Wat eng!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door trotsemama, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Vannacht werd mijn dochter wakker,en ze was helemaal overstuur!
    Ze was aan het huilen het was meer gillen!
    Ik had haar in me armen maar ze bleef gillen en ze stopte niet,mijn vriend werd zelfs wakker en dat gebeurt weinig want hij slaapt zo diep.
    Opeens ging me dochter mijn slaan en nog harder gillen.
    Mijn vriend nam haar over,en het bleef het zelfde ze kneep hem heel hard en ging hem ook slaan.
    Maar volgens mij sliep ze nog!
    Het was heel eng,ik heb mijn dochter nog nooit zo kwaad gezien en overstuur.
    Ze heeft wel al een lange tijd dat ze bang is voor aapjes.
    Maar zo bang is ze er ook niet voor want ze gaat lachen als ze een aapje ziet op de televisie op in een boekje.
    We zijn gistermiddag de hele dag naar de kinderboederij geweest,en toen ze vannacht zo kwaad was zei ze ook nijntje.
    Ze viel weer in mijn armen in slaap en opeens schoot ze weer wakker en toen begon het weer en ze ging het een paar keer!
    Ik werd er gewoon bang voor,ik vondt het echt eng om te zien hoe ze zich gedroeg.
    Vanmorgen werd ze wakker en toen had ze weer het zelfde,en als ze nu leuk met mij aan het spelen is kan ze ineens heel kwaad worden en doet ze weer het zelfde als vannacht,alleen vannacht leek het wel of er iemand wat tegen haar zei,snap je?
    Lijkt wel of mijn dochter dingen hoort in haar hoofd,ze deedt ze vanancht,en zelfs ik werd er heel erg bang van!

Ze is verkouden en een knal rood kopje,en ze is al een paar weken aan het sukkelen met ziek zijn,maar geen koorts en de ene keer gaat het weer prima en ineens kan ze huilen of ze ziekjes is. Soms wel verhoging maar dat valt ook reuze mee!

Ze slaapt al een week slecht iedere nacht is ze wel een paar keer wakker,en dan wordt ze vaak weer stil,maar dit was zo raar vannacht!

Lijkt wel of ze te veel doet op een dag,en veel verwerkt,terwijl ze onwijs geniet,ik kan toch niet thuis blijven,maar vindt het ook eng als ze zo is als vannacht!
    Ze kijkt echt gericht naar sommige dingen in ons huis,en ze kan er naar blijven staren.
    Het is gewoon eng!

Wat moet ik hiermee,is er iets vreemds met mijn meisje?

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Wat naar!

Als je haar dingen vraagt reageert ze dan wel gewoon?

Anders zou ik proberen haar vragen te stellen over je vermoeden of als ze weer zo eng doet.

3. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Het leek wel alsof ze in schock was vannacht.
    Eerst reageerde ze helemaal niet,ze is dol op ijsjes maar ook dat heeft ze niet gehoord!
    Later reageerde ze wel,maarze kon zich niet herringeren dat ik aan haar heb gevraagt of ze een ijsje wilde.
    Als ik nu bijvoorbeeld vraagt wil je ijsje dan ontkom ik er niet meer aan hahaha

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@trotse mama: ik zou er niet teveel achter zoeken als: ze staart naar punten in het huis... kindjes kunnen ook ff in gedachten zijn, liggen/zitten te dromen en bovendien vinden ze hele andere dingen interessant dan wij, (wij hebben de muur onderhand wel gezien, zij ontdekt er ws. toch wel interessante dingen aan).

Wat betreft dat overstuur zijn: ik kan me goed voorstellen dat het, in combinatie met de verkoudheid, even teveel is geweest, zo'n hele dag weg. Tuurlijk hoef je dan niet de hele dag maar thuis te blijven, maar een kinderboerderij is best wel druk! Voor dit moment is eendjes voeren misschien even een beter alternatief...
    Kan zijn dat je kindje misschien even een vrij behoorlijke temp-daling heeft gehad? Koorts die net te snel zakte? Daar kunnen ze idd aardig raar van worden. Zaak is dan om je kindje wakker te krijgen. Een koud washandje (niet ijskoud, meer het aangenaam koude, lauwkoud zeg maar) kan dan wonderen doen. Daarmee haal je ze even uit de 'shock' zoals jij het omschrijft, (wat overigens niet eens zo gek gedacht is hoor...)
    Dat ze het overdag ook nog doet, kan gewoon zijn omdat het allemaal nog wat weg moet zakken en ze zich misschien nog even niet al te lekker voelt...

5. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    @Rozemarijke: wat je zegt over een natte lauwe doek hebben wij ook gedaan,en ze vindt dat niet leuk,maar toen we dat vannacht deede merkte ze er weinig van.
    Ik maak er wel wat drukker om want als ze lekker aan het spelen is ziet ze ineens iets en dan rent ze heel hard naar mij toe en dan is ze echt heel erg bang!
    En als ze gericht naar iets kijkt zegt ze aapje mama bang.
    Ik weet niet of ze echt naar iets staart in huis bijvoorbeeld de muur,maar je kan best gelijk hebben hoor dat zeg ik niet.
    Maar dit is al een paar dagen zo dat ze wakker wordt en dat ze dan zegt aapie.
    En weet je wat gek is,als ze aapje ziet op televisie dan vindt ze het leuk en lacht ze erom,dus echt bang is ze denk ik niet!
    Dus je kan best gelijk hebben,maar vindt het zo vreemd ik heb mijn meisje nog nooit zo gezien,ze reageerde helemaal niet en was echt overstuur!

