Mijn zoon wil leeuwen zien. Wij hebben een abo op Blijdorp, maar daar is het niet goed leeuwen kijken.
Ik woon daar dichtbij en daar heb ik de leeuwen nooit goed kunnen bekijken. Er zitten schuttingen met kijkgaten, daar moet je het mee doen. En vanuit de kantine kijk je van bovenaf naar de leeuwenarena, daar kan je ze ook niet goed bekijken. TS, ik zou ook voor Beekse Bergen gaan!
Wij zijn er een aantal weken geleden geweest. En in beide verblijven waren de leeuwen zeer goed te zien. zeker vanuit de kantine. De gehele arena is open en van alle kanten te bekijken.
Geen moeite mee zie ze liever in hun eigen omgeving hun eigen ding doen als dat ze zenuwachtig langs een raam hek of wat dan ook lopen.
Hoenderdaell ja of Artis, waren ze afgelopen zaterdag in ieder geval prima te zien (zie foto)...wij hadden in de Beekse Bergen pech dat het onverwachts erg warm werd, zagen alleen ergens in de verte een slapende leeuw toen.
In het Noorderdierenpark in Emmen kun je ze ook goed zien. Fotootje gemaakt met m'n telefoon door het glas. Maar misschien een beetje uit de richting?
Daar ben ik het helemaal mee eens hoor! Daarom ga ik ook nooit naar Artis etc. Beekse Bergen is een safari park, daar lopen de dieren ook niet in kooien.
Ik kan me van de beekse bergen van vroeger herinneren dat je tussen de leeuwen door kon rijden? Nu in ieder geval niet meer vind dat best jammer, een safari was het daardoor niet echt, alleen de giraffen waren wel leuk om langs te rijden.
Tegenwoordig is dat inderdaad niet meer. Maar er waren écht mensen bij die daar uitstapten, omdat ze iets achter uit de kofferbak moesten pakken. Daarom is dat veranderd.
Bedankt voor de tips! Hoenderdaell klinkt interessant, wel ver weg, net als Emmen, al kunnen we er natuurlijk een dagje uit van maken. Wat kan je nu doen in Beekse Bergen dan? Rijdt daar niet een autobus doorheen?
Beekse bergen. Je kunt nog wel met eigen auto op safari, maar niet meer bij de echte wilde dieren, zoals tijgers en leeuwen. Wel bij tal van andere dieren, zoals giraffen, neushoorns, nijlpaarden. Erg leuk park en ook vaak kaartjes met korting als je even googled op kaartjes beekse bergen + korting.
Nee, da's niet ver! Wel heb ik gehoord dat het een hele armoedige stadsdierentuin is met gestresste dieren in te kleine hokken...