Jasmine is morgen 3 maand en draagt nog heel veel in maat 56. Sommige shirtjes en broekjes in maat 62, la is het dan nog wel een beetje aan de grote kant.
Toen mijn dochter was geboren zat ze in maatje 44. In maatje 56 is ze heel lang blijven hangen, nu gaat het juist bij haar snel. 62 was ze binnen een paar weken uitgegroeid en 68 gaat ook niet heel lang meer mee.
Het ligt enorm aan het postuur van je kind en aan het merk want daar zit ook nogal wat verschil in. Hier een meisje van bijna 7 maanden, die heeft tot 4 maanden in maat 50-56 gepast, nu broekjes 62 en bijna van de een op de andere dag truitjes maat 68 omdat de mouwtjes te kort waren opeens , echte groeispurt dus. Je kunt er echt niks van zeggen dus, het is van kind tot kind anders.
mijn ervaring is dat bovenkleding vrij snel gaat.. truitjes etc draagt beebje nu maatje 68 en voor winter heb ik 74 gekocht.. broekjes gaan minder snel... daar heeft ze 62 in.. ik kan me herinneren dat 74 een maat was die lang gedragen werd door mijn zoons.
ja moet je kijken! hier gaan juist de broeken erg hard. truitjes kan ze sommige 62 nog aan maar broeken gaan nu langzaamaan naar 74. dus het is echt bij ieder kind verschillend
Nou, Kyra zit nu nog steeds in maat 56, terwijl ze toch echt niet heel klein is. Ze is nu bijna 4 maanden en draagt 56, maar ook wel 62. Ze kan het allebei aan
50: 0-1 maand 56: 1-2 maanden 62: 2-3 maanden 68: 3-5 maanden 74: 5-8 maanden 80: 8-14 maanden 86: 14-19,5 maanden 92 heeft ie nu dus net. Dit gaat dan wel over de truitjes, vanaf ongeveer een half jaar oud ligt ie steeds zo'n beetje een maat achter met zijn broeken. Maat 80 duurde hier dus opvallend lang, 86 is ie dan in verhouding weer vrij vlot doorheen vind ik, net een flinke groeispurt gehad. Hoewel, nu ik eens ga tellen bijna net zo lang in 86 gezeten als in 80. Nouja, leek toch echt korter
Ik moet zeggen dat het me zo meevalt dat Emma nog steeds in maat 56 zit. Soms kan ze nog een truitje maat 50 aan. Vandaag eindelijk in een sokbroekje van de hema maat 50/56. Waren haar veel t groot. Ze is niet eens een kleine meid, maar haar armen zijn wat korter volgens mij, want shirtjes met lange mouw zit maat 56 soms nog te lang. Begint nu te komen dat ze in maat 56 kan met lange mouw. Broekjes maat 56. Had verwacht dat ze nu wel in maat 62 zou zitten. Vnd het wel fijn. Die kleine kleertjes vind ik zo schattig!
Esmee was al snel uit de kleine maatjes, 68 heeft ze best een tijdje aangehad en ook maat 86 heeft ze al een hele poos aan ( zo'n half jaar. Ze gaat nu langzaam over naar 92
Mijn zoontje is nu 14 maanden en zit al ruim 4 maanden in 74. Hij gaat nu wel heel langzaam richting maat 80. Ik merk dat bij hem altijd aan zijn rompers. Zijn romp wordt eerst langer en dan gaan ook zijn armpjes en beentjes. Het verschilt inderdaad heel erg per kind. Vrienden van ons hebben een dochtertje van dezelfde leeftijd en die zit al in maat 86 En kleding verschilt ook heel erg....
Vind dat het ook wel uitmaakt of het zomer of winter is, ofwel lange of korte mouwen. Bij een t-shirtje heb je minder snel het idee dat deze te groot of te klein is (doe je daarom wat vroeger aan en blijf je langer doordragen is mijn ervaring). Zo deed ik mijn zoontje wel t-shirts in maat 74 aan terwijl hij verder net in maat 68 zat. De mouwlengte en broekspijplengte bepalen immers grotendeels of iets te groot of te klein is. Mijn zoontje is overigens 7 maanden en zit nu al een maand of 2 in maat 68. Merk bij deze maat alleen extra goed dat er zo'n verschil in winkels zit. Hij heeft 68 shirts niet al vrij krap zijn en hij heeft 68 shirts die hem nog haast iets te groot zijn. Verschil in merken is nu veel groter dan bij 56 en 62.
Jayden heeft heel lang van t-shirts in maat 74 gezeten, en hij zit nu met broeken sinds een paar weken in maat 74. en t-hirts in maat 80 groetjes Carina
Haha, dus geen touw aan vast te knopen. Hopen dat mevrouw even een tijdje met 68 doet aangezien haar kast vol hangt met leuke dingen Meiden, bedankt voor de reacties!
Onze dochter heeft helemaal niet lang in 68 gezeten, daar was ze juist zo weer uit. Het schijnt dat maat 74 of 80 of 86 best lang gedragen word. Onze dochter zit nu nog in 74, gaat bijna naar 80. Een vriendin van mij heeft een dochter van 1,5 die nog steeds in 74 zit.
moet zeggen,t ligt ook erg aan de winkel met maten. bij de een is een 80 echt een 80.bij de ander is een 80 net een 74 en weer bij een ander is 80 een 86. bij broeken vindt ik dat heel erg.shirtjes heeft ze nu 80/86. maar broeken...de ene van 80 wordt veel te kort en een andere die ik in 86 heb valt als een 92.echt geen pijl op te trekken hier. wij hebben meestal 2 verschillende maatjes hangen. zoals nu 80 en 86.en ze doen naarmate ze ouder worden steeds langer met de maten idd.dat was hier vannaf maat 74 denk ik.tot 68 ging t hard en erna niet meer. ze is nu bijna 19 mnd
Vicky zat het langst in 50/56. Nu gaat ze naar 74 van romper en shirtjes. Broekjes gaat 68 eindelijk goed zitten, 62 past ook nog. Sokken heeft ze een maatje vanaf 12 maanden aan. Onze dame leeft op grote voet, vanaf haar geboorte al