Per 1 januari 2012 gaat de prijs van een postzegel omhoog van 46 naar 50 cent. Ook andere tarieven worden verhoogd. Ik koop en verkoop best wat 2e hands boeken via internet, maar zo wordt het wel erg onaantrekkelijk. Ik baal er van, want ik verslind veel boeken en nieuw kopen vind ik best duur. Gaat het jullie tegenhouden om via marktplaats e.d. iets te kopen?
tjah alles maken ze duurder. ik zag toevallig dat er sinds deze week ook weer 20 cent op onze afwasmiddel is gegaan en zo zijn er meer dingen. ik denk niet dat het mensen tegen houdt dingen te kopen op mp. je houdt het toch niet tegen.
de europa postzegels worden ook duurder, daar baal ik wel van, gelukkig wereld niet. Door postcrossing gebruik ik nogal regelmatig europa postzegels. ik vind 4 cent overigens behoorlijk veel zo ineens!
ja idd is best veel en ze willen toch zo graag dat mensen brieven blijven sturen nou op deze manier word het wel steeds duurder.
Ja, maar ze weten van veel dingen dat mensen het toch wel kopen en nodig hebben.. Dus kunnen hun gewoon verhogen!
Ja, en je hebt het nu ook minder snel door omdat de prijs er niet meer opstaat Het houdt mij persoonlijk niet echt tegen... al verkoop ik meer op MP dan dat ik er koop, dat scheelt ook denk ik.
Dan kun je nu toch gewoon een voorraadje inslaan tegen de oude prijs. De prijs staat er niet op, dus blijven ze gewoon geldig, toch?
Voor pakketjes kun je nog eens kijken naar een dhl, dpd, selectvracht etc misschien dat je daar goedkoper kunt. Brieven en kaarten sturen doe ik bijna niet meer, stuur veel online kaarten en mail
Weet je ook dat je via een bepaalde site "Postzegels met korting kunt kopen"? Tik deze woorden maar eens achter elkaar in, zonder "kunt" Dat zijn postzegels met guldenwaarde, maar die kun je gewoon blijven gebruiken, mits je bijplakt tot de huidige eurowaarde.... maar hoe meer postzegels je daar koopt, hoe voordeliger het voor je wordt. maar ja aangezien je bij postcrossing zit, zal deze optie daar ook wel zijn genoemd Ik doe er momenteel niet echt veel mee. PC bedoel ik dan.
dat zou mooi zijn. zou er geen datum aan verbonden zijn? Ik vind trouwens dat ze eerst maar eens beter werk moeten neerzetten voor ze de postzegels duurder maken. of staan de psotzegels los van tnt?
Ik vind een verhoging van 6 cent ook belachelijk veel. Voor één postzegel is dat niet veel natuurlijk maar het tikt aan als je er meer nodig hebt. Dat is voor een velletje postzegels toch 60 cent meer... Ik denk dat je tot een bepaalde datum de oude postzegels nog kunt gebruiken en dat je daarna bij moet plakken tot aan 50 cent. Dat was de vorige keer met de verhoging volgens mij wel zo.
dat is altijd zo jel. ik heb al zeker 10 keer als het niet meer is een verhoging meegemaakt. ze maken dan postzegels van zoveel cent om bij te plakken.
gaan ze dan anndere kleur gebruiken? anders is dat toch niet te controleren of het je 46 of 50ct heeft gekost?
De verzendkosten voor een boek is meestal 2,30 euro (ligt aan gewicht), dat zou dan nu 2,50 euro worden, ik vind het best een groot verschil.
De postzegels die zijn uitgegeven vanaf 1974 zijn nog altijd frankeergeldig, zoals ze dat zo mooi zeggen. Je moet alleen wel gaan bijplakken tot een waarde van 44 cent (en straks 50 cent)
Ja maar, de waarde staat er niet op alleen een 1. En die staat er volgend jaar weer op. Het is toch niet te doen dat je dan de kleur moet opzoeken om te weten of je er iets moet bijplakken? En dat hoeft ook niet,kijk maar (gekopieerd van de site postnl): PostNL maakt frankeren makkelijker. Voortaan staat er geen euroaanduiding meer op de postzegels maar een cijfer. Op postzegels voor brieven en kaarten tot en met 20 gram komt voortaan een 1 te staan. Afhankelijk van de bestemming staat er op de postzegel de aanduiding Nederland, Europa of Wereld. Voor zendingen van 20 tot en met 50 gram binnen Nederland zijn er postzegels met een 2. De voordelen van de nieuwe postzegels De postzegels met nieuwe waardeaanduiding blijven geldig. Bijplakken met bijplakpostzegels is met deze nieuwe postzegels niet meer nodig.
Precies wat Tassie zegt dus. Nu inslaan heeft wel degelijk zin, omdat er tegenwoordig een 1 op de postzegels staat, juist om te zorgen dat er niet telkens bijgeplakt hoeft te worden. Oké het zet niet echt zoden aan de dijk, maar als je veel verstuurt per post, kun je dus wel beter nú nog wat velletjes inslaan.