'Gewoon' voelen dat je zwanger bent, hoezo?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kat80, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Dat is iets wat ik me nu afvraag. Lees het veel dat mensen het 'gewoon voelen'. Hoe beschrijven de zwangeren en zwanger geweeste dames dat? Het 'anders' dan anders voelen?!
    Helemaal niet verkeerd bedoeld maar wel interesse in jullie ervaringen en verhalen

2. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Ik heb maandenlang gevoeld dat ik zwanger was.
    Maar, tja... dat was toch steeds verkeerd

Bij onze dochter was ik zwanger toen ik zeker wist dat ik niet zwanger was.
    En nu had ik ook al weer wat traantjes gelaten omdat ik zeker wist dat ik niet zwanger was (maar dat had ik die maanden ervoor ook gedaan).

Hier dus niks zeker geweten

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier vier keer dat anders gevoel gehad. En blijkt ook achteraf te kloppen. Kreeg voor mijn NOD krampjes in mijn onderbuik, pijnlijke borsten en een gewoon echt anders gevoel. Had normaal geen enkel kwaaltje als ik ongesteld moest worden, dus was echt raar in ene.

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja lastig uit te leggen idd! Weet eigenlijk ook niet hoe ik het uit moet leggen :D 😂 , maar heb het beide keren wel gehad , maar probeerde dat gevoel altijd een beetje weg te praten

Tja je hebt er dus niks aan haha ...
    Had wel beide keren dezelfde klachten

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had geen enkele symptoom, maar toch 'voelde' ik dat ik zwanger was. Het gevoel kan ik niet beschrijven.
    Toen ik de test deed en het positief aangaf, dacht ik alleen maar 'zie je?!'. Ik wist ook heel zeker dat ik geen miskraam zou krijgen. Was ook dat 'gevoel'.
    M'n vriendin wist op de 1 of andere manier dat zij een miskraam zou krijgen ondanks een goede termijn echo. Ze 'voelde' dat ook.
    Toen ze nog een keer zwanger raakte, wist ze al 2 weken na zijn geboorte dat er iets mis met haar zoontje. Op z'n 2e heeft hij de diagnose klassieke autisme gekregen. Het was ook puur een 'gevoel'.

6. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap de hele LF een onrustig gevoel gehad, googlede me een ongeluk en bleef maar rond de symptomen cirkelen. En toen was ik idd zwanger. De overige maanden dat we bezig waren had ik dat veel minder.
    Inmiddels zijn we bezig voor een tweede kindje. De afgelopen maanden heb ik dat gevoel niet gehad en deze maand weer wel. Ook deze maand was ik weer heeeeel onrustig en iedere dag aan het googlen wat ik moest voelen op welke dpo. Dus ik ben benieuwd. Mijn NOD is woensdag.
    Als het deze maand raak is, dan heb ik dus ook een 'gevoel' dat ik zwanger ben.

7. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    ik herken het deels... Paar dagen heel verl last gehad van darmen en heel de dag scheten moeten laten (sorry voor details ☺️) verder had ik nog niet echt veel klachten maar kreeg in een keer heel sterk gevoel dat ik test moest doen terwijl ik juist tot na nod wilde wachten. Nu uiteindelijk 4 dagen voor nod heel licht streepje op Kruidvat 2 voor 5 euro en twee dagen later clearblue met weekindicator van 2-3 weken. Hcg loopt dus goed op naar mijn idee

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Het duurde ruim 2 jaar voordat ik zwanger was en dacht mijn lichaam goed te kennen ;) ik hoopte op een soort oergevoel als jk zwanger zou zijn. Maar niets bleek minder waar :D ik had precies hetzelfde verloop aan klachten en kwaaltjes als toen ik niet zwanger was.

Dus toen ik op 16 dpo positief testte had ik het echt niet verwacht:)

9. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    geen idee :p toen ik het gevoel had dat ik zwanger was toen was ik dat niet. toen ik niks voelde was ik het wel

10. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Ik wist zeker dat ik zwanger was bij negatieve testen.. Nu getest omdat mijn vriend die wilde en zeker wist dat ik zwanger was terwijl ik zeker wist van niet en positieve test

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hoe voel je dat ergens een slechte sfeer hangt als je een ruimte binnenkomt of dat je iemand die heel aardig lijkt toch niet kan vertrouwen? Ik weet het niet. Het is een gevoel. Bij mijn missed abortion voelde ik heel duidelijk dat het niet goed zat, tot het punt dat ik het tegen mijn man verteld heb en dat we zelf een vroege echo hebben laten maken. Er was geen teken, mijn lijf was gewoon zwanger maar ik 'voelde' het gewoon. Ik merk zelf dat ik dingen meer voel als ik niet er over nadenk of dingen probeer te analyseren. Ook als je dingen graag wil zoals zwanger worden, kan het nogal eens gebeuren dat je het hopen verwart met voelen.

12. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij de eerste keer was het eerst gevoelige borsten, dan polts een ochtend enorm misselijk met lege maag terwijl ik dat normaal nooit heb. Ik had toen erg onregelmatige cyclussen dus het feit dat ik al richting 50 dagen na mijn laatste menstruatie was wilde niks zeggen. Heb op dag 50 getest en had toen inderdaad een "zie je wel" gevoel. Na de eerste echo met 5 weken (dus echt nog amper wat te zien) had ik meteen het gevoel dat het goed zat (en dat was ook zo).

De tweede keer dacht ik dat het niet kon omdat ik zonder man op vakantie was. Op 13 DPO voelde ik bij het niezen bandenpijn en toen flitste het echt door mijn hoofd dat ik zwanger was. Ik zou zelfs verbaasd geweest zijn als de test negatief was. Een week later werd ik onzeker, ik had het gevoel dat ik het nog niet "verdiende" om weer mama te worden. Ik was net zo misselijk en moe als ervoor maar er het plaatje klopte niet. Heel moeilijk te omschrijven. Pas 3 weken later kwam de bevestiging dat het inderdaad mis was.

edit: helemaal eens met de post hierboven: je moet er wel onbevangen instaan anders ga je je dingen inbeelden.

13. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Dank jullie wel dames voor jullie reacties, sorry dat ik zelf niet meer postte :) Ik zei al op voorhand dat als ik zwanger zou raken, het zeker een miskraam zou worden. Helaas werd het dat ook en ik had ook wel dat gevoel van in het begin van hmm... tzit niet goed... Ik wist ook niet dat ik zwanger was tot ik zomaar een testje waagde. Achteraf bekeken moest ik die week wel heel anders gedaan hebben want iedereen op men werk vroeg zich af wat er met me aan de hand was. Ik was zo stil enzo. Ik moest ineens wel snachts opstaan om te plassen en ik had wel wat extra honger maar verder geen last van men borsten of misselijkheid.
    Nogmaals bedankt voor de leuke reacties. Het was een onderwerp waarvan ik me afvroeg: hoe is godsnaam?! :)

14. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik voelde me vooral doodziek. Enorme buikpijn, zo heftig dat ik naar het ziekenhuis moest, achteraf bleken de hormonen mijn hele darmen door de war te gooien waardoor ik zulke krampaanvallen kreeg. Op dat moment waren ze bang voor een bbm-zwangerschap dus stond ik onder strenge controle.
    We gaan nu voor een 2e en ik hoop heel erg dat me dit bespaard blijft, en dat ik me de eerste periode gezond zwanger mag voelen ;)

15. Dandelion87

Dandelion87 Actief lid

30 aug 2014
    185
    7
    18
    Ik ben maar heel kort zwanger geweest maar ik had al dagen een heel zweverig gevoel. Voelde me anders, niet mezelf, moe en alsof ik er niet helemaal bij was. Ik besefte alleen niet dat dat een zwangerschap was totdat ik positief testte, na de miskraam was dat gevoel ook meteen weer weg. Maar of dat dat bij de volgende keer ook zo is?

Oh ja... en op mijn werk heb ik in de week van de bevruchting wel zo gruwelijk veel fouten gemaakt dat ik gek werd van mezelf, ik hoop dat ik dat de volgende keer niet heb!

16. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    En ik heb in inmiddels positief getest.
    Ik heb dus idd weer een juist 'gevoel' gehad. (zie mijn eerdere post)

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Geen idee, beide keren totaal niet dat gevoel gehad. :)

18. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd!

Ik ben ook super zenuwachtig nu, morgen ga ik testen (dan 12 dpo maar mijn lf is normaal 8 dagen)

19. Jet1

Jet1 Nieuw lid

1 jun 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kat80 wat naar!! Helaas kan ik erover meepraten. Vorige maand heb ik een miskraam gehad. Heel verdrietig want het is zo welkom! Nu "voel" ik dat ik opnieuw zwanger ben maar ben voorzichtig. Ik heb een zwaar gevoel in m'n buik, mijn borsten voelen voller, ik ben vaak misselijk en heb echt mega honger steeds. Morgen mag ik testen maar denk dat ik dat uitstel tot donderdagavond.. (Ik weet het eigenlijk toch al😉) hoop het zo!!

20. Jet1

Jet1 Nieuw lid

1 jun 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    LMI gefeliciteerd!!!! En Saartje, succes morgen!

Deel Deze Pagina