Mijn dochter is nu bijna 12 weken oud en krijgt volledig bv. Ze weegt 5 kilo en is 59,5 cm lang. Ze slaapt erg veel. Tot nu toe maak ik haar wakker om de 3 uur voor een voeding, zelf komt ze namelijk niet... Onze dag ziet er nu ongeveer uit, qua voedingen dan. 08:00 11:00 14:00 17:00 20:00 23:00 Als ik de voedingen aan haar over laat komt ze zeker niet om de 3 uren. Ik denk dat ze dan al snel naar om de 4 uren gaat. Maar dan gaat ze wel naar 5 voedingen in plaats van 6 per 24 uur... Denken jullie dat ik echt op verzoek kan voeden en dat ze toch wel gaat huilen wanneer ze honger heeft?? Ze huilt namelijk eigenlijk nooit, maarja ik wacht daar ook niet op. Ik durf niet zo goed minder vaak te gaan voeden omdat ik bang ben dat ze dan niet goed meer zal groeien. Hoe vaak drinken jullie kindjes op deze leeftijd?
Tja hier wel een keer of 9-10 maar gaf ze ook duidelijk zelf aan Is verschillend denk ik. Zus zit ook vanaf 3 mnd al op 5 voedingen.
Hoe jij het nu doet met je kindje zo heb ik het bij Isabella ook gedaan. Die kwam ook zelf niet echt en die kon in echt op een schema voeden. Heerlijk! Julian komt dus op verzoek en slaapt ook op verzoek ha ha Een stuk moeilijker allemaal. Ik zou het zo blijven doen als ik jou was.
onze dochter zit nu met 13 weken op 5-6 voedingen. de laatste kijgt ze rond half 8 en soms slaapt ze dan door tot 07.00 uur en soms komt ze nog een keer rond een uur of 03.00 uur.Dus die van 23.00 uur zou je er af kunnen halen, weet niet tot hoe lang ze doorslaapt?
Volgens mij is je schema prima! Je hebt in ieder geval al gezorgd voor en echt dag en nacht ritme! Niet alle kindjes komen uit zichzelf voor een voeding..... Onze dochter had ook echt deze regelmaat nodig, want ze kwam echt niet. Huilt trouwens nog steeds nauwelijks
TO, ze mag met haar leeftijd toch al naar de 5 voedingen per 24 uur?? en dus om de 4 uur gaan voeden, zolang ze goed groeit en 5 plasluiers heeft... anders toch even op consultatiebureau navragen! douglas, mag ik vragen of je het niet merkt aan je produktie als je dochter zo lang doorslaapt zonder voeding ´s nachts?? ik heb sinds kort het zelfde maar ben hier dus bang voor.. en vraag me af of ik hem toch niet na 6 uur even wakker moet maken ofzo.
Ik heb gister een deskundigen langs gehad en iemand van het CB en beide hebben me geadviseerd om te voeden op verzoek en de tijden op te schrijven wanneer ie komt zodat ik zijn "eetschema" zie en de aantal voedingen zo kan inzien om te weten hoeveel ie nodig heeft. Ik ga meestal na 3 uur even kijken of ie wakker is maar als ie slaapt laat ik hem liggen. Als ie zelf wakker wordt drinkt ie veel meer dan wanneer ik hem wakker moet maken. En ze zeiden beter 6 voedingen die ie perfect doet dan 7 matige. Het geeft ook jezelf veeeeel meer rust dan dat je steeds de tijden in de gaten moet houden en hem niet wakker kan krijgen als ie goed slaapt. Vandaag heeft ie tot nu toe 2 voedingen gehad en als het goed is zal ie zometeen ergens wakker worden voor zijn derde en anders wacht ik op hem of ga ik ff checken Succes!! ps anders moet je het gewoon ff bij je kraamzorg navragen wat het beste is voor jouw kindje!
Demi, om de 4 uur en dan 5 goede voedingen kan wel hoor. dat kreeg mijn zoontje ook vanaf 8 weken. ik maakte hem wel wakker voor een late voeding omdat ie anders echt niet genoeg dronk. ik zou zeggen: probeer eens hoe ze het zelf doet. als het niet goed gaat Kun je altijd weer ingrijpen.
Ik zou ook proberen je kindje niet meer wakker te maken. Overdag zou ik er wel niet meer dan 5u tussen laten zitten om te voorkomen dat je kindje dit 's nachts inhaalt...
@Demi: ik zou het ook even laten gaan. Je klinkt me nu een beetje krampachtig en angstig in de oren: ze wordt niet zelf wakker. Nee, misschien niet elke 3 uur, maar dat hoeft ook echt niet perse hoor! Ze is al 3 maanden! Ik zou zeggen: laat het allemaal een beetje los en kijk eens even wat ze zelf doet. Als ze langer tussen de voedingen heeft, zal ze per voeding ook wel wat meer gaan drinken, dus het gebeurt echt niet zo 1-2-3 dat ze te weinig gaat drinken hoor! Vertrouw op je kindje en beweeg daar gewoon lekker in mee. Dikke kans dat er wel weer een ander ritme, (van bijvoorbeeld elke 4 of 5 uur) ontstaat
Hoe is haar groei en hoe zijn haar plasluiers? Als je kindje goed is gegroeid (min. 100-200 gram per week!) zou ik het even aankijken en de plasluiers goed in de gaten houden. Als haar groei matig is zou ik haar toch wakker maken zoals je nu doet.
Hoe ze groeit weet ik niet precies. Ik ben afgelopen maandag bij het cb geweest en ze was 5 kilo, dat is precies op de gemiddelde lijn voor haar leeftijd. Qua lengte zit ze bovengemiddeld. Ik weet niet precies hoeveel ze per week groeit. Kan alleen zeggend at ze afgelopen maand goed gegroeid is. Qua plasluiers. Voor elke voeding verschoon ik haar en soms nog eens extra wanneer ze gepoept heeft. Iedere keer dat ik haar verschoon heeft ze wel geplast maar het is niet altijd een zware luier, soms is het ook gewoon een klein plasje. Vandaag heb ik haar weer elke 3 uren wakker gemaakt. Alleen zonet om 17:00 uur werd ze zelf min of meer zelf wakker en moest ze eenmaal op het aankleedkussen echt huilen. Alle andere keren kwam ze vandaag niet uit haarzelf. Misschien moet ik het inderdaad maar eens een dagje laten gaan, zien wat ze zelf doet. Ik ben inderdaad wel wat bang dat ze dan te weinig gaat drinken. Tis ook zo moeilijk, overal krijg je weer verschillende adviezen. Vind het wel heel fijn om jullie adviezen, meningen en ervaringen te lezen!