Ze heeft een paar dagen last van diarree gehad,en soms verhoging tot 37.9
    En gisteren had ze het zo leuk op de kinderboederij en ze ging ook makkelijk naar bed.
    En nu is ze een beetje verkouden wakker geworden vanmorgen en heel erg moe van vannacht.

Moet ik het vandaag rustig aan doen want ik wilde eigenlijk lekker vamiddag naar de speeltuin.
    Maar misschien is het toch teveel voor haar.
    Ik denk dat veel prikkels neit goed voor haar is,want als we viste hebben gehad en ze is dan gezellig bij, dan is het slecht slapen in de nacht en mag ik er wel 10 keer uit.

6. raspberry

Ik zou het dan idd even lekker rustig houden. Gewoon lekker thuis, weet niet of je een tuin hebt, maar 't is natuurlijk heerlijk weer! Ff geen prikkels in ieder geval, want daar kunnen ze echt raar last van hebben :(
    Van dat aapje kan best een beetje delirium-achtige verschijnselen zijn, dat ze slaap en waak een beetje door elkaar haalt ook... Kan goed zijn dat ze naar gedroomd heeft over het aapje en dat ze het niet helemaal helder op een rijtje houdt als ze wakker is, doordat ze even niet fit is...
    Zou met een paar dagen dan wel over moeten zijn.

7. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    als ze koorts heeft ijlt ze misschien wel. of geesten? klnkt misschien wat zweverig,maar zou kunnen

8. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    @Rozemarijke: ja we hebben net samen met ze tweetje rustig zitten verfen ze gaat nu lekker naar bedje toe. En vanmiddag doen we het lekker rustig aan.
    Effe geen speeltuin en kinderboederij ik denk opzich dat mijn dochtertje veel te veel prikkels krijgt.
    En ik hoop dat het een beetje minder wordt met dromen in ieder geval niet zulke enge meer haha ben ff goed geschrokken! Zo eng deedt mijn dochtertje ze was helemaal niet haar zelf.

@susan28: het rare is mijn dochter loopt al ongeveer ander halve week te sukkelen met verhoging zo rond de 37,9 tot 38.1.
    Maar van koorts kan ik niet spreken,het is niet iedere keer die verhoging!
    En het is vervelend want de ene keer is ze super vrolijk en ineens slaat ze om,heeft vast met niet lekker te zijn te maken

9. raspberry

Als de koorts zo snel wisselt, kan dat dus juist dat rare ijlen veroorzaken: ijlen vindt plaats op het moment dat koorts snel zakt of stijgt... De hersentjes kunnen dat dan niet helemaal aan en dan ga je dingen zien die er niet zijn, :( Verder niks engs aan de hand dus, alhoewel je wel in de gaten moet houden dat je dochter wakker te krijgen is... als ze zo eng doet en ze wordt niet meer wakker, komt niet bij, en dat duurt maar door, moet je gewoon de hapost even bellen en uitleggen wat er aan de hand is.
    Een zetpilletje geven moet je ook ff mee oppassen als de koorts zo snel zakt en stijgt: als je het geeft op het moment dat de koorts toch al zakt, kan het dus het zakken van de koorts extra versnellen en ga je dus de hersentjes extra overbelasten, nog raarder geijl krijgen.
    Zorg dat ze het niet te warm, maar ook niet te koud heeft, dat ze voldoende drinkt en op tijd en rustig kan slapen, (prikkels dus idd verminderen).
    Succes en hopelijk knapt ze snel weer op!

10. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    jullie denken dus dat het meer te maken heeft omdat ze een beetje ziekjes is.
    en omdat ze zo schommelt met haar temperatuur?
    ik heb er wel eens van gehoord dat je wat vreemde dingen kan gaan doen als je koorts heb,wij als volwassen kunnen dat ook hebben toch?
    ik dacht er eigenlijk niet zo aan,omdat ze niet echt ziek is,ja ze is vaker moe en ze heeft diarree gehad en ze is nu een beetje neus verkouden,maar omdat er geen sprake was van koorts dacht ik dat ze gewoon 100% lekker in haar velletje zat!

11. raspberry

Volwassenen kunnen dat met koorts ook hebben, bij kids gebeurt het wat sneller, die zijn toch wat kwetsbaarder he?
    Als het met een paar dagen niet over is, dan wel ff je ha bellen!

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Denk jij ;)

Kan het niet een nachtmerrie zijn geweest? Ik ijl overigens ook als ik ziek ben en koorts heb. Niet zo heftig, maar het gebeurt wel.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ijl ook behoorlijk als ik koorts heb, inderdaad niet zo heftig, maar ik ben dan ook aardig de weg kwijt ;).

Ik kan me goed voorstellen dat je erg geschrokken bent!

14. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ze is er wel wat jong voor maar wat je kindje 's nachts heeft, lijkt op 'nachtschrik/angst' oftwel pavor nocturnus/ night terror. Ik heb het zelf een paar keer in mijn leven gehad.

Hier wat links die het beter kunnen verklaren dan dat ik dat kan:

http://www.ouders.nl/psycho/lpsy0164.htm

http://www.slaapklachten.nl/nachtangst

http://www.bewustouderschap.nl/index.ph ... pic=3439.0

Haar gedrag overdag.. tja.. Misschien toch inderdaad last van de koorts?
    Als het niet overgaat op het moment dat ze niet meer ziek is, misschien toch even navragen bij de huisarts?
    Geesten e.d. lijkt me eigenlijk wel een beetje vergezocht, maar wie ben ik om te beweren dat het niet zo is ;) .

15. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Kindjes van die leeftijd kunnen inderdaad last krijgen van "night terror" zoals hierboven al werd beschreven. Dit is voor kindjes echt heel eng, dus niet alleen laten aub en denken dat het over gaat.

Deel Deze Pagina