In welke provincie zou je willen wonen?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 12 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    Ik woon in de Achterhoek op de grens met Twente en zou alleen hier of in Twente willen wonen.
     
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.778
    15.330
    113
    Vrouw
    Ik twijfel geen seconde.
    Zeeland !
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  3. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.379
    415
    83
    Limburg
    Ik woon nu in Limburg.
    Vind het hier prima wonen. Maar het strand trekt me ook wel heel erg. Zou dan al denk ik voor Zeeland gaan.
     
  4. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.077
    113
    Ik woon in Utrecht en heb het hier erg naar mijn zin!

    Als ik zou moeten vertrekken dan richting Noord Holland (Amsterdam/Haarlem) of Zuid Holland (Leiden). Grappig dat iedereen hier persé niet in de Randstad wil wonen, ik dus juist wel. Hou van wat reuring om me heen en ook de diversiteit aan bevolking. De wat stillere provincies vind ik mooi, maar dan voor een vakantie.
     
    Clairemin, Mapje en femkes vinden dit leuk.
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik woon nu op de grens Zuid-Holland/Noord-Holland/Utrecht. Rond Veluwemeer/op de Veluwe lijkt me wel wat. Zeeland vond ik saai. Ik kom uit Brabant, en zou ook wel graag weer in mn geboortestad wonen.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  6. Jottie

    Jottie Fanatiek lid

    17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Wij wonen in Groningen. Zou hier niet weg willen, maar als ik moest kiezen zou ik voor Drenthe gaan, daar komt mijn man oorspronkelijk vandaan.
     
  7. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Drenthe! Of Friesland! Ben daar echt een beetje verliefd op geworden tijdens onze weekendjes weg, vind het daar erg mooi, mooie natuur, veel ruimte, knus, gemoedelijk.
    Ik woon nu in Noord-Brabant.
     
  8. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    424
    206
    43
    Vrouw
    Wij wonen ook in de Achterhoek en als het dan idd echt moet, dan doe ook maar Overijssel. Zo dichtbij mogelijk :).
     
  9. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.666
    6.834
    113
    Vrouw
    Ik kom uit ZH, maar als ik zou moeten kiezen dan zou ik naar Overijssel, Gelderland of Zeeland willen :) Maar zit hier prima en gaan hier niet weg, haha
     
  10. Villa Kakelbont

    Villa Kakelbont Bekend lid

    13 okt 2020
    887
    1.485
    93
    Vrouw
    Ik woon in de provincie Utrecht en wil eigenlijk niet erg. Maar, de Noord Hollandse kust vind ik prachtig en daar kan ik wel aarden. Ook Overijssel vind ik mooi en zou ik wel willen wonen.

    Ik wil niet wonen in Flevoland en Brabant.
     
  11. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.522
    4.342
    113
    Ik ben 25 jaar geleden gillend gek uit een dorp Zuid-Holland/de Randstad weggerend, vond het toen al niet te harden qua overbevolking/ bemoeizuchtige sociale controle dus daar in elk geval nooit meer.
    Ik herken mijn geboorteplaats overigens niet meer terug aangezien er sindsdien meer, meer en meer bijgebouwd is.

    Er zijn ongetwijfeld mooie plekken in Nederland, maar dan moet je maar net hopen dat je niet per ongeluk in (bijvoorbeeld) de biblebelt terecht komt. Daar hadden mijn ouders geen geweldige ervaringen mee, en wij vonden de sfeer daar ook allesbehalve verwelkomend.

    Om eerlijk te zijn zie ik mezelf niet meer teruggaan naar Nederland. Heb een leven elders opgebouwd en daarnaast zijn er ook nog veel plekken elders waar ik eventueel naartoe (of naar terug) zou willen of kunnen verhuizen.

    Het huidige politieke wanbeleid in NL doet me ook niet bepaald terugverlangen.

    Maar als het echt zou moeten, dan waarschijnlijk Zuid-Limburg. Daar heb je nog mooie natuur, en meerdere buitenlanden binnen bereik om af en toe even de sfeer te proeven.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  12. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.502
    2.501
    113
    Nederland
    Nu in Drenthe en ik denk dat ik dan richting Brabant of Limburg zou willen vanwege de carnaval.:roflmao:
     
  13. trulyhappy

    trulyhappy Bekend lid

    1 jun 2013
    529
    300
    63
    Wij wonen in een dorp tegen de Achterhoek aan.
    Bij een aantal mensen hier wappert de Achterhoekse vlag, terwijl het officieel geen Achterhoek is.

    Ïk zou niet weten in welke provincie ik anders zou willen wonen..
     
  14. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Haha ja maar dan heb je het echt over het noord-zuid verhaal en die saaie weg. Maar Noord-Holland is ook Haarlem, Alkmaar, Bergen, Schoorl, Marken, Edam (alle vissersdorpen), Schagen, Broek in Waterland, Bloemendaal, Naarden, Muiden, mooie duinen en stranden: nationaal park zuid Kennemerland, Amsterdamse waterleidingduinen. Dusss… ik woon er prima :).
     
    ClaireDeLune en tuc vinden dit leuk.
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.982
    18.681
    113
    Daar woonde ik zelf, vond het er persoonlijk echt veel fijner dan Den Haag. Ik merk dat het vooral de mensen zijn die heel bevooroordeeld zijn die er niet willen wonen. Ik heb ook wel eea meegemaakt, maar dat was eerder in de steden en niet de christelijke dorpen.
     
    Marihi vindt dit leuk.
  16. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Woon in Limburg en wil hier niet weg. Als het perse zou moeten zou het Brabant of Zeeland worden.
     
  17. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.522
    4.342
    113
    Mijn ouders waren niet bevooroordeeld. Waren ook behoorlijk populair bij de buren. Wij zijn ook niet persé bevooroordeeld trouwens, maar wij vonden een deel van de mensen er gewoon niet bepaald open en relaxed. Mijn moeder kreeg ook regelmatig negatieve reacties omdat ze geen rok droeg (je hebt het dan over een invalide vrouw in een scootmobiel).
    Prachtige omgeving verder, maar persoonlijk zou ik net iets zuidelijker gaan zitten in Brabant.
     
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.982
    18.681
    113
    #78 citroenrasp, 12 aug 2022
    Laatst bewerkt: 12 aug 2022
    Ik kreeg ook vaak rottige reacties over mijn Islamitische uiterlijk. Maar dat was m.n in de steden en niet zozeer de dorpjes, daar waren ze juist erg respectvol.
    In Den Haag, waar het zo lekker "divers" is, heb ik zelfs eens meegemaakt dat een man me fysiek wilde aanvallen om mijn kledingstijl (dat maakte ik er tenminste uit op vanwege de scheldkanonnade). Gelukkig zag hij dat mijn man erbij was en kwam het niet zo ver. In de biblebelt heb ik gelukkig nooit zulke dingen meegemaakt. Dat mensen er minder open zijn klopt wel, maar dat vind ik niet perse negatief.
     
  19. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.666
    6.834
    113
    Vrouw
    Geen idee waar je vandaan komt, maar gelukkig zo niet herkenbaar. Ik woon er middenin, maar het is denk ik maar net hoe je jezelf opstelt naar de ander toe, visa versa dus.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  20. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.011
    3.474
    113
    Vrouw
    In delen van Gelderland zou ik wel willen wonen, maar dat is ook maar 5km hier vandaan. Achterhoek zou ik weer niet willen wonen, maar dat geldt ook voor een deel van de provincie waar ik nu woon.
     

Deel Deze Pagina