Menopur in combinatie met IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door yaya1988, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Ik ben deze ronde begonnen met menopur, ik zit nu op cd 4. Voorheen heb ik 3 x IUI gehad zonder hormonen, na de derde keer ben ik zwanger geweest maar helaas na 6 wkn zwangerschap een miskraam. De ronde na mijn mk groeide me eitje heel langzaam. En dus heb ik mijn ei gemist voor een 4de IUI behandeling.

Omdat mijn cyclus door de war was begin ik deze ronde met menopur 75. Ik ben erg benieuwd of mijn cyclus hiermee weer opgang komt en of ik weer zowel zwanger ga raken.

Op cd 10 moet ik weer voor controle, wat gebeurt er als er geen eitje te zien is?

Heeft iemand verder ervaring met menopur en IUI? Was dat een succes verhaal? Is het zo dat je met menopur meer kans hebt op een meerling zwangerschap?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en reacties!!!

2. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had de eerste ronde menopur. Mn lichaam reageerde amper erop. Had een cyclus van 55dagen daardoor. Tweede ronde gonal f gekregen, top spul. Een vriendinnetje van mij had ook menopur, ook weinig respons van haar lijf. Hopelijk werkt het goed voor jou, veel vrouwen zijn er wel bij gebaad.

3. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hier ervaring met Menopur, maar zonder IUI dus gewone ovulatieinductie.
    Ik ben er na heel wat "gesmodder" met Clomid en ook na eerst een keer helemaal niet te reageren op Menopur (PCO en geen enkele hormonen sloegen uiteindelijk nog aan) na mijn ovariële drilling in de 2e gestimuleerde ronde mee zwanger geraakt, dus hier een positief verhaal :). Heb dit wel gebruikt in combinatie met Pregnyl en Utrogestan (dit zuiver ter ondersteuning, want heb geen verleden van miskraam ofzo)

Eerste ronde: na 7 dagen 75EH geen reactie, 3 dagen opgehoogd naar 112,5EH en toen 1 rijp follikel
    Tweede ronde: na 7 dagen 75EH 2 follikels, 3 dagen door moeten spuiten en 2 rijpe follikels: zwanger van één baby'tje ;)

Veel succes!!!!

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Wat triest van je miskraam :(. Daardoor kan het zijn dat je cyclus wat in de war is. Ik denk dat je ervoor een normale cyclus had omdat je iui in eigen cyclus had? Ik heb ook iui met menopur 75 gehad, met verder een gewone cyclus. Soms had ik 2 eitjes, maar soms ook 1. Ging altijd redelijk vlot. De kans op zwangerschap schijnt met hormonen iets groter te zijn dan zonder. Bij mij is het met iui niet gelukt, maar jij bent er al eens zwanger van geraakt, dus best kans dat het weer gaat lukken! De kans op een meerling is alleen groter als je meerdere eitjes hebt, maar de kans op zwangerschap is dan ook weer groter ;). Heel veel succes!

5. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties,

Ik zit nu op cd 28 en nog steeds geen groeiende follikel, het is inmiddels opgehoogd van 75 naar 112,5. Vrijdag weer een echo, ik vind het zo raar dit, voor mijn mk had ik altijd een zelf groeiend eitje.

Deel Deze Pagina