In welke provincie zou je willen wonen?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 12 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    We wonen sinds een paar jaar in een stad in Gelderland ik zou hier nooit meer weg willen, maar als we ooit nog eens moeten verhuizen en we krijgen de gelegenheid om te kiezen dan word het denk ik de Achterhoek.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  2. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ik woon nu in Drenthe en vind het echt een hele fijne plek waar we wonen. Als ik echt moet kiezen, dan zou ik weer terug naar de provincie Groningen gaan. In de buurt van m'n familie zijn. Verder zijn er wel leuke provincies, maar voor mij alleen als vakantie of dagjes weg.
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Je vraagt niet om een Nederlandse Provincie, dus ik zeg de provincie Alberta in Canada ;) :D

    Voor een Nederlandse provincie zou ik het niet weten. Vind het nergens leuk haha.
     
  4. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik woon al in de leukste en mooiste provincie en mooie stad. Harderwijk - Gelderland. Je kunt de drukte van de stad opzoeken, helemaal zo in de zomervakantie. Of de rust in het bos. Ermelose Heide zit dichtbij. Nee hoor, ik ga hier nooit meer weg. :roflmao:
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.595
    3.483
    113
    Dat heb ik ook. Ik kijk ook graag naar 'Ik vertrek' enzo.
    Flevoland trekt mij niet en plekken waar het kaal is en veel waait ook niet. Maar de meeste provincies hebben wel hun leuke plekjes.

    Ik heb op verschillende plaatsen in Gelderland gewoond (woon er nog), Friesland en Zuid-Holland. Van dorp tot grote stad in de Randstad en alles er tussenin.
    Wij zitten nu net buiten de Randstad en ik hou van rust en natuur, maar ik vind het ook wel prettig om zoveel faciliteiten in de buurt te hebben. Zou het liefst vrijstaand wonen met een lekker stuk tuin in de buurt van een natuurgebied en niet te ver van het centrum. Ik droom dus maar lekker verder :p.
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  6. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Ik woon in Friesland en zou om mijn kinderen nooit verhuizen, maar als ik moest kiezen: Twente (roots man) of omgeving Borger - Drenthe.

    Ik zou nooit naar de provincie Groningen of de Randstad willen.
    Zeeland weet ik niet, nog maar één keer geweest.
     
  7. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    Ik woon in de kop van Noord Holland en wij zouden naar Drenthe verhuizen als we hier echt weg moeten.

    Maar @tuc Noord Holland is nog zoveel meer dan de A9 en N9. Den Helder is voor mij ook niet echt een stad die een goede uitstraling heeft, maar je hebt ook Schagen en Hoorn. Dat zijn twee leuke steden en de leuke dorpjes in de Beemster, op Wieringen en natuurlijk Alkmaar en Haarlem. Enkhuizen is ook leuk en wij hebben toevallig vorige week een boottocht door Enkhuizen en omgeving gemaakt en dat was gewoon heerlijk. Veel natuur, leuke dorpjes…
     
    tuc vindt dit leuk.
  8. Jinxx

    Jinxx Fanatiek lid

    12 jan 2014
    1.935
    917
    113
    Hahaha ja dan weet ik waar je woont! Das heel dichtbij. Ik woon 9 km van je af (oost- kant)
    En in het dorp waar jij geboren bent heb ik tot voor kort nog gewerkt :D
     
    JosjeM en Soturi vinden dit leuk.
  9. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Woon nu in Limburg, woon er prima, maar Friesland blijft m’n geboortestek. Ook Zeeland trekt mij altijd erg aan.

    Wellicht ooit als we later groot zijn ;)
     
  10. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ik ben opgegroeid in Zuid Holland en daar wil ik nooit meer wonen. Nu woon ik in Brabant en hier wil ik niet meer weg. Als het echt moet, dan wil ik wel bij m'n oma in Drenthe intrekken. Maar wel specifiek bij haar en verder niet :roflmao:
     
  11. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.639
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik woon in de provincie Utrecht, dichtbij Gelderland. En ik vind het zoooo fijn hier. De perfecte combi van Randstad dichtbij, centraal gelegen en prachtige natuurgebieden.

    Ik heb in bijna alle Nederlandse provincies gewoond. Als ik hier weg zou moeten, zou ik voor Drenthe kiezen. Vind ik qua mensen dan het fijnste en ook de natuur is mooi daar. Ik zou niet snel meer echt terug de randstad in trekken. Zeker niet nu werken steeds meer op afstand kan en mag door de Corona periode.
     
    Vulpen vindt dit leuk.
  12. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Wij wonen in Drenthe .. buitenwijk van Emmen
    Zouden hier nooit weg gaan..

    Maaaaaaaaaaar als we moesten kiezen dan zou het Twente worden
     
  13. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Wij wonen in de randstad. Ik ben voor mijn werk regelmatig in Breda. Daar zou ik prima kunnen aarden.
     
  14. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Ik heb het niet echt voor een provincie, maar eerder betreffende regio's. Ik woon nu in Gelderland, maar mijn huidige stad vind ik heerlijk, maar ik zou bijvoorbeeld nooit in de dorpen rond Tiel kunnen wonen. Daar ben ik echt niet gelovig en zeker niet protestants genoeg voor. Dat geldt ook voor veel andere provincies. Sowieso wil ik nooit meer in een dorp wonen, ik heb door ervaringen in het verleden echt een fobie voor dorpen. En een dorp in de randstad met veel import is dan nog wel wat anders dan een dorp op het platteland waar uiteindelijk iedereen ergens familie van elkaar is (en voordat mensen gaan steigeren,ik heb in zo'n dorp gewoond).
    Dus de regio Den helder en Zaanstreek trekken mij absoluut niet, maar ik zou prima in Haarlem of Alkmaar kunnen wonen. Zelfde provincie maar heel andere sfeer en dergelijke. En dat geldt voor mij in elke provincie.
     
  15. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.386
    2.551
    113
    Net de grens over richting Kalmthout. Maar zo een gedoe.
     
    tuc vindt dit leuk.
  16. GoldenClown

    GoldenClown Niet meer actief

    Woon in provincie Utrecht. Gelderland zou ook prima zijn, is hier ook maar een kilometer of 3 vandaan.
    Of in Amsterdam maar dan echt hartje binnenstad rond het Waterlooplein.
     
  17. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik woon in provincie Utrecht tegen Gelderland aan. Dus ik zeg Utrecht of Gelderland dan. Maar Drenthe of Zeeland ook prima.

    of eigenlijk niet. Als je in Zeeland woont moet je zo ver naar alles rijden. En minder keuze in bedrijven qua werk. Maar als dat niet zou meespelen dan wil ik overal wel wonen. Behalve Flevoland.
     
  18. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    grappig, van mij ook want ik werk in Gelderland maar woon in Utrecht.
     
  19. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Hoezo vind je die deprimerend? Wij komen uit randstad en zijn nog laatst naar Texel gegaan (via diezelfde weg) en vond het juist mooi zo uitgestrekt met kleine dorpjes hier en daar met die typische noord hollandse bouwstijl. (Kom hier overigens niet vandaan)
     
  20. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Ik vind persoonlijk dat uitgestrekte platteland ook enorm deprimerend. @tuc en ik zijn het denk ik vaker met elkaar oneens dan eens, maar hierin hebben we elkaar volledig gevonden.
     
    tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina