Heupen, rug, staartbeen, schaambeen, billen, knieën...... Hihihi, en maar door waggelen! Niks aan te doen helaas..... Alhoewel, oefeningen en zwemmen wel wat goeds doen. Groetjes, Mirelle.
hoi hoi heb ik ook last van....alleen in 1 heup word er s ochtends wakker mee, kan dan niet zitten/liggen/staan/lopen zonder pijn. In de loop vd dag wordt het minder...... errug vreemd en irritant! en de volgende ochtend hetzelfde verhaal......... zucht...................
hoi hoi heb ik ook last van....alleen in 1 heup word er s ochtends wakker mee, kan dan niet zitten/liggen/staan/lopen zonder pijn. In de loop vd dag wordt het minder...... errug vreemd en irritant! en de volgende ochtend hetzelfde verhaal......... zucht...................
Daar begon het mee bij mij, nu BI. Wees er voorzichtig mee en neem desnoods contact op met een Fysiotherapeut. En zwemmen en fietsen is inderdaad goed om te doen. Succes & sterkte!
Oeh, ik kan af en toe niet meer opstaan, dan moet mijn Fredje me helpen, zeker als ik het huis heb schoongemaakt, leuk als je om het kwartier moet plassen...Dit wordt nog wat als ik straks op 8 of 9 mnd zit!
Dat zou ik dan ook ff lekker niet meer zo intensief doen... Als ik me weer eens heb laten gaan met stofzuigen en andere huishoudelijke klusjes bijvoorbeeld..dan zit iker 2 dagen van op de blaren... Niet dat manlief het niet wil doen hoor.. maar ik wil het minstens 2x per week gedaan hebben en hij zal het eerder 1x in de 2 weken doen...lol.. En met 3 rondrennende kids, een hond, 2 katten & 2 allerschattigste muizen... wil je het wel vaker dan 1x per 2 weken.. Heel vervelend BI, maar gelukkig niet schadelijk hoewel er bij mij ook wel slijtage meespeelt voortgekomen uit een oude sportblessure en het feit dat mijn ene been blijkbaar langer is dan de andere + 23 kilootjes erbij.. Wat ik je kan aanraden is om zoveel mogelijk er voor te zorgen dat je bilspieren, bekkenbodemspieren, lage rugspieren en schuine buikspieren 'in shape' houdt zodat je bekken minder makkelijk kan verschuiven vanwege de versoepeling van je beenderen.. Mijn BI behelst voornamelijk mijn SI gewrichten, dat 3-hoekige stukje tussen de kuiltjes van je heupen.. En tevens zorgen dat je zoveel mogelijk correcte houdingen aanneemt als je opstaat, loopt, stilstaat, uit bed gaat, in bed gaat... dus eigenlijk constant.. Doe je dat niet, dan kan BI je volledige zwangerschap goed vergallen... en dat is niet wat je wilt... So... Work...Workin' girl, work that body..& move your ass' Succes! Groet Hilde
ik merk het ook al heel erg volgens vk wordt dit bij elke zwangerschap erger ik heb er nu met 10 weken al last van dus ik wil niet weten hoe het bij mij over 7 maanden is...gelukkig is mijn vriend best wel poetsgek dus ik hoef hier zowiezo al niet veel te doen... maar bij mij spelen meerdere factoren mee die ze nog aan het onderzoeken zijn (al 4 jaar) en niet kunnen vinden wat het is is waarschijnlijk een combinatie van BI en iets anders maja als je dan je gevoel uit je benen voelt weg trwekken en dus meteen waar je staat moet gaan zitten of dat je gewoon omvalt...is niet fijn zeker neit als je op dat moment met je kindje op de trap staat
Begin een beetje last van onderrug en heupen te krijgen, maar heb dan ook hypermobiele gewrichten. Daarom al goed aan de fysiofitness, speciaal voor versteviging van de benodigde spieren. Nu las ik hierboven dat fietsen goed is. Gister heb ik lekker een stuk gefietst, met ook nog de nodige stops tussendoor, maar vannacht had ik zo'n pijn in mijn buikspieren, dat ik er niet van kon slapen. Rug was ook behoorlijk zeurderig. Ik kreeg eigenlijk het idee dat ik iets verkeerds had gedaan met dat fietsen. Iemand?
Hoi Met fietsen moet je goed opletten of je zadel en stuur goed afgesteld staan op jouw eigen lengte. Tevens niet teveel met je benen wijd willen fietsen om je buik te ontzien. Ik ga met de fiets naar werk (uurtje heen en weer) en moet hier nog wel eens bij mezelf om grinniken. Van fietsen heb ik geen last, maar lopen is vreselijk. Heupen inderdaad en al snel stalpoten en flinke moeie en onrustige benen. Ik ga liever fietsen! Groetjes, Danielle