fles nog een keer opwarmen?

Discussie in 'Voeding' gestart door malka, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    een vraagje...

amber wilde de fles niet (heeft 39 graden koorts). Nu had ik hem al wel helemaal klaar gemaakt. Hij staat nu in de koelkast. Mag ik hem vanmiddag nog een keer verwarmen om te kijken of ze dan wel wil?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het wordt ivm bacterievorming afgeraden flessen nogmaals op te warmen.

3. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    oke, bedankt! dan gooi ik het weg!

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    In het ziekenhuis waar ik werkte hadden wij als regel dat flesvoeding 1 keer BIJgewarmd mocht worden. Dus na een half uurtje ofzo nog even bijwarmen, niet een uur later weer opnieuw opwarmen...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Volgens mij moest ik destijds de voeding binnen een uur opmaken. Bijwarmen mocht wel, maar dan wel binnen dat uur dus.
    Wat na dat uur niet op was, moest weg. Zowel voor BV als FV

6. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    ik heb het weggegooid. Net werd ze wakker in wilde ze wel drinken, tikt gewoon 210 weg!!! Ben ik wel blij om hoor!!

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    als er nog niet uitgedronken is mag je hem wel bewaren dan weet je dat voor de volgende keer. je mag zelfs als het nodig zou zijn de voeding smorgens klaar maken voor heel de dag. doe dat zelf niet hoor maar als je bijvoorbeeld een meerling hebt zou dit makkelijk kunnen zijn.

als er uit gedronken is moet hij binnen 1 uur opgedronken zijn en mag je hem niet langer bewaren of opnieuw opwarmenivm met bacterien

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Voor een hele dag klaarmaken wordt al een aantal jaren afgeraden voor kinderen jonger dan 6 maanden. Zitten qua hygiene nogal wat risico's aan.

Deel Deze Pagina