een vraagje... amber wilde de fles niet (heeft 39 graden koorts). Nu had ik hem al wel helemaal klaar gemaakt. Hij staat nu in de koelkast. Mag ik hem vanmiddag nog een keer verwarmen om te kijken of ze dan wel wil?
In het ziekenhuis waar ik werkte hadden wij als regel dat flesvoeding 1 keer BIJgewarmd mocht worden. Dus na een half uurtje ofzo nog even bijwarmen, niet een uur later weer opnieuw opwarmen...
Volgens mij moest ik destijds de voeding binnen een uur opmaken. Bijwarmen mocht wel, maar dan wel binnen dat uur dus. Wat na dat uur niet op was, moest weg. Zowel voor BV als FV
ik heb het weggegooid. Net werd ze wakker in wilde ze wel drinken, tikt gewoon 210 weg!!! Ben ik wel blij om hoor!!
als er nog niet uitgedronken is mag je hem wel bewaren dan weet je dat voor de volgende keer. je mag zelfs als het nodig zou zijn de voeding smorgens klaar maken voor heel de dag. doe dat zelf niet hoor maar als je bijvoorbeeld een meerling hebt zou dit makkelijk kunnen zijn. als er uit gedronken is moet hij binnen 1 uur opgedronken zijn en mag je hem niet langer bewaren of opnieuw opwarmenivm met bacterien
Voor een hele dag klaarmaken wordt al een aantal jaren afgeraden voor kinderen jonger dan 6 maanden. Zitten qua hygiene nogal wat risico's aan.