In welke provincie zou je willen wonen?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 12 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik wil niet weg uit Amsterdam maar als ik zou moeten Limburg (lijkt me gewoon echt gezellig en voor de vlaaien) of Brabant (voor de carnaval).
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Dat merkte ik in Overijssel (Twente) juist wél heel erg, en als Zeeuw vond ik dat vaak nogal asociaal. Ik heb persoonlijk nooit begrepen dat iemand alles zou moeten uiten wat hij/zij denkt.
     
    Iertje81 en tuc vinden dit leuk.
  3. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.692
    900
    113
    Ik woon in Brabant tegen de grens van Gelderland en Limburg. Als ik hier weg zou moeten, zou ik terug willen naar de achterhoek. Daar kom ik zelf vandaan.
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik woon in de Randstad, maar wel met vrij uitzicht, ik zie regelmatig ooievaars lopen als ik uit het raam kijk. voorzieningen, familie, alles is hier in de buurt, maar wij zouden soms ook wel in Brabant of gelderland willen gaan wonen. Dat je zo de uitgestrekte bossen in kan en niet die aangelegde parkjes zoals we dat hier kennen:roflmao: dat lijk mij heel fijn!
     
  5. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    In Limburg wordt iedereen (import) juist heel hartelijk ontvangen. Dat is echt achterhaald dat dit niet zo is. Bij ons in de wijk wonen steeds meer mensen uit de randstad. Super gezellig juist!
    Limburgers zijn inderdaad minder direct dan mensen uit de randstad waardoor het misschien zo over komt;)

    On topic: ik zou altijd in het zuiden blijven wonen als ik uit Limburg weg zou moeten. Dus Brabant of Zeeland, hoger ga ik niet:D
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  6. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    Dan woon je vast dicht bij mij…
     
    trulyhappy vindt dit leuk.
  7. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.562
    2.891
    113
    Vrouw
    Na lang in Antwerpen te hebben gewoon sinds kort weer terug in Belgisch Limburg, en I love it. Vooral de rust en natuur hier rondom ons.
    Maar als ik echt ergens anders moest gaan wonen dan zou ik voor ergens aan de zee kiezen, en dan liefst een niet te toeristisch stuk. De zee heeft altijd een ongelooflijk kalmerend effect vind ik. Ofwel aan een groot meer, maar die zijn in België of Nederland niet te vinden denk ik toch niet zo groot als ik bedoel.
     
  8. Jinxx

    Jinxx Fanatiek lid

    12 jan 2014
    1.932
    915
    113
    Ik ook :roflmao: Zou je in dezelfde plaats wonen als ik?
     
    GoldenClown vindt dit leuk.
  9. GoldenClown

    GoldenClown Niet meer actief

    #109 GoldenClown, 13 aug 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2022
    Wat veel Achterhoekers hier, leuk!
    Man en ik zijn er allebei geboren, ik in Varsseveld, maar mijn ouders bedachten om na een half jaar in de eerste straat van Almere te gaan wonen:|, hij in een piepkleine buurtschap vlak bij Zelhem waar zijn ouders een buurtsupermarkt en later discotheek runden.
    Hun huis is uitgekocht door de veevoederfabriek naast hen en toen zijn ze, inmiddels met pensioen, naar een klein dorpje naast Varsseveld verhuisd, en uiteindelijk in Varsseveld ook in verzorgingstehuis beland.
    Komen er nu bijna nooit meer omdat er geen familie meer woont, maar afgelopen week was ik er met de kinderen om naar een museum in Borculo en naar de locaties van de Zevensprong te gaan en het voelde direct weer zo gemoedelijk :thumup:
    Maar ja, puber wordt niet heel blij als we haar daar mee naar toe nemen ivm voorzieningen als bioscoop, grote boekwinkels, ov etc. En voor man zijn de meeste werkplekken net te ver te bereizen (hij is zzp'er in de ict).
    Als hij over een paar jaar met pensioen kan is het het overwegen waard, maar ja onze jongste is pas 7 dus die zouden we dan ook wegrukken uit zijn omgeving.
    En de huizen worden daar nu ook duur... konden in 2017 het huis met flink wat grond van schoonouders voor een prikkie kopen, maar dat was een heel klein huisje wat eigenlijk niet meer van deze tijd was in Heelweg. Was gewoon echt niet realistisch met de kinderen en woon-werkverkeer. Toch blijft het altijd wel een beetje kriebelen hoor!
    Concreet lijkt Bredevoort me trouwens een heerlijke plaats om te wonen.
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  10. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Ik woon in de randstad in een rustig dorp aan de kust. Ik zou niet zonder de zee kunnen denk ik, maar Zeeland zou ik dan denk ik weer niet kunnen wonen. We komen er vaak en in de winter en op zondag is het vaak toch allemaal erg dicht en rustig. Vind het wel prachtig maar wonen er gelukkig dichtbij.

