Meiden, ik ben er nog lang niet aan toe maar vd week kwam het puntje bevalling ter sprake tussen mij, schoonmoeder en zwager. Het is nog niet bekend waar ik wil gaan bevallen maar er worden al dingen besproken en bedacht en ik heb zoiets HO STOP HO... Mijn zwager zei, ik wacht op de gang totdat je klaar bent waarop ik zeg nou dacht t ff niet.... Mijn moeder, zusje en vriend zijn bij de bevalling en ik wil niet dat er mensen op de gang gaan wachten is dit zo gek????? Zwager legde zich er bij neer.... Even later zegt me schoonmoeder maar even voor de duidelijkheid we wachten dus wel op de gang.... Mijn wensen worden dus niet geaccepteerd. Ik word er gek van. