Ik ben vandaag (als het goed is, dat hoor ik morgen) 8 weken zwanger. Nu heb ik al sinds vorige week dat ik geen zin heb in avondeten, ik heb het wel geprobeerd, maar zit dan echt met lange tanden te eten. Ook salades, heb ik dan geen zin in. Verder heb ik vooral zin in zoet, pannekoeken, poffertjes, taart. Hier geef ik uiteraard af en toe aan toe, maar ik vroeg me af wie dit herkend en vooral wanneer dit weer overgaat. Hebben jullie nog tips. Ow en ik heb vooral zin in de dingen die ik niet mag, carpaccio en rauwe tonijn
Hier in het begin ook echt problemen gehad met avondeten. Salades gingen er dan gelukkig nog wel in. Ook soep kreeg ik wel naar binnen. En ik heb veel brood gegeten. Sinds vorige week gaat dat gelukkig een stuk beter. Ik heb er alleen nog een beetje last van tijdens het koken. Daarna kan ik het gelukkig wel op eten. Ik zou gewoon kijken wat je wel naar binnen krijgt en dat eten.
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Zit ook vaak met lange tanden te eten inderdaad.. Baal nu al dat ik straks aardappels en vlees moet gaan eten haha.. Denk dat ik maar een broodje maak, dat gaat er nog wel in denk ik!
Heel herkenbaar, was ook misselijk in die periode, erg vervelend. Nu nog steeds niet echt zin in avondeten maar wel trek, dus eet nu weer beter, maar blijft lastig. Gewoon nergens zin in.
Yep, ook hier! Maar een paar happen en ik hoefde het niet meer. Vaak van de geur al.... Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik in de eerste 12 weken bijna niks binnen hield.
heeeeel herkenbaar...sinds 6 weken zwanger geen zin in avondeten en als ik zelf kook is het nog erger...ik ga dan ook erg vaak naar mijn ouders om daar aan te schuiven, dan gaat het wel beter haha.
Hier nog iemand! Ik vond gehakt braden soms erg vies en kleine stukjes eten vond ik walgelijk. Ik doe door de nasi/bami/macaroni en spaghetti altijd zo'n zak voorgesneden groente. Normaal vind ik dat lekker maar nu kon ik die kleine stukjes niet verdragen. Erg vies. Ik stond dan ook regelmatig voor mn man te koken en zelf at ik dan brood en salade, wat er dan maar wel in ging. Gaat wel weer over ik eet alles weer.
Hier bijna de hele zwangerschap geen zin aan warme maaltijden gehad. Heb gewoon gegeten waar ik zin aan had, maar probeerde wel zo gezond en gevarieerd mogelijk te eten.
Sinds vorige week eet ik af en toe weer een beetje warm mee. Ligt er wel aan wat het is. Moet overal haast van kokhalzen. Ik neem meestal een waterijsje tijdens het avondeten. Vooral vlees vind ik vreselijk, die geur.
Heel herkenbaar hoor!! Ik ben nu 13 weken en merk dat het wel beter wordt. Ik at vooral salade, fruit of rauwe vis (van de visboer). Koud eten dat ging wel alleen aan dat warme eten moest ik echt niet denken. Ik kon er 's ochtends al tegenop zien. Maar het wordt dus beter En gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!
Bedankt voor alle reacties. Gelukkig ben ik niet de enige en hoop ik dat het snel wegtrekt. Vanavond een pita broodje met ananas uit de oven eten, zodat ik dit even afwissel met normaal brood. En ik denk dat ik in de avond maar wat fruitsalades ga eten, daar heb ik wel zin in
Hier ook hoor, vooral zin in fruit, joghurt en patat (dat dan weer wel), maar gewoon warm eten, bluh! Gelukkig begint het nu weer een beetje te komen! Want at wel erg ongezond de laatste tijd 's avonds...
Heel herkenbaar..! Heb t vanaf een week of 7 en nu nog steeds.. hoop dat t snel over gaag want warme groente moet ik nu ook echt niet aan denken. Probeer wel veel fruit te eten maar heb nu niet echt t gevoel heel gezond te eten...
Ik heb er ook sinds enkele dagen last van. Eerst gierde ik van de honger en kon ik de hele dag wel door eten. Maar sinds twee dagen krijg ik niets door mijn keel. Ik forceer mijzelf in ieder geval wat te eten zodat ik wat binnen krijg anders eet en drink ik met gemak de hele dag niets. Soms heb ik wel een hongergevoel maar krijg ik evengoed niets weg. Dan heb ik liever gewoon weer honger zodat ik lekker de hele dag door kan snacken haha