In wat voor soort huis woon je?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nora1983, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wij wonen in een appartement uit de jaren '50, drie hoog, 3 slaapkamers. Helaas geen lift, dus om bij de voordeur te komen duurt 3 wenteltrappen ;) Hoop dat we over een jaar of twee een eengezinswoning kunnen kopen. Buurt vind ik niets (asobuurt met veel geluidsoverlast dat rustig de hele nacht doorgaat) en een tuin zou ook heel fijn zijn. Maar we hebben een dak boven ons hoofd, goedkoop en voorlopig genoeg ruimte, dus ik klaag niet!

2. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg

Het is idd een grote stap,maar we hebben er lang over nagedacht en gaan het zeker doen!:)
    Denk alleen niet dat we ooit nog terug gaan,als ik bij vriendinnen ben,met al die ruimte en tuin,denk ik,ik wou dat ik hier woonde.
    plus dat een huis een investering is en een wagen niet,die moet je uit eigen zak betalen ,krijg je geen hypotheek voor, en zakt alleen maar in waarde.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Vrijstaand jaren 30 huis met een heerlijke grote tuin en veranda:)
    Het huis is gemoderniseerd, allemaal vrij strak maar wel nog de mooie oude balken aan het plafond enzo.
    Beneden een ruime woonkamer en open keuken. Badkamer is ook beneden.
    Boven 2 kleinere slaapkamers voor de kids, een toilet, berghok en grote slaapkamer. Geen zolder, wat nog wel een lastig is want boven is het gewoon niet groot. De wanden zijn schuin, wat het ook kleiner maakt. Als de kinderen wat groter zijn willen we op hun kamers een dakkapel laten zetten.

Een jaar terug woonden we nog in een nieuwbouwwoning met meer ruimte binnen en dichterbij school, maar wat was ik daar ongelukkig..
    We hebben nu echt ons droomhuis gevonden, ik ben er nog elke dag dankbaar voor.

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij wonen tijdelijk voor mijn man zijn werk in Belgie. Hierdoor weet ik nu dat het huis dat wij drie jaar geleden in NL hebben gekocht, niet mijn droomhuis is :(
    Nu wonen we fantastisch, oprit van 80 m, enorme voortuin en achter loopt het over in een uitloper van het bos. 's Ochtends vroeg komen de hertjes voorbij, de eekhoorntjes spelen de hele dag in de bomen, kippen lopen vrij rond, om de hoek een ezel, koeien en schapen. Mooier kan het wat ons betreft niet. Dan hebben we in huis een speelkamer, eetkamer, zitkamer en tvkamer. Daarnaast nog apart een logeerkamer met eigen badkamer. Boven drie enorme slaapkamers en twee badkamers. Beneden nog een grote kelder, wasruimte en een wijnkelder.
    Maarja, het is niet van ons helaas ;)

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Wij wonen in een rijtjeshuis met 3 slaapkamers en vrij uitzicht achter. Op zich leuk huis maar zeker niet me droomhuis. Ik hoop ooit een vrijstaand huis met een flink stuk grond te krijgen met 4 slaapkamers sowieso. Of een rijtjeswoning in de stad maar dan wel 2 onder 1 kap met een flink stukje grond of hoekwoning met een lap tuin....

Toen we dit huis kochten was ik er blij mee, maar hoe verder we nou komen, hoe meer ik tegen dit huis nou op zie en graag een ander huis zou willen. Maar goed dan moet deze eerst af, en dan nog eens verkopen en dan pas kunnen we een ander huis. Zal nog wel een jaren plan worden ben ik bang!

6. Aloe

Aloe Niet meer actief

Hier een mooie eengezinswoning in een rustige kindvriendelijke autovrije buurt. Gras met bomen voor de deur met een minispeeltuintje........de huizen zijn wit en dat geeft mij altijd zo'n vakantiestemming. Vooral met strakblauwe hemel en zon....
    Ze hebben hier ook al meerdere keren tv-opnames gemaakt voor een vandaag enz.....

Even opscheppen hoor :). Hiervoor woonde ik als alleenstaand ouder op een 3 kamerflatje, bovenste etage met plat dak (lees soms 36 graden) en geen balkon dus ik ben gewoon erg blij hier.

Nu beneden: hal, wc, woonkamer met open keuken met voortuintje en normale achtertuin.
    Eerste etage: 3 slaapkamers, badkamer met bad.
    Tweede etage: open zolder met dakkapel die dienst doet als kantoor voor man, hobby voor mij, washoek en logeerkamer. Binnenkort komt er nog een infraroodsauna waar ik dan in de winter heerlijk in kan zitten.

Ja, ik ben blij hier.

7. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    In een normaal rijtjeshuis.
    3 slaapkamers, een handige zolder waar we misschien nog eens een dakkapel opzetten zodat we nog een slaapkamer hebben.
    We hebben een mooie woonkeuken.
    De tuin vind ik wel veel te klein en de slaapkamers hadden ook wel groter gemogen.