    Ik denk dat anders noord Brabant of de grens Utrecht/Gelderland me daarna het meest aanspreekt qua natuur en nog redelijk centraal, maar ik zou de zee en strand heel erg missen.
     
  11. GoldenClown

    GoldenClown Niet meer actief

    Heel veel keuze is er niet:p, hangt er nog van af of je de route onderlangs of bovenlangs neemt.
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  12. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.226
    2.635
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    #112 Suzy85, 13 aug 2022
    Laatst bewerkt: 13 aug 2022
    Als we zo doorgaan, heb je straks Amersfoort aan zee. Dus met het oog op de toekomst, geen gekke investering voor een mooie woning aan de kust :roflmao:

    0CD6380C-89C7-4282-8837-1A78D8C72EB9.jpeg
     
    Spectre, Saartje33 en femkes vinden dit leuk.
  13. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief


    :roflmao:
     
  14. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.898
    113
    Vrouw
    Ik woon in Apeldoorn en er moet veel gebeuren wil ik ooit ergens anders gaan wonen. Het is prachtig hier, mooie heide, veel bos, niet super stads maar ook niet heel dorps... Ik woon op 2 minuten loopafstand van een heel mooi groot park en ik zit binnen 5 min op de snelweg. Top!

    Maar stiekem zou ik toch ooit wel dichtbij het strand willen wonen ;) lijkt me heerlijk!
     
  15. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    Brabant
    En anders Brabant

    Nee dit heb ik bijna 40 jaar geroepen. Maar nu...
    Nu denk ik, als mijn gezin er maar bij is..
    Friesland? Groningen?

    Ik denk dat ik best wel ergens zou kunnen aarden, maar mijn hart ligt hier:)
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wij wonen in Zuid-Holland, vlakbij een grote stad. Zou er eigenlijk niet weg willen:roflmao: Sowieso zou ik niet in een ‘rustig’ gebied willen wonen. Vond het als tiener heerlijk op niet afhankelijk te zijn en gewoon met het ov naar mbo/hbo te kunnen in de stad. En eerder gewoon met de fiets naar de middelbare. Ken er genoeg die verder woonden en die moesten zo lang wachten op een bus die maar 1x per 2 uur reed ofzo. Dat lijkt me heel vervelend. En uitgaan met het ov. Eerste tram weer naar huis:roflmao:

    Wil voor ons meisje ook dat zij gewoon die vrijheid heeft straks. En ja dat heb je vast ook ergens anders. Maar dit is wat ik ken he:D
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  17. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 plaatsen in mijn hoofd die liggen er beide zo’n beetje tussenin, afhankelijk van hoe je rijdt idd. De plaats van de Zwarte Cross en de plaats waar de gitarist van ACDC een huis heeft of had? :roflmao:
     
  18. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113

    Wij gaan binnenkort verhuizen naar Zeeland vanuit Brabant.
     
    Spectre en tuc vinden dit leuk.
  19. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Nou, ik heb jaren in Maastricht gewoond en me oprecht verbaasd over hoe anti import men daar is. Dat mensen dan in winkels weigeren om Nederlands te spreken ipv dialect, want dat moet je maar gewoon leren. Mijn man is ontzettend goed in talen en heeft echt zijn best gedaan om het te leren en kreeg regelmatig te horen: hou maar op, je leert het toch niet. Dus mijn persoonlijke ervaringen zijn niet erg positief
     
    Iertje81 en Muisje2016 vinden dit leuk.
  20. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Wat leuk! Waar gaan jullie wonen? Wij zitten op het moment in tweestrijd....gaan we naar Zeeland vanuit Zuid-holland of toch niet?!

     

Deel Deze Pagina