Vanaf maandagmiddag gaat het wisselend met mijn zoontje van bijna 10 maanden. Ik voel me vreselijk gefrustreerd op het moment. Ik weet niet wat er aan de hand is met hem. Dit zijn de symptomen: - veel jammeren en huilen. - wil niet alleen zijn. Wil echt iedere minuut van de dag bij je zijn en vermaakt worden. Maar zelfs dat laatste lijkt hij nu niet meer te willen. - maandag-, dinsdagavond had hij 38, 5 graden koorts. Ook woensdagochtend had hij 38,5 graden koorts. - dinsdagochtend, dinsdagmiddag en woensdagmiddag en woensdagavond had hij enkel verhoging. - vandaag heeft hij geen verhoging en/ of koorts gehad. Het wisselt dus heel sterk per dagdeel en dit al vanaf maandag. - hij heeft een slechte eet- en drinklust. Minder dan normaal. Maar net wilde hij zelfs zijn groentenhapje en toetje niet hebben. Dit is nog nooit voorgekomen. -Hij heeft (lijkt wel warmte-)uitslag rondom zijn nekje. Verder nergens. - Hij heeft jeuk op zijn hoofd. Krabt regelmatig. Er zit iets dat lijkt op berg. Maar dat weet ik niet zeker. Jeukt berg? Hij heeft dit eerder gehad. Toen jeukte hij er niet aan. Misschien dat hij toen nog te jong was. (3 maanden ongeveer) - Af en toe heeft hij een snotneusje. Meer verkoudheidssymptomen heeft hij niet. - O ja, en hij heeft dinsdag een diareeluier gehad. Dat was een eenmalige. Verder dacht ik aan tandjes misschien? Die heeft hij nu nog niet. En er is in zijn mondje nog steeds niets te zien dat daar op wijst. Geen bulten, witte dingen of weet ik veel wat. Wat kan er met hem aan de hand zijn?
Heej meisje, Wat naar joh? Ik heb echt geen idee!Ik denk dat je het beste de huisarts even kan bellen die kan je misschien geruststellen of uitleggen wat er zou kunnen zijn! Succes!Laat je het weten als je meer weet? Groetjes
Ik heb vanmorgen de assistente gesproken. Die heeft gezegd dat we het nog even een paar dagen aan moesten kijken en als hij het dan nog steeds heeft, even langskomen. Dan gaat hij kijken waar het eventueel vandaan kan komen. Maar ik heb het met haar alleen over zijn temperatuur gehad.
Jeetje, moeilijk hoor! Zou je niet voor de zekerheid voor het weekend nog even bij de huisarts langsgaan? Het is al vanaf maandag. Ook al zegt de huisarts vervolgens dat je het nog even moet aankijken, dan heb je wel even je hele verhaal kunnen doen en kan hij je misschien nog adviezen geven. Dat stelt jou wellicht ook wat gerust. Heel veel sterkte! Emma
Toen ik je verhaal zo las, moest ik in eerste instantie ook aan tandjes denken... maar naarmate ik je verhaal verder las had je hier dus al naar gekeken... Heeft hij onlangs misschien spuitjes gehad? Ik zou het echt niet weten meid. Kan me wel goed voorstellen dat het mega frustrerend is. Ben je ondertussen al terug van de huisartsenpost? Ben erg benieuwd wat er met je mannetje aan de hand is.
Ik denk tandjes! Die van mijn heeft sinds 4 dagen zijn eerste tand en ja hoor die dag ervoor ook snotneusje ook een goeie diaree broek liep zelf uit zijn luier! Toen ook hangerig en huilen! Minder willen eten amper wat drinken. Zijn temp weet ik niet want heb daar niet naar gekeken. En nu is die gewoon weer een vrolijk mannetje!
Het kan ook zijn dat het het ontwikkelen van tandjes is, dus dat je nog niets ziet maar ze aan het ontwikkelen zijn, daar kunnen ze ook last van hebben
Denk ook echt de tandjes. Ben vermorgen met Jenna ook langs ha geweest. Toch goed in de gaten houden. Succes
De arts vermoedde dat het door een virus kwam. Maar het kan ook te maken hebben met zijn nieren (Hij heeft hydronefrose). Om een blaasontsteking uit te sluiten, moesten we voor de zekerheid bij de apotheek zo'n zakje halen om zijn urine in te 'vangen' en dat na laten kijken bij de huisarts. Hij heeft op zijn hoofd een milde vorm van berg. En dat blijkt dus te jeuken. Verder heeft hij waarschijnlijk gewoon een of ander virus opgelopen. Zijn urine is onderzocht. Hij heeft geen blaasontsteking, maar wel heeft hij een kleine concentratie van rode bloedlichaampjes in de urine aangetroffen. Dat zou door het virus kunnen komen, maar ook weer niet. Daarom wil de dokter dat zijn urine volgende week nogmaals, en de week daarop nog een keer wordt onderzocht. Waarom dat is, snap ik niet zo goed. Dat heeft mijn man vandaag niet gevraagd. (ik moest werken) En als het niet door dat virus komt, wat houdt het dan in? Waardoor zou het dan kunnen komen? En waarom (uit protocol) moet het dan tot 3X onderzocht worden? En welk protocol (voor wat) wordt er dan precies gevolgd? Zitten er altijd rode bloedlichaampjes in urine? Nou ja, zals je ziet....veel vragen heb ik hierover. Eigenlijk weet ik niet veel, doordat mijn man daar niet naar heeft gevraagd. (ik ben een alles-willen-weter....zucht...soms vermoeiend, hoor!) De dokter heeft wel gezegd dat het om een kleine hoeveelheid rode bloedlichaampjes gaat en dat er geen reden is om je zorgen te maken. Maar ja, aangezien ik dat al te vaak heb gehoord en het iedere keer toch niet goed was, geloof ik het niet klakkeloos als dat wordt gezegd. Vandaag ging het wel wat beter met mijn zoontje. Hij huilde minder. Van de berg heeft hij wel erg veel last en hij heeft wat meer eczeem en uitslag gekregen vandaag. Maar hij leek zich beter in zijn velletje te voelen en dat zegt voor mij genoeg positiefs.
ach arme Fynn Ik dnek dat de arts meer testen wil doen om te zien of de concentratie rode bloedlichaampjes afneemt...zoja is dat natuurlijk goed zo nee dan zou je mss weer verder "moeten" wat ik niet hoop voor je heb je evt bergpats in huis? kan je die erop smeren haalt de jeuk weg anders morgen ff halen bij etos die van het eigenmerk vond ik het beste werken.....voor tijdelijk evt wat zonnebloemolie..... Sterke en een knuffel voor Fynn
Ja, ik heb pads in huis. Maar wat wordt dat een zootje, zeg. Hij heeft namelijk best al wat krullen op zijn hoofd en dan daar al die olie doorheen. Blegh...
als het helpt tegen de jeuk dan maar een vetkoppie toch? en gewoon lekker laten zitten vannacht en morgenochtend onder de douche of in bad en uitwassen........ Hoop dat hij lekker slaapt.....
Goh, ik dacht dat berg eigenlijk gelijk al vanaf de geboorte was... Het kan dus ook nog op latere leeftijd komen? Haha, weer wat geleerd Hopelijk voelt Finn zich snel beter! Veel succes met alles