboorte er nog uit moet krijgen dus dan is naar boven veel beter dan naar beneden
2x in een hempje bevallen, had natuurlijk eest wel een broek en shirt aan, maar broek uit voor toucheren, shirt uit want te warm. Bij beide hemd omhoog/omlaag geschoven voor aanleggen. Bij nr. 3 volledig naakt bevallen. 3x thuis, eigen omgeving, kan me voorstellen dat je in het ziekenhuis minder bloot wilt liggen.
Ik ben bevallen in een zwart t shirt van de Prenatal. Voordeel van zwart: je ziet er geen bloed op, dus prachtig voor de foto's (vond ik tenminste). Zelf hou ik totaal niet van die tweety/ snoopy etc xxl shirts.....
ik had mnijn zwangerschaps tshirt aan bij alle 3 (nooit druk om gemaakt) na de geboorte kreeg ik direct even een lakentje over me heen.
Ik heb voor de bevalling een oud shirt van manlief die ik aan ga doen en als ik het echt te warm ga krijgen gewoon in bh of bloot.
ik ben bevallen in een bio cotton van de C&A maar volgende keer doe ik alleen een ahh bra of bloot... ik zweette me verrot
Heb hier van de livera een one size fits all hhaaha. Een bigshirt nachthemd Zit heerlijk, lekker lang, donker roze en met witte letters LOVE omdat je er dan zo de vlekken ziet mochten die erop komen Vind ik niet zo leuk staan op de foto's haha
Whaaa hier had ik dus echt nog niet eerder aan gedacht, goed topic dus!! Ik wil wel meteen de baby op mijn buik, dus ik vraag me af of iets aanhebben dan wel handig is .
Twee keer in de winter/vroeg voorjaar bevallen. De eerste keer in een oud t-shirt van mijn man, met de bedoeling het naderhand gewoon weg te gooien. Maar de kraamhulp heeft het gewassen en het werd gewoon weer schoon. Hij draagt het nog wel eens, haha. Tweede keer in zo'n groot t-shirtachtige pyjama. Die heeft het ook helemaal overleefd. Ik ben op de baarkruk bevallen en vond het wel fijn om iets aan te hebben wat me nog behoorlijk bedekte, maar dat is persoonlijk.
ff offtopic...hoe was dat op de baarkruk? Zou ik graag hebben gewild, maar omdat ik bij beide aan de inwendige CTG moest..... Leuk hoor weeen opvangen op je rug in bed....pffff
winter of zomer, maakt niet uit heet heb je het toch, hier 1e keer in mn bh 2e keer in mn naakie maar ook omdat ik tot het eind onder de douche bleef staan en mn beebies gelijk op mn buik kreeg is het super om het lekker huid op huid te houden en af te wachten wanneer hij ging zoeken naar de borst....smelt wil weer! hihi