Ik vraag me al een tijdje af in welke container de kattengrind eigenlijk moet. In de grijze, met het huisvuil. Of in de groene, met groente en tuinafval?
VROM - Dossier Gft Vraag en antwoord Zie vraag 6 en 7: het ligt eraan of de korrels een milieukeur hebben. Met milieukeur mogen ze in de groene, anders moet het in de grijze.
Ik vond op een site dit, waardoor ik denk dat de drollen in de groene moeten/ mogen, en het grind dan denk ik in de grijze: Groente-, fruit- en tuinafval / GFT eens per 2 weken aanbieden in de groene minicontainer (zie tarieven) in de groene minicontainer: loof, schillen, groenteresten, snijbloemen, kamerplanten, koffiefilters, koffiedik, theezakjes, notendoppen, eierschalen, etensresten, mest van huisdieren (geen kattenbakvulling), gras, bladeren en resten van tuinplanten. thuis composteren
het hangt echt van het soort kattengrid af. Als je van die houtkorrels hebt dan kan het wel bij het GFT maar als echt van het grid heb dan weer niet.
Zal eens kijken wat er op de verpakking staat. Maar ben bang dat er geen mileu keurmerk opstaat. De reden waarom ik dit vraag....is omdat ze laatst bij ons de groene containers hebben gecontroleerd op dingen die er niet in mogen. Nu had ik toevallig mijn bak niet bij de weg staan, maar normaal gesproken doe ik er wel kattengrind in.
die van mij moet in de grijze omdat een heel ander soort is. wij hebben die witte kristallen als kattengrind en er staat geen mileukeur op