In welk dorp? Moeilijke keuze.

Discussie in 'De lounge' gestart door beertje22, 30 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Je weet niet of je in een ander dorp kan aarden, maar je hebt wel je huis verkocht en vind een huis huren in het andere dorp te duur... Daar zou ik ook wel van in de stres raken ja. Je moet jezelf de vraag gaan stellen waarom jij denkt niet in een ander dorp te kunnen wonen. Je identiteit hangt namelijk niet samen met het des betreffende dorp waar je nu woont. Ik ben nog geen 30 en ben in mijn leven al meer als 10 keer verhuist. En elk huis is mijn thuis geworden. Jullie hebben de stap gezet om je huis te verkopen, durf dan ook de vervolg stap te zetten om verder te kijken dan het dorp waar jij nu in ''vast geroest'' bent. Het is zo zonde, er is zoveel meer dan dat ene dorp en er zijn zoveel meer mensen om te leren kennen dan de mensen in het des betreffende dorp. De wereld is groter dan dat.;)

Nikki88 en loetje vinden dit leuk.
  2. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    De huurhuizen liggen hier niet voor het oprapen. Helaas!! We hebben nu besloten (ik en mijn vriend) om een paar jaartjes in een tussen woning te wonen, en dan zien we het wel...
    Er staat niks geschiks voor ons hier in de buurt.
    Ik heb alle makelaars ook al gebeld/gemaild of ze binnenkort wat krijgen wat wij willen. Helaas, totaal niets... als we dan over een paar jaar weer verhuizen dan eerst een andere woning kopen, onder voorbehoud dat onze eigen woning verkocht is.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.239
    6.117
    113
    Dan hoop ik dat je je draai toch kan vinden in het andere, niet je eerste keus huis. Zeker als het voor een paar jaar is.
    En dat de huizenmarkt niet binnen nu en een paar jaar instort natuurlijk.

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    In december wordt er minder verhuisd dan in andere maanden.

In welke provincie woon je?

5. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Laat het een wijze les voor je zijn...
    Ik zou als ik jou was 100% zeker een ander huis huren tijdelijk. Desnoods in een ander dorp, kan je gelijk ervaren of je kan wennen.
    Een verhuizing, zeker een koophuis, kost altijd bakken met geld. Plus dat je toch niet het risico wil lopen dat jullie je tussenhuis over vijf jaar aan de straatstenen niet kwijtraken of met verlies moeten verkopen? Dat laatste hangt ook af van de regio waar je woont, maar als je zegt op een eiland te wonen met weinig vakantiehuisjes waar 1000 euro huur een hoop geld is dan klinkt dat niet als de meest aantrekkelijke plek ‘voor de markt’ zeg maar...

Succes met jullie keuze!

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Hoe is het nu ? Hebben jullie al een beslissing kunnen nemen en zekerheid over of je op tijd een ander onderkomen hebt?

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ook al gekeken bij boeren die een vakantiehuisje op het erf hebben staan? Natuurhuisjes.nl? Tijdelijk bij ouders in?

Of de koop van je woning afblazen en boete betalen.

Ik woon nu even een maandje tijdelijk in een dorp zonder voorzieningen, ons huis in de stad wordt verbouwd. Ook al is het 20 minuten, als ik hier echt zou moeten wonen zou ik knetter depressief worden. Ben er nu al chaggerijnig van, vreselijk dorp dit.

Deel Deze Pagina