In welke positie kun je bevallen zodat baby er snel eruit komt?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Orchidee26, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Wat ik mij afvraagt welke positie kun je beste gaan bevallen, zodat de baby er ook makkelijk en snel uitkomt?

Zowel met ruggenprik of zonder zou ik graag ervaring van jullie willen horen..

Ik heb op mijn rug gelegen omdat ik was ingeleid zat ik helemaal onder de kabels van boven tot beneden, dus ik kon geen kant op gaan, vond het heel erg moeilijk vanwege knieeen optrekken wat bij mij niet ging....

Groetjes,

Orchidee

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    tsjah...dat is persoonlijk denk ik. Ik ben net zoals jij bevallen, en het beviel me niet! hihihi.

Nu wil ik het er over hebben dat ik misschien op de baarkruk kan proberen. Anders zou ik graag in bad willen bevallen, maar helaas kan dat in het ziekenhuis waar ik moet bevallen niet.....

En verder, er zijn zoveel manieren. Op je knieen en handen, liggend op je zijde, op de baarkruk, in bad...en er zijn er vast nog wel heel veel meer!!

3. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Maar welke positie zorgt ervoor zojuist dat de baby sneller eruit komt?

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik denk....die op de baarkruk...zwaartekracht werkt dan mee. En heel je lichaam kan je beter focussen op omlaag persen ipv aan je knieen trekken...De doorgang lijkt me ook beter open te staan dan....... Zo doen ze het toch ook in de bush bush zonder hulp...hurkend achter een struikje......lijkt me bijna hetzelfde.

Maar is mijn mening, voor wetenschappelijke dingen meis.....als die er al zijn zou het echt niet weten welke positie dan beter is!

Weet wel dat de liggende met knieen omhoog door artsen is verzonnen om het hun makkelijker te maken....voorheen werden baby's altijd zittend geboren.....

5. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    ik heb cursus gehad in het ziekenhuis, en de verloskundige die had het over verschillende standjes.. wat zij zei is de viervoeter (op je handen en knieen) en in bad het fijnst is voor de baby...

de viervoeter vond ik zelf niets.... dus ik hoop dat het in bad lukt bij mij

6. mama2011

mama2011 Niet meer actief

ik ben op de baarkruk bevallen en dat vond ik echt super.
    eerst idd liggend maar dat ging helemaal niet kreeg steeds kramp in mijn benen en focuste me er daar veel te veel op!
    op de baarkruk was hij er zo, dus wil het graag voor de volgende keer ook zo.

7. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Op een baarkruk!
    Schijnt makkelijker te zijn ivm de zwaartekracht ofzo.
    Ik wou dat ook graag proberen maar ben ingeleid.

Deel Deze Pagina