Mooi opbergsysteem voor vuile was?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentes, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ik ben op zoek naar een mooie manier om de vuile was te bewaren/sorteren zodat je kunt gaan wassen zodra een mand vol is en de vuile was uit het zicht is!

Moet nu altijd een wasmand omkeren, allemaal hoopjes kleding maken en dan pas wassen. Vervolgens ook nog eens de helft weer terug te doen in de wasmand omdat het geen volle trommel oplevert.
    Heel onhandig :)

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik weet niet of het is wat je bedoelt maar wij hebben van die gekleurde waszakken en dan voor 1 voor bonte was 1 voor roze was en 1 voor witte was dit maakt het voor mij makkelijker omdat het in het washok staat gesorteerd :D

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ik heb twee dichte manden ...een witte en zwarte..

De zwarte is voor de bonte was
    De witte is voor de witte was.

Op zolder ( waar de wasmachine staat) heb ik een mandje staan waar ik de was die extra heet gewassen moet worden doe.

Hier nooit last van stapeltjes of was dat slingert.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

3 wasmanden: wit, gekleurd en handdoeken/ondergoed/sokken/vaatdoekjes

Bij mij gewoon open, maar ze staan naast de wasmachine op zolder dus niemand die het ziet. In de badkamer staat de wasmand die ik elke ochtend even op zolder uitsorteer.

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hoeveel verschillende soorten wassen doe je?

Ik doe maar 2 soorten wassen, dus heb aan 2 wasmanden genoeg:
    - witte/lichte was
    - gekleurde/donkere was
    Het zijn smalle hoge wasmanden dus passen makkelijk naast elkaar.

Beddengoed doe ik apart, maar dat gaat direct de wasmachine in, en dan gooi ik daar ook de handdoeken bij.

Je hebt wel wasbakken die je kunt stapelen, en die je dan nog steeds open/dicht kunt doen. Ik dacht Ikea? Misschien dat dat praktisch is als je veel verschillende kleuren was apart doet?

6. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63

+1

Alleen heb ik drie witte wasmanden/zakken op wielen van Ikea naast wasmachine staan ideaal

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Hier ook een witte mand voor de witte was en zwarte mand voor de bonte was. Beddengoed gaat van bed meteen de wasmachine in.

8. Lentes

Lentes Niet meer actief

Even denken, ik was;
    Donker 60 graden
    Wit 60 graden
    Roze/rood 30 graden
    Donker 30 graden
    Wit 30 graden
    Overig 30
    Beddengoed, maar dat gaat gelijk door naar de wasmachine na het afhalen.

6 manden nodig dus om t gelijk gesorteerd te hebben :s

9. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Hier hetzelfde.

Je hebt inderdaad bij ikea van die bakken waar kiwi25 het over heeft. Volgens mij staan er op welke.nl foto's van en dan de rst van de was ruimte ook zo mooi geordend. Kan ik alleen maar van dromen :)

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wij hebben op onze slaapkamer 2 manden staan en de kinderen hebben boven op zolder 2 manden. In de ene gaan sokken/ondergoed/handdoeken (60gr was) en in de ander de rest (40gr was). Ik sorteer in de bijkeuken wel eens witte was eruit, maar ik heb eigenlijk nooit genoeg om een aparte witte was te draaien. Dus laat ik het bij lichtbont en donkerbont.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ja maar dat zijn niet grote hoeveelheden dan neem ik aan.

Dus kun je een systeem kopen met 6 manden er in...

Juist makkelijk lijkt me

Zoiets maar dan voor 6

Bekijk bijlage 438984

12. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dit dus....

13. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier 3 waszakken/manden van de ikea op wieltjes. Hier gaat alles gewoon op 30 graden, dus dat is makkelijk.

1 witte mand voor de witte was, een paarse mand voor de gekleurde was en een zwarte voor de zwarte was.

14. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Wow... nu voel ik me echt een was groentje met mijn bonte was op 40 graden, witte was op 60 en handdoeken etc... ik zou het toch bij 2 of 3 manden houden. Das niet zo moeilijk uitzoeken toch..

15. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier zou dat echt niet passsen

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    2 wasmanden van curve. 1 voor de witte/handoeken/beddengoed en 1 voor bonte/donkere was.

17. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb zes wasmanden staan van Ikea SORTERA Afvalbak met deksel - 37 l - IKEA

Een voor de (witte) 60 graden was, één voor de blauwe was, één voor de zwarte was, één voor de witte was 40 graden, één voor de roze/rode was en één voor de bruin/groene was.

Werkt perfect. Iedereen weet waar het ingegooid moet worden. Natte was moet je natuurlijk wel uithangen want die manden ventileren niet.

18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier staat boven op de badkamer de linnenmand waar ik de kleren en het ondergoed in gooi.. Die was ik wel apart natuurlijk
    Onder in het waskot staat de linnenmand voor de handdoeken/vaatdoeken/poetsdoeken
    De bedlinnen haal ik af, wasmand in en gooi ik meteen in het machine

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier 3wasmanden:

1 zwarte plastic kist van ikea voor handdoeken, wasgoed, beddengoed.
    1 zwarte plastic kist van ikea voor kleding (ja, alles bij elkaar :D)
    1 kleine doorzichte box (action) voor dl ( haar spullen was ik apart)

Wij hebben de wasmachine en droger op stahoogte gezet. Hierdoor kan ik de kisten van ikea eronder kwijt. Ideaal!
    De box van dl staat in een hoekje van de kelder.

Oh, we hebben boven een witte wasmand om onze vieze keten in te doen. We hebben het washok in de kelder dus sorteer de was vanuit de witte wasmand.

20. Lentes

Lentes Niet meer actief

Zie het echt niet zitten om minder te sorteren hoor!
    En alles op 30graden? Handdoeken, schoonmaakdoekjes en ondergoed/sokken moet toch wel echt op 60 dacht ik, ander gaan de bacteriën niet dood. Toch?
    Die bakken lijken me wel handig maar dan zoek ik naar iets wat mooier staat, ook zal het wel iets moeten luchten denk ik anders gaat t zo stinken

Deel Deze Pagina