onze dochter van 14 maanden wordt snacht vaak wakker en dan ligt ze klem tussen de spijlen van haar ledikant. misschien tijd voor een groter bed? ze kan nog niet goed lopen. wat zijn jullie ervaringen? met welke leeftijd naar een ander bed? en naar wat voor een bed?
Ja dat zit ik me ook af te vragen. net zwanger van onze 2e spruit en als ik effe reken dan zou Elise met ongeveer 2 jaar naar een peuterbed gaan, kan dat?
Hier met 15 maanden naar een peuterbed. Ze liep toen nog niet los overigens maar ze klom wel uit de ledikant (met slaapzak aan).
Onze dochter heeft sinds een maand of 14/15 een meegroeibed, maar kan wel al lopen sinds ze 13,5 maand was, en kon ook al snel zich goed van bed/bank laten zakken. Tis alleen een slaapdraakje, dus ook in dat bedje slaapt ze bijna niet..
Je kunt altijd een peuterbed neerzetten en kijken wat ze ervan vindt. Het is wel vroeg hoor! Wij hadden er al eentje staan maar mijn oudste hoefde nog lang niet over. Met 20 maanden wilde hij zelf en het ging gelijk perfect.
Poeh ik vind 14 maanden wel vroeg hoor. Hier ligt mijn zoontje ook elke keer klem maar ik leg hem gewoon weer recht neer.
Wij beginnen er voorlopig niet aan... (zoontje is al 20,5 maand) Heb voor nummer 2 ook een ledikantje gekocht, voorlopig hou ik het daarbij. Mn zoontje slaapt supergoed, maar draait heel veel in z'n ledikant, waar hij overigens geen last van lijkt te hebben. Maar ik ben bang met een groter bed, dat ie eruit klimt of zelfs valt omdat ie soms overeind komt en zich dan weer laat vallen (handig zo'n babyfoon met camera). En ik ben bang dat ie dan minder lang slaapt, omdat ie dan de mogelijkheid heeft uit bed te komen...
Wij hebben de oudste met 1 jaar in een peuterbedje gezet. Dit omdat haar broertje 2 maanden later geboren zou worden. Hij is met een kleine 1,5 jaar (we zijn verhuisd toen hij 1 werd en daarna heeft hij eerst aan zijn kamer gewend in het ledikant en daarna wilde hij in zijn grote bed slapen) naar het peuterbed gegaan. De jongste was ook ongeveer 1,5 jaar toen hij naar het peuterbed ging. Dit was omdat hij zelf uit zijn ledikant kon kruipen en dit dus ook veelvuldig doet (met alle ev. gevolgen van dien)... We hopen de nieuwe slaapkamers van de oudste 2 deze zomer klaar te hebben en dan krijgen ze beiden een gewoon 1-persoons bed. De jongste houdt zijn peuterbedje nog even en het ledikantje voor de baby hebben we ook voorlopig nog wel in gebruik
Bij de oudste 2 heb ik er trouwens ook nooit last van gehad dat ze zelfstandig hun bed uit kwamen. Vooral in het begin bleef de oudste heel lief in bed liggen als ze wakker is en wachtte ze tot we haar kwamen halen (en als het haar te lang duurde riep ze ons wel)..... De jongste liep in het begin wel vaak zijn bedje uit maar nog nooit ongelukken ofzo mee gehad... Ze konden overigens wel allemaal al lopen met (ongeveer) een jaar..