In welke week ben ik precies?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Willow133, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willow133

Willow133 Lid

2 nov 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een aantal apps geïnstalleerd op mijn gsm en vind het leuk om op te volgen wat er precies aan het gebeuren is... Het grote probleem daarbij is dat ik niet zeker weet in welke week ik zit.

Ik heb de indruk dat de meeste hier wel vrij zeker zijn in welke week ze nu zitten... Hoe berekenen jullie dit?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als je je uitgerekende datum weet weet je toch welke week je zit? Of heb je nog geen termijnecho gehad?

3. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.216
    1.871
    113
    De eerste dag van je laatste menstruatie.
    En anders even via 9maand.be berekenen of hier boven de site bij calculator

4. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    De eerste twee weken krijg je er gratis bij...
    Dus die doen niet mee..misschien is daar je verwarring ontstaan...

5. beccie

beccie Niet meer actief

bij de meeste sites moet je de eerste dag van de laatste menstruatie invullen en dan berekent hij hoe ver je bent.

bij mij klopte het bijna precies, zat 1 dag verschil in met de termijn echo.

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tot je termijnecho kun je uitgaan van de calculator op de site, dan gebruik je dus de eerste dag van je laatste menstruatie.
    Ik ben met 12 weken toen nog wel bijna een week vooruit gezet maar dat heeft ook te maken met wanneer je eisprong en de innesteling hebben plaatsgevonden.
    Misschien kunnen wij je helpen als je er niet uitkomt? wanneer testte je positief en wanneer was je voor het laatst ongesteld?

7. Luja

Luja Niet meer actief

Ik snap de verwarring door de apps heel goed inderdaad. Bij lilypie komt er bij mij 10+ weken uit. Maar bij de app van pampers waar ik exact hetzelfde heb ingevuld ben ik 11+ weken.. Dus toch een weekje verschil. Maar we houden het gewoon op 10+ dat klopt ook met wat de vk zegt;)

8. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    De verwarring onstaat ook omdat er gepraat wordt over "16 weken zwanger zijn", en "je 16e week..."
    Dat is namelijk niet hetzelfde...

Je moet rekenen vanaf dag 1 van je laatste menstruatie, dan zit je in de eerste week. Pas na 7 dagen, dus de eerste dag van je tweede week, ben je 1 week zwanger. En zo moet je eigenlijk doortellen...

Ik vind zelf de "zwanger groei kalender" van jonge gezinnen.nl het leukst om te lezen, want die begint ook heel duidelijk met week 1 en week 2 dat je nog niet zwanger bent, begin week 3 de eisprong enzovoorts. Bij mij kwamen beide termijnecho's precies overeen met wat ik zelf "uitgerekend" had :)

9. Willow133

Willow133 Lid

2 nov 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen echo kunnen laten doen, dus daar kan ik mij niet op baseren.

Mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was: 28 september 2012
    En ik heb vrijdag 2 november positief getest met een clearblue die aangaf dat ik 1-2 weken ver was dus dat betekent 3-4 weken. Mijn bloedonderzoek, dat ik op dezelfde dag heb laten doen, gaf ook aan dat ik 3-4 weken was en zat toen heel dicht bij de grens van 4-5 weken dus heb ik sindsdien verondersteld dat ik 4 weken ver was en dus deze week in mijn vijfde week ben. Maar alle calculators geven aan dat ik nu al in mijn zesde week ben... Vandaar beetje mijn verwarring. Ik vermoed dat ik beter af ga op mijn bloedonderzoek en mijn hcg-waarde.

Ja, ik probeer het zo precies mogelijk te weten te komen omdat ik volgende week zondag voor de eerste keer bij de gynaecoloog langs ga en ik ook mijn kansen wil inschatten of ik al een hartslag zou kunnen horen of zien. Het zal, vrees ik, nipt zijn... Wat denken jullie?

10. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Als 28 sept je eerste menstruatiedag was ben je nu 6 weken + 2 dagen zwanger ;) vanaf die tijd begint ook ongeveer het hartje te kloppen dus vokgende week issie vast zichtbaar! ;)

11. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Precies! Volgende week zondag ben je 7+2, hele grote kans dat je dan wel een hartje ziet hoor! :D

Is dat trouwens normaal, dat je op zondag afspraken hebt voor zulke dingen? Of gaat dat bij gyneacologen anders als gewoon bij een verloskundige? Heb namelijk geen ervaring met een gyneacoloog... :)

12. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    En je bent dus nu 6 weken zwanger, en zit in je 7e week, volg je het nog? haha ;)

13. Willow133

Willow133 Lid

2 nov 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor ik volg nog steeds... :D Dus jullie volgen dan toch die calculators en niet de clearblue en de hcg-waarde?

Ja, ik zie hier inderdaad vaak passeren dat jullie bij een verloskundige gaan... Ik ben namelijk een Belg, vond dit zo'n tof forum dat ik hier ben beland, lekker slijmen, maar toch is het zo ;).
    Het zit zo, als je hier zwanger bent, ga je altijd langs bij een gynaecoloog. Dat gebeurt dan meestal om de drie weken en op het einde van de zwangerschap valt dat nog korter op elkaar. Sommige mensen gaan nog eens extra bij een verloskundige tussen de afspraken van de gynaecoloog door maar dat doet niet iedereen!

Mijn gynaecoloog doet om de zoveel maanden eens een bezoekdag op zondag omdat de meeste mensen in de week moeten werken en ze dus voornamelijk 's avonds of in het weekend willen komen. Het is ook voor ons hier wel vrij uitzonderlijk dat dit gebeurt! Ik heb wel even geluk want meestal ga je maar naar de gynaecoloog rond je 8ste-9de week. :)

Deel Deze Pagina