In week 4-5 al veel symptomen, herkenbaar?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Zeezwemmer, 31 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeezwemmer

25 jul 2023
    6
    10
    3
    Vrouw
    Hoi!
    Ik ben vandaag 4+6 weken. Mijn klachten bestaan sinds 6 dagen pas. Maar nu heb ik al van alles gehad. 2 dagen misselijk, 1 dag halve dag op de bank gelegen omdat ik te moe was om wat te doen, duizelingen, moodswings, af en aan menstruatie krampen en ik ben elke ochtend 5:00 wakker, val niet meer in slaap.
    Nu heb ik sinds vanochtend een soort spierpijn in mijn flanken, is dit banden pijn? Ook zijn mijn darmen opgezet, ik lijk wel 15w zwanger.
    Is dit herkenbaar? Dat het zo afwisselt? Hoe is dit bij jullie en hoe ging het de weken erna?

Nog belangrijk; ik klaag absoluut niet, ben erg erg dankbaar en gelukkig. Maar vind het zo wisselend allemaal.

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Hoe kom je erbij dat je 4+6 dagen bent? In een ander bericht vrijdag was je 10 dpo. Dus nu ben je 13 dpo. Oftewel 3+6 vandaag.

En ja ik heb wel ervaring met symptomen al in week 4/5. Maar ook ervaring met pas later.

3. Zeezwemmer

25 jul 2023
    6
    10
    3
    Vrouw
    Hoe ik er bij kom? Gewoon gerekend vanaf mijn eerste menstruatie dag zoals wordt gedaan. Niet iedereen heeft een standaard cyclus van 28 dagen.

Stitch626 en Shash vinden dit leuk.
  4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Nee klopt, ik ben daar een van. Maar 10 dpo is bij iedereen hetzelfde: 10 days past ovulation (dagen na ovulatie). Of dat nou op dag 24 valt of dag 34 van je cyclus. Het verschil is moment van eisprong.

Bij mijn 2e was mijn cyclus 35 dagen. Eisprong op dag 21 gehad. Ik was op dag 35 dus 4 weken zwanger en geen 5 ook al was het wel 5 weken na de 1e dag van mijn menstruatie.

En als je nu wel 4+6 bent (prima voor mij, gaat mij om het even, ik denk alleen mee) dan was je vrijdag 4+3 (dat is 2+3 dagen na ovulatie = 17 dagen/17 dpo).

5. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Tel dan dus 14 dagen op bij het aantal dpo dat je bent, deel dat door 7 en je hebt het aantal weken dat je zwanger bent. Veel nauwkeuriger dan rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

WWJD vindt dit leuk.
  6. ninii01

ninii01 Bekend lid

26 sep 2011
    758
    250
    63
    NULL
    Heel herkenbaar
    Ik heb ook veel symptomen
    Moe, misselijk, onrustig gevoel icm hoge hartslag, duizelingen, soms ook krampjes… vorige zwangerschappen allemaal niet dus je ziet hoe verschillend het weer kan zijn o_O

7. Lampje89

Lampje89 Lid

10 aug 2023
    7
    1
    3
    Vrouw
    Hier 5,5 weken zwanger en vanaf het moment dat ik ongesteld moest worden al duidelijke symptomen (misselijk, geen zin in koffie, opgeblazen buik en gevoelige/gezwollen borsten). Daarnaast begint ook het voor mij herkenbare gepieker weer, waarvan ik aanneem dat de hormonen hun werk aan het doen zijn.. ;)

Deel Deze Pagina