Eerst weeën en vk heeft vliezen uiteindelijk gebroken bij zo'n 9 cm ontsluiting in de hoop dat de beeb toch nog wat verder zou indalen. Slijmprop niet gezien. Geen idee hoe het zit met spanning op de buik bij wel/niet gebroken vliezen, ik heb alleen maar rugweeën gehad.
zoon: slijmprop, twee dagen later vliezen gebroken (spontaan), weeën, persen.. kind dochter: slijmprop, drie dagen later, weeën, vliezen gebroken (spontaan), weeën, persen, kind.
Bij de eerste: weëen, volgens mij slijmprop wel gezien, maar ben ik niet zeker van. VK heeft met 6 cm mn vliezen gebroken en daarna uiteindelijk baby. Bij de tweede: weëen, daarna duidelijk de slijm prop gezien. Kon trouwens bijna niet worden gemist... ding was zo groot als het kruis van mn onderbroek zo ongeveer. Daarna vliezen en direct na het vruchtwater kreeg ik persweëen en 20-30 minuten later was de jongste er ook al.
Hier was het slijmprop, paar uur later begonnen de weeen en met 5cm ontsluiting werden de vliezen gebroken.
Ik ben mijn slijmprop al heel vroeg verloren, met iets van 35 weken, dus die tel ik niet mee voor de bevalling. Mijn beide bevallingen zijn begonnen met het spontaan breken van de vliezen, daarna kwamen de weeën pas.
Beide keren met weeën! Bij zoon daarna vliezen gebroken en heel veel vruchtwater verloren en bij dochter begon ik vlak na de eerste weeën de slijmprop te verliezen..
heb gestemd op Slijmprop, weeen en water.... omdat dit 2x zo het geval was.... (hebben ze vliezen geprikt, bij 4 en 8 cm....) Bij mn derde was het echter slijmprop (weken ervoor) Water, weeen..... al bleek met het persen dat mn vliezen bovenin gescheurd waren en moesten ze ook nog geprikt worden.... Slijmprop ben ik bij 2 en 3 in de weken ervoor in stukken verloren, bij nummer 1 in het geheel...
1: diarree, 2u later weeën, 5u later vliezen met 10cm doorgeprikt, baby na 3 kwartier persen (7u) 2: vliezen, na een uur weeën, toen niks voor een uur (5cm), toen 5 vreselijke weeën en baby zonder persen (2u duurde alles) 3: weeën om de 10 min, vliezen doorgeprikt met 6cm, toen meteen persweeën en paar minuten later baby (3,5u) 4: weeën om de 20min, persweeën, baby in de vliezen geboren (3u) 5: weeën om de 20 - 30 min, vliezen gebroken met 7cm, na half uur persweeën, baby na 15 min persen. (3u)
ik heb gekozen voor `weeën`, maar ik had beter `anders` kunnen kiezen. alle 3 zijn te vroeg geboren na een ziekenhuisopname, van 8 tot 10 dagen. bij alle 3 heb ik weeënremmers toegediend gekregen en geen slijmprop gezien. Bij de oudste: -bloedverlies, -niet voelbare weeën (gemeten via ctg) -een paar dagen later weeën met een sloot bloed, die weeen konden geremd worden, -vruchtwater brak een aantal dagen later, eerst lichte en toen sterke weeen, -binnen 2 u en 10 minuten was de kleine er. Bij de tweeling: -steken in vagina, -eerst niet voelbare weeën (gemeten via ctg tijdens controle) -bloedverlies, - toen 1 week later harde buiken, 5 uur later wat heftigere harde buiken, -1,5 uur weeën en toen - brak het vruchtwater en binnen 1 minuut was de eerste er. de tweede is eruit getrokken ivm loslaten van de placenta dus helemaal geen weeën gehad.
Slijmprop 2x, 1x 3 weken van te voren, 1x een paar dagen van te voren. Daarna rug krampen. Daarna braken mijn vliezen. Daarna weeen.
Slijmprop eerst (weet niet meer precies wanneer), uiteindelijk begon het met weeën en 2,5 uur voor ze geboren is braken mijn vliezen spontaan.
om 19.00uur verloor ik mn slijmprop, 7 uur later om 02.00 uur had ik een beetje krampen. Na heel de nacht en dag een soort ongi krampen te hebben gehad braken om 18.00 uur mn vliezen en kwam ik in een weeenstorm. Om 21.03uur is hij geboren.
eh eerst een heleboel niks 41+6 wk gel, weer niks.. weer gel, weer niks.. 42 wk toen weer gel, weeen, vliezen (door vk), persen, kind. 2e keer 41+3, zucht... gel, ja nu wel gelijk weeen , vliezen braken spontaan, weeen, persen, kind.