lastig........middagslaapje wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door klaske, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    hallo,

ik zal in het kort vertellen waar ik mee zit
    mijn dochtertje krijgt 5 keer 180 cc aangeboden over de 24 uur
    de eerste fles is rond 6 uur (kan ook 8 uur zijn) maar de laatste tijd is ze weer vroeger.
    dan 4 uur erbij op is 10 uur. enz enz.
    nu leg ik haar na de eerste fles van 6 uur weer terug in bedje.
    vaak blijft ze liggen tot 9 uur.
    ik kan nu niet zelf zeggen wanneer ik graag zou willen dat ze een middagdutje doet.
    zodra ik haar neerleg is het huilen geblazen.
    doe ik het rond 12 uur? haar volgende fles is dan rond 14 uur of doe ik het daarna?
    moet ik doorzetten en haar even laten huilen tot max van 30 min?
    ze is bijna 14 weken.

ik hoop op een tip van iemand.
    alvast bedankt

2. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Tot mijn zoontje een maand of 5 was, sliep hij in de box in de kamer, dus als hij dan moe was, viel hij zelf in slaap. Daarna deed ik hem na de voeding van tussen de middag (dit kon 11 uur zijn maar ook half 1, net hoe laat de eerdere voedingen waren). Ik doe dan zijn gordijnen dicht, maar niet het rolgordijn, zodat het er niet helemaal donker is. Zo leert hij dat dit nog niet zijn avondslaap is.
    We zetten vaak het mobieltje boven het bed aan, dit draait rond dus dat volgt hij met z'n oogjes, net zolang tot ze dicht vallen ;)

3. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ik ben pas bij 4 maanden ongeveer de kleine man echt op bed gaan doen smiddags. Tot die tijd sliep hij in de box, en kinderwagen overdag.
    Na een weekje wist hij niet beter meer, en gaat hij elke middag een poos naar bed.

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Timo sliep ook veel in de box en in de wipper (kon helemaal plat anders schijnt het slecht te zijn voor de rug). Ik had toen mijn voet gebroken en kon niet veel en zeker niet mt hem de trap op en af.

Babies hebben ngo niet echt een middagslaapje, ze slapen gewoon steeds over de hele dag heen. Als ze moe is (ogen wrijven, oren trekken, gapen) dan zou ik haar gewoon in bedje legggen, of ergens anders. Soms sliep hij lekker op het voedingskussen in mijn armen, erg gezellig. Dat mis is wel.

Geniet van je kleine meid,
    Miek

5. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    hoi

bedankt voor de reacties
    ik laat haar ook wel slapen in de box, maar dan is ze binnen half uur weer wakker.
    op bed lag ze vanmiddag weer 3 kwartier te brullen dus heb ik haar er maar weer uitgehaald. zij geen rust, ik geen rust

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ons "schema" gaat volgens de regels van rust en regelmaat (www.inbakeren.nl).
    Persoonlijk ben ik erop tegen om baby's in de box te laten slapen, omdat het een plek is om te spelen en niet om te slapen.
    Een mobiel boven het bedje wordt afgeraden, omdat het je kind alleen langer wakker houdt.
    Baby's van 3-5 maanden zijn ongeveer 1,5 uur wakker per keer.

De dag ziet er dan als volgt uit:
    8.30u wakker -> verschonen/fles/knuffelen/spelen/box
    10.00u -> naar bed
    12.00u wakker -> bad/aankleden/fles (12.30u)/knuffelen/spelen/box
    13.30u -> naar bed
    16.00u wakker -> box/fles (16.30u)/knufelen/spelen
    17.30u -> naar bed
    20.00u wakker -> box/laatste fles (20.30u)/knuffelen/box
    21.30u -> naar bed (slapen tot 8.30u)

Als ik m'n dochter in bed leg, slaapt ze meestal na een paar minuutjes, ze is gewend om zelf in slaap te moeten vallen.
    Toen we haar gingen leren zelf in slaap te vallen als ze naar bed moest, ging ze vaak even jengelen of huilen.
    Wanneer we de eerste tekenen van vermoeidheid zagen (wrijven, gapen, jengelen) ging ze meteen naar bed.
    We lieten haar ongeveer 10 min. huilen en gingen dat kijken, aai over haar bol en een kusje en dan weer weg.
    Niet oppakken, daardoor krijgen ze alleen maar meer prikkels.
    Bovenstaande herhaalden we als ze vervolgens niet in slaap viel.
    Een derde keer hoefden we zelden terug.
    Als ze ging krijsen en ze raakte overstuur, werd ze wel altijd getroost en geknuffeld. ;)

Liefs Huismus

Deel Deze Pagina