In welke provincie zou je willen wonen?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 12 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik zou vooral minder dicht bevolkt willen wonen. Voor een vrijstaand huis zou ik sowieso tekenen. Als het aan mij zou liggen zou ik vooral in een bosrijk gebied met goede fietspaden en (betaalbare) vrijstaande hutjes willen wonen. Maar voor de kinderen zou ik niet weg willen uit de randstad. Dat heeft enkel met de scholen te maken.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.025
    17.040
    113
    Vrouw
    Maar sommige dorpen zijn wel écht over the top biblebelt :rolleyes: waar ik ben opgegroeid bijv. Vreselijk.. zou er nooit willen wonen. Dat je raar wordt aangekeken wanneer je op zondag de radio net ff wat harder aanzet of je auto gaat stofzuigen. Ik woon nu nog steeds in een dorp op de biblebelt, maar daar is het veel minder aanwezig ofzo.
     
    Iertje81, femkes en tuc vinden dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dat snap ik hoor, maar het is alles bij elkaar denk ik, die eiiiindeloze weg, Noord Holland is natuurlijk ook het drukke Adam, waar ik graag een dagje weg ga, maar nooit zou willen wonen.
    En voor mijn gevoel zit je overal zo ver vandaan. Wij zitten met een kwartiertje in Zeeland en zijn met 20 min de grens met België over. En ook met 30-45 min in een grote stad als Breda. Ik was al gaar na vandaag, laat staan dat je vanuit de kop van Noord Holland naar Oostenrijk oid gaat:eek:
     
    Vulpen vindt dit leuk.
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.025
    17.040
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het met de tijd ook wel minder is geworden. Waar mijn ouders wonen is het ook niet meer helemaal zoals 'toen'. Maar nog steeds een kliekjes dorp. Zal niet persé negatief naar buitenstaanders zijn of naar vrouwen in broek. Maar gewoon het algemene gevoel van daar niet kunnen aarden als 'buitenstaander'.
     
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    In de (rand)stad kan je weer aangekeken worden op het hebben van (te)veel kinderen. Dat zie ik dan weer niet gebeuren op de biblebelt.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Volgens mij kom jij ook uit Walcheren toch? Ik woonde best lang in een piepklein dorpje, daar was ik de enige moslim maar iedereen deed altijd vriendelijk :) Daarna wel in een stad gaan wonen. Maar het zou best kunnen dat dat erg verschilt per dorp.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Het is gewoon zonder einde zo lijkt het. Ik kom ook niet uit de randstad (gelukkig) dus ben echt wel wat rustige stukken gewend, maar hier heb je het idee dat je de wereld afrijdt ofzo:roflmao:
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.025
    17.040
    113
    Vrouw
    Tegen Walcheren aan.. Ook geen ger. gem. kerk hier in het dorp.. misschien maakt dat het verschil haha. (Niet negatief richting ger gemmers hoor) maar ik zou gewoon nooit in zo'n dorp willen wonen.
     
  9. kadootje

    kadootje Actief lid

    9 jan 2010
    432
    160
    43
    Geboren en getogen achterhoeker....zou nergens anders naartoe willen...zeker niet naar de randstad....ik woon het liefst zo landelijk mogelijk of in een klein kerkdorp met een paar 100 inwoners....maar het liefste buitenaf...in de middle of nowhere....als ik dan toch wat anders moest kiezen, dan Twente, holten/rijssen/Enter sallandse heuvelrug ...of richting Veluwe.. ook prachtig....
     
    1986Lynn en JosjeM vinden dit leuk.
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Onder de zeeuwse dorpen is idd ook nog enorm verschil. En het maakt ook nog uit of het dorp vooral gereformeerd is of 'gewoon' christelijk.
    En dan zijn er gewoon dorpen die niet van buitenstaanders houden, man heeft jaren in Terneuzen gewoond. Zeeuws Vlaanderen is top voor vakantie, maar zou daar nooit gaan wonen.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  11. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik zou graag in Den haag/ Scheveningen willen wonen voor paar maanden.

    Ik mis Duitsland wel maar wegens de kinderen gaan we niet terug:eek:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Waar heb je gewoond in Duitsland en wat mis je daaraan?
     
  13. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Als Groninger zeg ik toch Friesland:D.

    Zuidelijker ga ik niet:roflmao:.
     
    Iertje81 en ClaireDeLune vinden dit leuk.
  14. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw

    Offtopic

    Ik woon precies tussen die twee plaatsen in.
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  15. debbyvermeer

    debbyvermeer Bekend lid

    4 sep 2007
    877
    42
    28
    verkoopster
    den haag
    Verleden jaar april verhuist vanuit den haag naar brabant en NOOIT meer terug...ondertussen man zijn personeel ook aan het zoeken hier..1 personeelslid ook al een huis gekocht hier in de buurt..stiefdochter bezig met een chaletbouwer bezig voor hier in de achtertuin want kleinzoon zegt oma debby ik kom bij jou in het buitenland wonen!!
     
  16. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik woon in de achterhoek. Als ik zou moeten kiezen, dan denk ik toch Overijssel omdat ik daar vandaan kom en daar de meeste vrienden nog heb wonen. Maar eigenlijk woon ik hier wel prima.
     
    1986Lynn vindt dit leuk.
  17. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.579
    6.272
    113
    Ik kom uit de randstad en zou echt niet weten in welke provincie ik zou willen wonen. Moeilijke vraag.
     
  18. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.058
    113
    Vrouw
    Ik kom uit de randstad, heb heerlijk alle voorzieningen in de buurt.
    Maar vanuit huis kijk ik zo tientallen kilometers de polder in. Woon dus in een groot dorp in de randstad, en woon hier heerlijk.

    Zou eventueel wel naar Drenthe willen voor de ruimte, de rust en de bossen. Of naar Limburg, ook een erg mooie provincie. Alhoewel ik heb gehoord dat je als import minder wordt geaccepteerd in Limburg.
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  19. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Leuk! Het valt me nu op hoeveel Achterhoekers op dit forum zitten haha:roflmao:
     
    Iertje81, Soturi en GoldenClown vinden dit leuk.
  20. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Ik heb zelf 19 jaar in Overijssel gewoond, ging toen met mijn man samen wonen in Noord -Holland. Na 6 jaar terug gegaan naar Overijssel ivm werk man en na een jaar weer gillend terug naar Noord Holland. Ik vind Overijssel echt niks aan, mentaliteit is ook anders dan bij ons in nh. In NH zegt men tenminste wat men denkt.

    Ik zou als ik moet kiezen naast nh voor Drenthe kiezen. Daar voelt het altijd goed voor mij.

    De kop van nh is trouwens wel anders, daar zou ik ook niet willen wonen. Te uitgestorven. Maar waar ik nu woon heeft het gewoon alles in de buurt, bos,strand, stad, zo de snelweg op, alles binnen handbereik.
     

Deel Deze Pagina