In welke NL dierentuin het beste leeuwen zien?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Beatissimam, Sep 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

In het buitenverblijf van Artis kun je ze echt wel goed zien. (Zie dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=iKL2cnVQpoI) Zoals anderen echter al zeiden is en blijft het een stadsdierentuin, in hartje centrum Amsterdam. Ik vind het wel een mooi park en veel verblijven zijn gemoderniseerd, maar er zijn inderdaad ook wel (oude) verblijven die niet echt te vergelijken zijn met een natuurlijke leefomgeving. (Voor zover dat überhaupt mogelijk is in gevangenschap.)

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij waren er eind augustus. Wij zagen de mannetjesleeuw bovenop de vrouwtjesleeuw springen en 'haar even aanduwen'. Probeer dat maar eens uit te leggen aan de kindjes daar :cool: Leeuw was aan het klussen - RECHT voor de glasplaat. Hahahaha.

3. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,264
    416
    83
    Ik vind burgers zoo erg mooi, die autosafari is alleen al super lang niet meer. Kan me vaag herinneren dat je er vroeger in een safaribus door kan, maar dat is meer dan 20 jaar geleden.
    Beekse bergen waren we in juli. Ook heel mooi, wil ik zeker nog eens terug. Artis ook geweest dit jaar, niet spectaculair, maar is een stadsdierentuin en erg oud al, dus wat wil je.
    Gaiapark heeft ook leeuwen. Goed te zien, maar hele kleine groep. Daarnaast heeft gaia te weinig spectaculaire dieren.
    Ouwehands in Rhenen was ook erg mooi, maar dat is jaren geleden dat ik daar was.

4. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    GAIA park.. Mooiste dierentuin van de Benelux..

Er zit alleen een glaswand die jou en de dieren scheidt. Daarnaast hebben ze een jeepsafari auto dwars door het glas geparkeerd waardoor het voor en kindjes lijkt alsof ze zo met een echte jeep tussen de leeuwen rijden. Heel mooi detail ;)

Share This Page