Ervaringen met 3 keizersnedes

Discussie in 'De bevalling' gestart door suus1983, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Hallo,

Zoals jullie aan de banner kunnen zien ben ik zwanger van de 3e. Mijn 2 kindjes zijn beiden met een spoedks geboren, na 2 behoorlijk zware bevallingen. Nu krijg ik waarschijnlijk een geplande ks.

Is hier iemand die al 3 keizersnedes heeft gehad? Viel het mee of tegen en hoe verschilt een geplande van een spoedks?

Dan vraag ik mij ook nog af wanneer de geplande plaats zal vinden. Idealiter zou zo laat mogelijk in de zwangerschap natuurlijk het beste zijn voor de kleine, maar het gewicht van de baby heeft weer invloed op risico van scheuring van de baarmoeder.
    Mijn kindjes wogen beiden 10 pond bij de geboorte, dus dan zou het juist logisch zijn om ze zo vroeg mogelijk (rond 38 weken misschien) te halen?

Nou ja, ik hoor graag ervaringen!

2. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring met 3 keizersnedes, maar kan je wel het verschil vertellen. Mijn 1e was spoed en 2e gepland. Dat was wel een wereld van verschil. Na de 1e bevalling was ik een wrak (want hele bevalling gehad en dan op het allerlaatste moment alsnog een ks erover heen) en na de 2e was ik megasnel weer op de been. Verder merk je wel dat er minder haast achter zit. Bij de 2e was ik gewoon vooraf al goed voorbereid. Bovendien heb je dan al de intake gehad bij de anesthesist en een sectiogesprek waardoor je toch beter weet wat er allemaal op je af gaat komen. Bij de spoed werden er last minute nog tig vragen gesteld en nu was het info die ze allemaal al hadden. Al met al gewoon veel relaxter.

3. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    De 2e is trouwens gehaald op 39 weken precies. Dat is de meest gunstige termijn voor de kleine die is dan al helemaal rijp om geboren te worden. Ze doen het in ieder geval liever niet voor 38 weken i.v.m. de ontwikkeling.

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier zwanger van nr 4 en dit word mijn 3e ks. Kan je alvast wel zeggen dat het een heel verschil is om met spoed een ks te krijgen en een geplande.
    Hier halen ze de beeb idd ook niet voor de 38wkn.
    Ik denk dat je een ks gaat krijgen, hier in het zh word gezegt dat je na 2ks niet meer normaal mag bevallen ivm risico scheuren litteken tijdens de weeen.

Geniet van je zwangerschap :D

Deel Deze Pagina