In welke houding ga je bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door RozeWolkje, 29 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op mijn rug in bed bevallen, maar als er ooit (hopelijk snel :D) een 2de komt wil ik het liefst op de baarkruk. Vond het ook het prettigst om de weeen zittend op het toilet op te vangen en dat is een beetje dezelfde houding als op de baarkruk. De vk had hem alleen niet bij toen ik ging bevallen dus had geen andere keus ;)

2. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Ja misschien lukt het ook allemaal niet zoals ik wil maar ik wil zeker de mogelijkheid hebben.

3. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Ja nou dat heb ik dus ook als ik ongesteld moet worden.
    Ik heb altijd hele zware menstruatiekrampen waardoor mijn ontlasting spontaan komt dus ga ik sowieso op het toilet zitten en met een kruik op mijn buik is dat de enige houding waarin ik het dan kan uithouden.

4. Tese

Tese Niet meer actief

Ik denk niet dat je van tevoren kan bepalen hoe je staat ligt hangt. Ik kon niet staan of op mn rug liggen. Alleen mn zij was prettig. En van te voren leek het me wel wat zo'n baarkruk, maar ik heb er niet eens meer aan gedacht toen de weeen begonnen!!

5. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liggen, zonder enige twijfel.
    Een baarkruk is een onding, een soort van stoel ook. Hell no! Lekker liggen de volgende keer op een enorm verlosbed. Ideaal!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb op de baarkruk gezeten omdat Eva wat moest draaien, het was zelf niet in me opgekomen, ik lag wel lekker eigenlijk :). Ik vond de baarkruk heel fijn, lekker achterover hangen in de armen van mijn vriend en ik dacht dat ik dus zittend ging bevallen. Maar Eva's hartslag daalde telkens zo tijdens het persen, dat ik weer moest gaan liggen. Dat vond ik vooral vervelend omdat ik juist net zo lekker zat ;). Maar toen ik weer lag was het ook prima en ik ben dus liggend bevallen.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Liggend.

Zat eerst nog op handen en knieeen, maar dat voelde niet fijn.
    Daarna werd ik op bed gehesen met een grote kussen achter mijn rug, maar dat deed echt pijn...ik voelde Yasemin naar beneden glijden wat enorm pijn deed aan mijn onderrug :S
    Ik ben dus plat gaan liggen. Dat voelde het 'relaxed'.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij de eerste had ik steeds geroepen dat ik op de baarkruk wou bevallen, maar toen het zover was, kregen ze met met geen tien paarden meer van dat bed af.
    Bij de tweede had ik er niet echt over nagedacht. Ik had erge rugweeën en kon niet goed liggen. Na een uurtje staan en hangen kreeg ik ook nog zere voeten, dus toen vroeg ik om de baarkruk. Die had de vk gewoon in de auto liggen, dus die ging ze even halen en toen mocht ik er op. Ben er uiteindelijk ook op bevallen. Het ging echt megasnel toen ik er eenmaal op zat. Binnen 10 minuten ging ik toen van 4-10 cm ontsluiting en met 2x persen was de baby eruit. Ze kon hem nog net opvangen.
    Mijn man zat achter me en die viel door het geweld waarmee ik me achterover gooide tijdens het persen van zijn krukje af. Kortom, ja, de zwaartekracht helpt echt mee, haha. Ik vond het super, en mijn man vond het ook prima, hij kon zo echt wat voor me doen (mij vasthouden, steun geven, meekijken)

9. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hai hai!
    Heb het eerst liggend geprobeerd, meer dan een uur lang, maar het schoot niet op. Ben tussendoor naar de baarkruk geloodsd en daar is Damiën met een half uur geboren. Vond het helemaal super. Je kunt duidelijk merken dat de zwaartekracht flink wat handjes meehelpt. Als het tijdens je bevalling nogal snel gaat met persen, zijn ze volgens mij niet echt een voorstander van de baarkruk ivm het risico voor uitscheuren. Denk dus dat hoe je bevalt ook wel een klein beetje afhangt van hoe het allemaal loopt! Iedereen in ieder geval heel veel succes!

10. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ik ga in bad bevallen (niet in eigen bad maar bevalbad).

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hey noralie, ik ook! :D

Wat voor 1 heb jij? Ik heb zo'n "grote" staan van de oerbron met zitje, ben benieuwd hoe dat gaat!

12. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @MamaDeluxe: Ik weet het niet precies want ik woon in het buitenland en volgens mij haalt mijn verloskundige ze uit Amerika...ben t even kwijt :)

Jij hebt al 5 kinderen zie ik; is dit je eerste badbevalling?

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ja hihi,, ik zag het later, dat je in het buitenland woont!

Ja dit wordt mijn eerste badbevalling, de voorgaande 5 keer op bed in het ziekenhuis.
    Het lijkt me echt geweldig en als het goed is beval ik als eerste van ons 2 dan kan ik je vertellen hoe het was :)

14. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ben erg benieuwd naar je verhaal! Succes met de bevalling alvast!

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ik heb het eerste stukje op bd gedaan maar omdat ze niet verder zakte moest ik op de baarkruk.
    Vond het helemaal niet onprettig alleen de uitwerking is iets minder.
    Door de grote druk is de onderkant mega gezwollen.
    Ach komt wel weer goed gelukkig maar makelijk loopt het niet laat staan zitten

16. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

tja geen idee ik hoop een stuitbevalling te doen ik weet niet of daar extra dingen bij komen naast dat het vlot moet gaan, mijn eerste heb ik liggend eruit gekregen

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier precies hetzelfde. Ik had op zwangerschapsyoga allemaal exotische beval-houdingen geoefend, o.a. hurkend en hangend aan mijn armen, en zag het helemaal zitten. Maar op het moment supreme kon ik alleen maar als een lam konijn op het bed liggen en hopen dat het snel voorbij was allemaal :D
    Wel nog even op aanraden van de vk op mijn knieën gaan zitten, maar toen was het meteen: NEEUUUHHHHHHHH DIT GAAT NIETTTT!!! :x:x:x (tijdens een enorme wee :p), dus toen maar weer gewoon op mijn rug gaan liggen.

Nu denk ik wel eens: misschien zou mijn bevalling wel sneller zijn gegaan als ik de baarkruk had geprobeerd, maar ja...dat is achteraf gepraat. Ze hebben het me ook niet aangeboden trouwens (ook zkh bevalling).

18. Aapje82

Aapje82 Lid

16 nov 2008
    14
    0
    0
    Utrecht
    Van te voren had ik ook bedacht in welke houding ik wilde gaan bevallen. Baarkruk/toilet(!) leek mij wel een fijne houding. Je kan ook op handen en knieën zitten persen, op je hurken of op je zij.

In het ziekenhuis heb ik echter helemaal niet meer daarover nagedacht. Ik werd meegesleept met het moment, volgde de instructies van de vk op en ben op mijn rug met opgetrokken benen (die ik zelf vast moest houden) bevallen.

Het is prima gegaan. Van te voren had ik mij druk gemaakt om deze houding, dat het ouderwets is en dat ik beter mijn stuitje vrij kan houden. Dat was voor mij achteraf niet nodig geweest.

Volgens mij heeft de vk vaak wel een baarkruk en dan zal ze het meenemen als je thuis wil bevallen.
    Ik heb gelezen dat ziekenhuizen ook baarkrukken hebbben, maar dat kan je uiteraard ver van te voren even informeren.

19. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    @ MamaDeluxe en noralie: Wat leuk, nog meer 'bad-bevallers'! Ik heb ook een bevalbad gekocht (mama en baby bad) en hoop daar binnenkort in te mogen bevallen. MamaDeluxe: ik zie dat je een weekje verder bent dan ik, dus wie weet heb ik nog wat aan jouw ervaring! Ben heel benieuwd!

20. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0

Deel Deze Pagina