Zijn er geen vakantiewoningen in de buurt die in ieder geval de eerste 2 maanden leeg staan? Dan kan je weer even vooruit. Ik zou het dorp met aardig wat voorzieningen toch serieus overwegen, huizen kijken, wat is je gevoel erbij. Dan kan je altijd nee zeggen. Dorpen zonder voorzieningen maar op fiets afstand van jullie huidige dorp zouden voor mij ook de overweging waard zijn. Succes, lastige situatie! En helemaal naar dat de aanleiding het gedrag van andere mensen is.
Ja... daarom als de donder wat zoeken.. Ik zou huren. voordat de koop van iets nieuws rond is.. Ik vind de tip van vakantiewoning hierboven heel goed! Zonde van dat jaar maar ja.. je moet wel iets. Heb je je huis met verlies verkocht?
Oh ik dacht met het geld. Maar in 3 maanden tijd moet je toch wel ergens een huurhuisje of een ander tijdelijk onderkomen hebben gevonden? Als je nu echt actief aan de slag gaat, komt dat vast goed!
Huren is hier bijna tot helemaal niet mogelijk. We hebben nu een huurhuis op het oog, enhet dorp waar wat minder winkels en scholen zijn. Maar de eigenaar van de huurwoning moet akkoord geven. We hebben ons huis met winst verkocht
Hey dames, De tijd gaat tuurlijk dringen voor ons... 28 februari moeten we eruit zijn. Alle huize zijn helaas weg die we willen.... alles, Dus zoals het er nu op dit moment naar uitziet zullen we een woning moeten kopen wat niet naar onze zin is.... we hebben geen andere keus. Ik weet namelijk niet of ik echt in een ander dorp kan wonen. Toen we ons eigenhuis te koop hadden gezet hadden we zoiets we zien het wel. Achteraf misschien niet slim. Maar we gaan ook niet met 2 huizen en 2 hypotheken zitten... dat je oude huis bijv 2 jaar te koop staat. Huurwoningen zijn hier niet haalbaar, je betaald er meer als 1000 euro voor. En het is minimaal voor een jaar. En iedereen die naar het huis komt kijken neemt langer als 1 jaar dus die krijg het...
Ja, ik zou ook echt naar een vakantiewoning kijken. Je koopt een huis, geen brood. Dat moet toch naar je zin zijn?! Je zult (afhankelijk van je budget) altijd compromissen moeten doen, maar als de huizen echt niet naar je zin zijn zou ik het niet doen.
Ik zou ook echt in een vakantiehuisje gaan zitten. Anders creer je door een huis te kopen wat je niet wilt weer een nieuw probleem.
In andere dorpen heb je wel een zantal huizen die aan onze wensen voldoen. Maar ten 1e in die dorpe heb je helemaal niks. En 2, ik weet niet of ik dat wel kan in een ander dorp wonen.
Waarom hebben jullie dan ten eerste je huis te koop gezet, als je absoluut niet weet hoe of wat?! Je weet toch als je n huis in de verkoop zet, KAN het snel gaan.. als je echt door de bomen het bos niet meer ziet, dan zou ik de koop afblazen. Ja je hebt dan een flink pakket met kosten aan je broek kleven. Maar lijkt me beter dan ergens gaan wonen, waar je op voorhand al twijfelt of je je er prettig gaat voelen.
Er zijn hier mensen die met je mee willen denken, zelf willen zoeken. En je slaat alles met steeds dezelfde zin; ik weet niet of ik wel in een ander dorp wil wonen. Daar kom je niet veel verder mee...
Ik ook maar dan zou ze eventueel een pb kunnen sturen. Of aangeven dat ze dat niet wil. Maar steeds herhalen ik wil niet naar een ander dorp... tja. Dat had je natuurlijk kunnen bedenken voordat je akkoord ging met een bepaalde periode van oplevering.
Ja als je het niet weet of je het kan (in een ander dorp wonen) zul je het ook nooit weten als je het niet doet (elders huren dus). Er tegenover staat een huis kopen wat je liever niet wilt dus mij lijkt de keuze vrij makkelijk. Ik ben in 2007 naar de andere kant van het land verhuisd waar ik niemand kende en 1.5 jaar geleden naar een heel ander land. Alles verkocht en opgegeven. Maar ik heb zoiets, je leeft maar 1 keer. Je weet nooit hoe het zal zijn als je het niet gewoon probeert of doet.
Gewoon verhuizen naar dorp C (het dorp waar je het eigenlijk net niet leuk vindt). Als ik je reacties zo bekijk wil je eigenlijk niet weg uit je huidige dorp en is dus geen enkel ander huis akkoord in welke dorp of stad dan ook.... Lijkt mij dat je vrij weinig keus hebt; geen vakantiehuisjes, geen huurwoning voor tijdelijk en je budget laat het niet toe te verhuizen naar dat iets “betere” dorp.
Wij zijn ook verhuisd naar een dorp met minimale voorzieningen. Heeft echt wel een jaar geduurd voor ik hier gewend was, maar ben inmiddels erg gelukkig hier. Jouw twijfel was heel herkenbaar. Wij hadden bedacht; het allerergste wat er kan gebeuren, is dat we niet kunnen aarden. Dan moet je je huis weer te koop zetten. maar dan weet je wel hoe of wat. Dus ga jezelf na; ben je bereid het leven in het andere dorp een kans te geven, en jezelf om er aan te wennen?
Of huur een huis voor langer dan een jaar. Dat is toch ook niet erg. Als het zo bagger is met de huizenmarkt in dat dorp dan duurt het vast lang voor je daar een nieuw huis vindt wat geschikt is. En tegelijkertijd kan je proberen of het wonen in het andere dorp toch bevalt. Dan maar even een duurdere huurprijs. Je zult toch iets moeten. En ik zou ook nogmaals in gesprek gaan met een hypotheker. De rente is nu zo laag dat je wellicht toch een wat duurder huis kunt kopen waarmee je je zoekgebied vergroot.
Ik denk dat je het veel moeilijker maakt dan het is. Verhuizen is altijd een ding, ook al zou je het huis naast jullie kopen kan je toch last krijgen van heimwee. Je moet van een huis zelf je thuis maken. Maakt dan niet uit waar dat huis staat. Ik zou in het dorp gaan wonen waar de prijzen wel een optie zijn (en eerst huren). Dan het dorp echt een kans geven. En als je het echt te kwaad krijgt ben je in 20 minuten in dat andere dorp. Sorry, maar ik zie het probleem echt niet. Ik ben ook opgegroeid in een dorp op een eiland en kon letterlijk niet wachten om te verhuizen. Ik ben dan naar Amsterdam verhuisd, heb daar 5 jaar met heel veel plezier gewoond en ben toen naar België verhuisd (geëmigreerd, eigenlijk). Dat vereiste veel aanpassing want het blijft een ander land, een ander systeem, etc. Maar ik kan nu zeggen dat ik me hier echt thuis en op mijn plek voel. Heeft jaren geduurd, maar nu is het zo.