Hoe beslis je in welk ziekenhuis je bevalt, m.a.w. waar let je zoal op? of spreekt de verloskundige dat t.z.t met je door vlak voor de bevalling?
Nou niet vlak voor de bevalling want je weet maar nooit of de kleine eerder komt. Denk dat het hier ergens rond de 20 weken besproken is en je mag gewoon zelf kiezen al moet het wel in de omgeving zijn van de vk natuurlijk. Hier in de buurt waren er 2 waarvan de ene pas opnieuw gebouwt is en de andere een vies smerig hok vol bacterien is dus die keus was voor mij snel gemaakt.
Ik had geen keuze haha het was maar net waar de ambulance me heen bracht. Zijn gelukkig alleen maar fijne ziekenhuizen hier in de buurt dus dat scheelt, allemaal op maximaal 10 minuten rijden.
Hier is het tergooi het bevallings zhuis. Er zijn 2 locaties, maar verloskunde kan alleen in blaricum (in hilversum kan je niet bevallen) Verder is afoort, utrecht, adam het dichtste bij maar daar werken verloskundige praktijken uit de regio het gooi weer niet mee samen.
Zo dichtbij mogelijk en een fijn gevoel over hebben. Een autoritje is NIET leuk als je aan het bevallen bent. Je kunt vaak een keer een infoavond bijwonen in een ziekenhuis over bevallen in het ziekenhuis.
Ik kies het ziekenhuis waar ik het dichtst bij woon (deze is op 3 min afstand) en ik ben daar al patient dus heb al ervaringen met het ziekenhuis.
Ik woon op een paar minuten afstand van het ziekenhuis, dus daar ging ik heen. Sowieso eigenlijk niet eens over nagedacht, haha.. Woon in Den Bosch, dus zou anders naar Tilburg ofz moeten..
Flink doorrijden, dan is het ziekenhuis op 20 minuten afstand.... De eerste keer bij de verloskundige geweest van een verloskundigenpraktijk. Zij heeft mij ivm medische indicatie doorverwezen voor begeleiding naar het ziekenhuis. Ik had de keuze uit 2 ziekenhuizen, afstand maakt nauwelijks verschil. Ik heb voor degene gekozen waar ik bekend mee ben.