Grrr UWV....

Discussie in 'De lounge' gestart door Biny, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.512
    5.616
    113
    Vrouw
    Pff het is toch om moe van te worden....

    Al vervelende ervaringen met ze gehad in mn zwangerschap en nu begint de ellende weer opnieuw lijkt wel...

    Ik heb een ww uitkering..
    Dus elke 4 weken 4 sollicitaties... Bla bla
    En nog een aantal taken...
    Allemaal netjes uitgevoerd, en toch staan er dingen bijde verlopen taken, wat weer invloed kan hebben op je uitkering..
    Sinds gister staat er ineens een verlopen taak van 20-12-2012/17-01-2013
    Terwijl ik soieso toen nog werk had!

    En dan een mail... Waar alleen een zelfgemaakt woord in staat lijkt het wel en verder gewoon niks...

    En je blijft maar mailen om te zeggen dat er dingen niet kloppen....
    Pff moedeloos word je ervan...

    Zooo ff lekker de frustratie eruit gegooid!:D
    Dankje voor t lezen alvast dames :p
     
  2. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Pff vermoeiend he. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel toen ik me in wilde laten schrijven hier in België. Het heeft serieus 5 maanden geduurd. Ik kon intussen geen ziekteverzekering afsluiten, niks. En ik was al uitgeschreven uit Nederland.

    Dat ik hier kwam voor mijn man en we samen een zaak hebben, maakte allemaal niets uit. Ik moest hier maar voor werk (dwz loondienst) komen, dan kon het allemaal sneller.
     
  3. Suprise

    Suprise Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik herken het helemaal. Heb 2.5 jaar tegen ze gevochten. Alleen in de zwangerschappen is het goed geregeled Verder had ik altijd ruzie met ze
     
  4. Verox

    Verox Niet meer actief

    Ik vind het ook allemaal best moeilijk geregeld administratief. En dan ben ik zelf vrij handig met de computer.
    Maar goed, je bent dan ook in dienst van het uwv, en zolang je geen baan hebt moet je gewoon je uiterste best voor hun doen.
    Maar hopen dat we snel een baan vinden, dan zijn we van die rompslomp af!
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.512
    5.616
    113
    Vrouw
    Noujaaa wat raar!! Vreemde bedoeling..

    Aan de ene kant hoop ik ook dt ik snel wat kan vinden...
    Er loopt soieso een sollcititatie waar ik wel een goede kans maak.. Maar duurt bog 2 weken ofzo voor ik daar verder wat hoor(thuiszorg,reoganisatie enzo)
    Maar aan de andere kant..: moet ik heel eerlijk bekennen dat t voor nij nu totaaaal niet loont om te gaan werken..
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.512
    5.616
    113
    Vrouw
    Alleen mn verlof ging goed.. Daarvoor in de ziektewet kon ik eerst nog een paar 100 euro terug betalen...
     
  7. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Wat bedoel je daar precies mee?
    Anders zou je misschien kunnen overwegen om je uitkering stop te laten zetten. Ben je ook van dat gezeur van het UWV af.

    Overigens....die website met die werkmap van het UWV werkt inderdaad voor geen meter. Is de laatste maanden vaak in het nieuws geweest. Dan ligt die website weer plat. Dan functioneert die irritante werkmap weer niet goed.

    Je kunt maar beter helemaal niks met het UWV te maken hebben, want ze bezorgen je alleen maar een hoop ergernis.

    Verder ben ik ze zelf wel enigszins dankbaar, want dankzij hen heb ik nu een hele leuke baan.
     
  8. marietje85

    marietje85 Bekend lid

    2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Die verlopen taken heeft mijn man al ruim een jaar met grote regelmaat. Nog nooit wat over gehoord dus maak ik met daar al niet eens meer druk om.

    Zit nu met het gezeur dat hij bij het nog steeds bij het verkeerde werkplein staat ingeschreven. We zijn deze zomer verhuisd en hebben dat toen ook netjes doorgegeven. Nog regelmatig krijgt hij mailtjes met vacatures die minstens 60/70 km hiervandaan zijn. Als hij niet solliciteerd kan dat dan gevolgen hebben voor zijn uitkering. En elke keer sturen we een berichtje of bellen we naar het UWV en zeggen ze het te gaan veranderen. Moet nog gebeuren.
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.512
    5.616
    113
    Vrouw
    Brrr die werkmap verschrikkelijk...

