Ik denk dat dat ook ligt aan wat voor weeen heb je rug of buik weeen...en dat je dan zelf een manier moet vinden waar je je lekker voelt....
Is bevallen op een baarkruk niet veel pijnlijker? Misschien denk ik nu heel stom hoor, maar ik denk dus, doordat de zwaartekracht meewerkt, er dan ook meer druk is op alles daaronder? En dat je sneller uitscheurt?
Ik wil ook graag op de baarkruk want het blijkt veel natuurlijker te zijn. Kijk maar naar 'groeten uit de rimboe'. Het blijkt dat vroeger hier in nederland het altijd hurknd werd gedaan, maar op een gegeven moment was het niet 'charmant' genoeg meer, dus gingen de vrouwen liggen. Je blijkt zelfs veel minder snel in te scheuren, staat in een boekje over bevallen ( van beatrice smulders) x deb
Nee klopt , ik ben ook overgestapt van een verloskundige in Hoorn, naar een verloskundige in Hoogkarspel; De Wijzend. Die doen wel onderwaterbevallingen. Ik wilde ook graag in bad bevallen, ik heb er zelfs een speciaal bad voor aangeschaft. Maar helaas braken mijn vliezen en toen moest ik naar het ziekenhuis omdat Ewout niet goed was ingedaald. Ik heb het bad bewaart natuurlijk en wil de volgende keer het weer gaan proberen.
Zo'n baarkruk lijkt mij ook wel wat. Dus in het ziekenhuis hebben ze die ook? Gelukkig, moet daar bevallen ivm hoge bloeddruk
Vind het best wel jammer. Maar om nu over te gaan naar een andere VK vind ik ook niet zo fijn. Heb woensdag mijn eerste afspraak en echo. En hoe zit het dan als ik zelf een bad zal hebben? doen ze het dan wel?
Ik ga tot nu toe voor de baarkruk. Al is het natuurlijk afwachten hoe het straks loopt tijdens de bevalling. Mischien vind ik dan de kruk onwijs tegenvallen
Ach joh, als je vk em meeneemt en je vind het toch nix, dan gaat ie aan de kant en ga je verder in een andere houding hè
ik wou heel graag op de baarkruk bevallen en absoluut niet op bed. Maar op het moment dat de Vk alles had klaargezet en ik de persweeen weg stond te zuchten vond ik dat ding er zo eng uitzien haha, dat ik toch maar op bed ben gaan liggen. Achteraf, ik heb lang meoten persen, was misschien de baarkruk met hulp van de zwaartekracht sneller geweest, maar vinny is goed geboren, en ik heb er geen spijt van. Maar wil je graag op de baarkruk, geef dat dan in ieder geval aan bij de vk dat ze hem meeneemt, je kan altijd nog veranderen. groetjes celiene
Ja dat kan ook, daarom moet je ook erg goed naar je vk luisteren en puffen wanneer zij zegt dat je moet puffen. Zo probeer je nl dat je het wat tegenhoud en je lichaam wat meer tijd gunt om uit te rekken. Luister je niet naar je vk en pers je toch gewoon door.. dan is de kans idd groot dat je inscheurt omdat je het dan idd nog sneller laat gaan. Door het puffen laat je je lichaam zelf oprekken zodat je minder kans op scheuren hebt. Ik heb aan deze bevalling geen scheurtje of knip overgehouden!
Ik ben (nog) niet zwanger, maar ik roep al jaaaaren "Als ik ooit ga bevallen, wil ik op zo'n kruk", dus..... XXAnna