Nystatine smeren tips gevraagd

Discussion in 'Borstvoeding' started by Rosalinde, Aug 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

Jun 24, 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Na bijna 4 maanden heb ik nog steeds vaak pijnlijke tepels bij het voeden, vooral links. Toch maar naar de ha geweest en zij heeft voor de zekerheid om een evt schimmel te behandelen Nystatine voorgeschreven. Dat moet ik 3x daags dun aanbrengen op mijn (linker) tepel. Dit is alleen irritant plakkerig spul, dus ik vroeg me af hoe je het handig kan doen nadat het is aangebracht. Het vlekt, dus ik gebruik maar wegwerp zoogkompressen, maar die dingen zitten vervelend. Bovendien zorgt de plakkerigheid voor een hars-effect bij het loshalen van compres/bh (au!). Kan je het ook afspoelen nadat het er enige tijd op heeft gezeten?

En hoe lang moet het gebruikt worden? Kuur afmaken staat erop. Het is na openen 10 dagen houdbaar en ik heb twee flesjes meegekregen, zou het dan 20 dagen moeten? (Apotheker wist het ook niet)

Ik twijfel eraan of het een schimmel is, aangezien het alleen links zat en na een dag alleen rechts voeden het een stuk beter voelde. Nadat ZL gister een soort regeldag leek te hebben gehad, doet nu ook rechts weer zeer :( Dus ook tips voor minder vaak hoeven aanleggen zijn welkom (nu nog zo'n 10x per dag en flesweigeraar).

Share This Page