    En ik bedoelde ermee dat als ik werk.. Ik veel minder verdien:)

    En wat fijn zeg, dat je nu een leuke baan heb!:)
     
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.512
    5.616
    113
    Vrouw
    Idd... Altijd zeggen ze dingen voor je te doen..
    Maar voor ze het doen moet je eerst nog een aantal keren bellen...

    Je heb ook dat werk.nlw aar je moet inschrijven.. Ga je vacatures zoeken, je vult in 10 kn vanaf je huis..(rotterdam)
    Waar krijg je vacatures... Juist.. Nijmegen:(
     
  11. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Dat niet alleen....Ik heb daar dus ook ingeschreven gestaan.

    Ik zocht werk als secretaresse en ik kreeg via de e-mail banen aangeboden voor lasser, timmerman, verpleegkundige en dat soort dingen! :$ :(
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.512
    5.616
    113
    Vrouw
    Hahaha serieus... Moet daar wel beetje om lachen :p

    Ik krijg alleeb maar elke keer mail dat er geen passende vacatures zijn gevonden..
     
  13. Prins03

    Prins03 Fanatiek lid

    13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Pff het UWV.. ben blij dat ik daar vanaf ben zeg..
    Ik heb ook tijdelijk in de ww gezeten. Ik kon toen voor 5 weken werk krijgen. Dus overleg gehad met uwv wat en hoe ik het moest regelen.. Ik moest alles stopzetten en daarna weer herleven.. prima.. doe ik dat.. wordt mijn herleving afgewezen!!!

    Toen was ik er klaar mee en ben ik er langs gegaan op het kantoor en hebben ze het ter plekke voor me in orde gemaakt. Blijkt dat ik telefonisch hele verkeerde informatie had gehad.. ik moest mijn uitkering 'bevriezen' ofzo.. niet helemaal stopzetten.. en bedankt.. Ook stress tijdens de zwangerschap voor niks! :p
     
  14. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Ik moet zeggen dat ik geen slechte ervaringen heb met UVW.
    Zowel mijn ziektewetuitkering, zwangerschapsverlof en van de ww, wederom naar de ziektewet is allemaal soepel verlopen.
    Al moet ik zeggen dat mijn verzekeringsarts nogal apart was.
    Met een PND was ik niet ziek door zwangerschap of bevalling en ik moest de WW maar in terwijl ik nog lang niet beter was. Maar goed, uiteindelijk vrijstelling gekregen van de sollicitaties tijdens de vier weken dat ik nog ww zou ontvangen.
    De tweede verzekeringsarts was namelijk wel heel lief.
     
  15. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    #15 MamaPeetje, 22 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2013
    Praat me d'r niet van...
    Gisteren moest ik daar langs komen bij de werkcoach. (lekker mijn beide kids mee expres aangezien ze weigeren mij om te zetten naar de digitale werkcoach ;)) Zegt ze tegen me dat ik ook maar een baan moet accepteren met een 0 uren contract/oproepbasis terwijl ik voor 24 uur ingeschreven sta, nou me toeroe! En vraagt om ik niet misschien iets heel anders wil gaan doen? Ja hoor natuurlijk, alleen een werkgever wil toch alleen maar iemand aannemen die daarin geschoold is en ervaring heeft. In deze periode totaal ander werk zoeken (muv schoonmaak)dan waar je ervaring in hebt is gewoon kansloos. Ik denk dat ze daar bij het UWV onder een enorme steen leven. En ook vind ik dat ze je behandelen alsof je een klein kind bent, zo word je iig. wel aangesproken ;). Ik zeg altijd maar ja en amen en tot over een paar weken weer he!
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.512
    5.616
    113
    Vrouw
    @ mamapeetje
    Nouja kleine moeite om het om te zetten naar digitaal...

    @ partyrocker, wat gijn dat het bij jou wel
    Goed is gegaan :) lijkt me een hele opluchting haha
     

Deel Deze Pagina