Mijn dochtertje is 9 maanden en heeft maat 74. Zouden jullie dan nu nog maat 74 kopen of zouden al maat 80? Ze heeft deze maat nu sinds een week of 4. Bedankt vast..
Oke, dank je. Misschien valt ieder kledingmerk ook weer anders. Als ik op de maattabellen kijk staat bij de ene dat maat 80 van 9 tot 12 maanden is en op de andere site staat dat het weer van 12 tot 18 maanden is.
mijn meisje van bijna 5 maanden zit ook in maat 74. Voor de zomer koop ik maat 80. Ze is 70 cm en 9 kilo. ze groeit zo,n 2 tot 4 cm per maand. Denk dat je het best 80 kan kopen.
Ik heb het eerste jaar nooit kleding gekocht in de maat die ze droeg, altijd meteen een maat groter, omdat ze er toch zo snel doorheen gaan in het eerste jaar.
Dat ligt eraan wanneer je de kleertjes aan wilt doen.. Als ze nu iets nodig heeft zou ik nog 74 kopen.. Mila zit nog steeds in 80.. Toen ze 1 jaar wss, zat ze nog in 74 ..
tja, wanneer moet ze het aankunnen... is het nu, dan gewoon 74, is het meer dan 2maanden later dan zou ik nog wachten met kopen (maar ik koop sowiso heel weinig vooruit, zeker nadat daniel ineens 8maanden in dezelfde maat bleef hangen)
Mijn dochter zit nu ook in 74 soms ook nog 68 maar hangt van merk af. Als ik iets koop voor de zomer koop ik maat 80 maar iets voor nu koop ik in maat 74.
Mijn ervaring is dat 74 een maatje is welke echt lang gedragen wordt, al zal dat ook wel per kind verschillen. Voor mijn dochter had ik met kerst een leuk pakje gekocht in 74, het zat toen wel vrij ruim, maar vandaag nog een broekje in 74 gekocht.
Ik zou ook 80 doen denk ik, al moet ik zeggen. Yara is nu 1 jaar en heeft 68/74. Ik kan het bij haar dus echt NIET inschatten hoe ze groeit. iig niet zo hard
hmmm, ahaaa. Ik word hier wel wat wijzer.. haha Al blijft het moeilijk. als ik naar broekjes kijk, is 80 echt nog veel te groot, dus daar blijf ik nog maar even maat 74 van kopen. Truitjes kijk ik even naar het model. Het is gewoon moeilijk als je online besteld vind ik. Maar ik heb net de groei vergeleken met mijn zoon en ze groeit duidelijk minder hard... Lastig in te schatten. Ze is kort en breed. Iemand nog merktips? bedankt vast.
Hier ook kort en breed 70cm en bijna 10 kilo....lengte wilt niet echt opschieten. Tja merktips, ik heb vooral h&m of hema oja en c&a Noppies gaat niet zo goed, dit valt heel smal vind ik maar is dan wel weer te lang als ik het een maat groter koop. Het zit bij haar vooral in de bovenbeentjes (korter dan gemiddeld) dus broekjes zijn vaak te lang.
Vlinder, dat is hier ook. Mijn dochtertje heeft van die dikke boutjes hihi. Dus ik heb wel noppies gehad, maar dat was geen succes. Nu merk ik dat H&M haar toch wel goed past, omdat dat wat groter uitvalt. ik ben zelf alleen meer van de bonte printen zoals petit louis of de hollandse printjes. Maar Petit Louis begint dan pas weer vanaf 1 jaar.
shirtje met korte mouw met romper met lange mouw eronder is vaak ook leuk. kun je in de zomer t shirtje zo aandoen. dan heb je er wat langer wat aan. rompers van hema (de iets duurdere 'strech') kunnen ze vaak nog een maat kleiner aan. rokjes en leggings zitten vaak ook prima als de maat eigenlijk al te klein is.
mijn meisje van bijna 5 maanden draagt veel van de hema en h&m en ook prenatal heeft kleertjes die breder vallen. Ze is 70 cm en 9 kilo. Vind het soms ook moeilijk shoppen hoor. Ben dan ook benieuwd helang ze in de 74 blijft,maar als ik haar curve volgt is ze er met 7 maanden al uit dit is ze(vandaag gemaakt de foto.
Ellen dankje! Die stretch shirtjes van Hema is een goede tip. BiancaMV2, o ik herken de bouw helemaal. hihi. Heerlijk om in te bijten die beentjes maar wel even zoeken naar goede passende kleertjes
Mijn dochter heeft heel lang in maat 74 gezeten. Ze is er nu net pas uit, alleen lijkt ze nu maat 80 over te slaan. Ik koop ook eigenlijk niet te veel in een andere maat. alleen de zomerkleding die ik nu koop koop ik iets groter. maar ik merk dat die kleertjes nu ook al goed zitten dus ik hoop dat ze het straks nog past. Ik zou dus kijken wanneer je wil dat ze het aan heeft. Als ze het nu aan moet kunnen zou ik 74 kopen.