In welke situatie vreemdgaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer is vreemdgaan voor jou enigszins getolereerd?

  1. Bij eerder overspel partner

  2. Verliefd worden op een ander

  3. Gebrek aan spanning

  4. Gebrek aan aandacht

  5. Gebrek aan liefde of genegenheid

  6. Afspraken onderling (open relatie)

  7. Gewoon nooit!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Begrijpelijk? Nee: dat je het misschiel wilt kan ik nog begrijpen. Maar dat je het daadwerkelijk doet echt niet. Je hebt nog altijd een keuze, in iedere situatie. Hoe graag je ook wilt, je kunt kiezen om te wachten, met je huidige partnet te praten, aan je relatie te werken of deze te beeindigen als het niet anders kan. Daarna kun je verder met die ander. Als het echt is, wacht die heus wel op je.
     
  2. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Gewoon nooit..

    Vreemdgaan, vanuit beide kanten, is voor mij het einde van mijn huwelijk. Ik hou heel veel van mijn man maar als hij vreemdgaat is het over en voorbij. Hoeveel pijn dat ook doet en hoe graag ik ook voor de kinderen verder zou willen gaan, ik zou het niet kunnen en willen. Als je respect voor elkaar hebt doe je zoiets niet. We hebben elkaar trouw beloofd en dat hebben we voor ons leven gedaan. Niet tot het moment dat iemand zich niet in kan houden.

    Ik moet wel eerlijk zeggen dat, als mijn man dan toch vreemd mocht gaan, ik liever heb dat hij echt verliefd op iemand is geworden dan dat het een eenmalig slippertje is.. Heb liever dat ons huwelijk kapot gaat door echte gevoelens voor een ander dan voor een stomme fout.
     
  3. Charmed

    Charmed Fanatiek lid

    16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Gewoon nooit.

    Ik vind vreemdgaan echt vreselijk laf.... in welke situatie dan ook.
    En ben het helemaal eens met Tupp..
     
  4. Within

    Within Niet meer actief

    Gewoon nooit.

    Mijn man is niet zo lang geleden in mijn ogen vreemd gegaan (als in: zoenen, verliefdheid en pikante gesprekken/foto's) maar dat is voor mij geen vrijbrief om ook eens de bloemetjes buiten te gaan zetten. Het liefst had ik hem eruit gegooid maar mijn hele hart en lichaam zeiden nee. Dus met heel veel praten, wat pittige ruzies en nu relatietherapie zijn we weer op de goede weg.

    Nee, ik weet hoeveel pijn het kan doen en hoe zwaar het je relatie beïnvloed. Ik zou dat niet op mijn geweten willen hebben voor een pleziertje. 1 keer was genoeg.
     
  5. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.991
    533
    113
    Hier
    bij ons ging het niet goed in de relatie, maar me vriend vond dat ik niet moest klagen. ik kwam toen in de verleiding en toen zag hij pas in dat we wat aan de relatie moesten gaan doen.

    sommige keuren het misschien af, maar het heeft onze realatie gered
     
  6. o0melis0o

    o0melis0o Actief lid

    29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Helemaal mee eens
     
  7. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Nu zou mijn relatie niet zo snel kapot gaan door vreemdgaan maar ik zou een slippertje makkelijker kunnen vergeven dan echte verliefdheid eerlijk gezegd.

    Lust is maar lust en liefde gaat veel dieper.
     
  8. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    Nooit!

    Bij alle gevallen keur ik het niet goed. Altijd eerst met elkaar bepraten wat er dwarszit en eventueel anders moet. en/of de relatie netjes beëindigen voor je overstapt.
    Bij een open relatie maak je er afspraken over, dus dan is het geen vreemdgaan meer.
     
  9. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Respect dat je het blijft proberen.
     
  10. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    +1 ..
     
  11. Helise

    Helise Fanatiek lid

    4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Heb je het meegemaakt?

    Ik dacht ook dat ik dat wel kon maar we zijn nu net gescheiden. Heel je vertrouwen is weg en dat heb je toch wel nodig als basis voor een relatie.
     