Ik wil heel graag verhuizen maar we wonen hier pas 2 jaar dus dat gaan we verlopig nog niet doen. Het is prima zo.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Heerlijk, ik weet precies hoe jeje moet voelen! ;)

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wij wonen in een groot vrijstaand nieuwbouwhuis in jaren 30 stijl.we hebben 6 slaapkamers, grote woonkeuken, speelkamer voor de kindjes, heerlijke badkamer etc.het is nog niet af. maar als het af is, is het zeker mijn droomhuis. zit hier prima wil ook niet meer weg:cool:

10. Aloe

Aloe Niet meer actief

Nou zou ik zeezicht erbij wel ideaal vinden hoor :)
    Dan wel in dit huis idd...

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij wonen in een hoekwoning in een rustige buurt.
    We hebben een garage, oprit, heerlijke tuin.
    Drie slaapkamers en nog een ruime zolder.
    Droomhuis.... nee, maar wel een perfecte woning voor ons vieren.

12. Jel

Jel Niet meer actief

Wij wonen in een jaren '70 hoekhuis van een blokje van 4. Ook gelijk aan het begin vd straat. (Of het einde, hoe je het ook maar wilt zien...)
    We hebben een lange oprit waar wel 3 auto's op kunnen staan, een achtertuin en voortuin. Weet zo even niet het aantal vierkante meters uit mijn hoofd, maar we hebben een vrij ruime woonkamer, eetkamer en keuken, op de eerste verdieping 3 slaapkamers en een badkamer met tweede toilet. En nog een zolder met 1 slaapkamer en heel veel opbergruimte in het schuine gedeelte aan weerszijden. We zitten hier goed in ons huisje. :)

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij zitten in een vrijstaande woning op 1600m2 eigen grond. we maken het ons droomhuis hihihi zijn al ene paar jaar aan het verbouwen. maar heerlijk vrij. echt super

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij wonen ik een vrijstaande woning welke in 2009 gebouwd is. Vier grote slaapkamr een grote woonkamer (44m2) en een heerlijk ruine woonkeuken (47m2) op een kavel van 650m2 in een straat met veel kinderen.
    Ja het komt behoorlijk in de buurt van mijn droomhuis...

15. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Eensgezinswoning! Nieuwbouw :) helemaal naar onze smaak dus happy!!

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Rijtjeshuis uit de jaren 30.. Woonkamer, aparte keuken. halletje achter, toilet en washok (voorheen badkamer). Boven twee slaapkamers en een ruime badkamer.. zolder hebben we verbouwd tot 3e slaapkamer.. daarnaast nog genoeg opbergruimte..

Geen voortuin maar wel een achtertuin. geen droomhuis maar goed genoeg voor de komende jaren.

17. NoLu

NoLu Niet meer actief

Nieuwbouwwoning 2011. Wonen er nu een maand.

Niet ons droomhuis, maarja wie heeft dat wel. Het komt in ieder geval een heel eind in de richting!

1e verdieping 3 slaapkamers en badkamer
    2e verdieping, voorzolder en daarna een afgesloten slaapkamer met balkon.

Bijgevoegde bestanden:

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij wonen in een 2 onder 1 kap, nieuwbouwwoning.
    Heerlijk ruim, 5 slaapkamers waarvan 1 beneden met ensuite badkamer met bad en douche.
    Boven 4 slaapkamer en nog een ruime badkamer voor de mannen.
    Helaas geen vaste trap naar zolder, maar werkt prima.

Tuin zou ook wel wat groter mogen achter, maar het is prima.
    buurt is erg rustig, veel kleine kids, weinig verkeer. Eigen oprit, mooie voortuin. Veel licht in het huis.
    Omgeving ook fantastisch. Op 5 min. fietsen van het strand. 10 minuten in de auto naar heel veel mooie bossen/vennetjes/veen vlaktes en tussen de Friese meren.

Maarrrr...droom is toch een woonboerderij.
    En laat hier nu in de buurt 1 of ander oud, vervallen, gigantisch ding staan.
    2 hectare grond, erg groot huis, heel veel ruimte,aan vaarwater.
    Maar het werk... pfffft. Maar goed, wie weet, als we het allebei zien zitten.

19. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Wij wonen nu in een ruim appartement met terras. Dit is ons eerste huis en prima voor samen en de diertjes, ruimte genoeg voor straks een kindje erbij, maar we missen allebei een tuin.
    Volgend jaar gaan we voor het kopen van een eensgezinswoning!

20. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wij wonen in ons eerste koophuis. Geen droomhuis, maar wel lekker om te wonen :)

Het is een tussenwoning, gebouwd in 2001. We hebben drie verdiepingen, een achtertuin van bijna 100m2 en een dakterras.

Deel Deze Pagina