  12. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dat is ook wel zo, maar mijn huwelijk is sowieso over als hij (of ik) vreemdgaat. En daarom zeg ik dat ik dan liever zou hebben dat hij echt verliefd is..

    Maar in de situatie zoals jij hem schetst ben ik het met je eens hoor. Alleen zou dat voor mij niet opgaan.
     
  13. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ja. Wij zijn er uiteindelijk veel sterker uitgekomen dan we ooit zijn geweest, omdat we alles heel open hebben uitgepraat. Voor mij hoeft vreemdgaan geen reden tot scheiding te zijn. Al ligt het heel anders wanneer iemand echt verliefd is, en eigenlijk liever met die ander wil zijn. Dan is er geen weg terug meer, in mijn ogen.
     
  14. mama2be27

    mama2be27 Actief lid

    12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nooit. Ik hou te veel van mijn vriend om hem ooit zoiets aan te doen en andersom zal hij mij dat ook niet aan doen.
     
  15. LieveMamaTrix

    LieveMamaTrix Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik toleer onder geen enkele omstandigheid vreemdgaan, maar verliefd worden op een ander of een keer genieten van complimentjes van anderen... tja... We're only human. Dat kan gebeuren. Niet leuk natuurlijk, maar bewust vreemdgaan... wat ik overigens altijd een bewuste keuze vind... Nee, ik denk dat mij dat niet zal gebeuren en ik tolereer het zeker niet.
     
  16. frummelk

    frummelk Fanatiek lid

    2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik leef onder het mom van ; wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet!

    Ik zou het zelf niet prettig vinden als mijm partner vreemd zou gaan, dus ik zal het niet in mijm hoofd halen om het zelf te doen. Je doet áltijd iemand pijn. Dus il heb nooit gestemd.

    Ps : verhipte autocorrect maakt hier em daar weer leuke woordjes 'zucht '
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Plus je kunt het hele liegen en bedriegen overslaan...
    Dat maakt het nogal een heel ander verhaal in mijn beleving.
    Of je er nou voor kiest of niet.
    Het ergste aan vreemd gaan vind ik toch dat iemand glashard en bewust gelogen heeft.
    Dat daar evt een seksuele daad bijkomt is deel 2...
     
  18. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Toch wel leuk om te lezen dit. Je hoort altijd dat uit onderzoek blijkt dat gemiddeld 1opde3 vrouwen vreemd gaat.

    Maar met dit soort topics is 99% altijd helemaal vrij van blaam :d
     
  19. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Ja ik heb het meegemaakt....alleen was ik degene die de verkeerde dingen heeft gedaan en niet mijn vriend.
    Dus respect voor mijn vriend want hij wilde voor ons vechten en we zijn er sterker uitgekomen.
     
  20. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.174
    16
    38
    Bij mij geldt ook: Als mijn man vreemd gaat dan is het over. Dat zeg ik zo stellig omdat hij dat ook heel goed weet. Ik ben iemand die mijn man niet meer zou vertrouwen als hij vreemd gegaan is. En vertrouwen is vreselijk belangrijk in een relatie/huwelijk, als dat er niet is kan je wel ophouden...
    Misschien zeg ik dat nu wel heel makkelijk, maar ik heb het zelf natuurlijk nog niet meegemaakt...
    Andersom wil mijn man ook absoluut niet dat ik vreemd ga, al heb ik hem nooit horen zeggen "als je vreemd gaat is het over tussen ons".
    Hij zou mij makkelijker weer kunnen vergeven dan ik hem denk ik;)

    Verder speelt het bij ons mee dat we gelovig zijn en bij ons huwelijk hebben we elkaar trouw beloofd niet alleen voor onze familie,vrienden en voor de trouwambtenaar, maar vooral ook voor God.

    Mocht het zo zijn dat ons huwelijk een sleur wordt of om een andere reden op springen staat, dan gaan we eerst vechten voor ons huwelijk en het niet zomaar opgeven.
    Dat hebben we elkaar en God beloofd.
     

Deel Deze Pagina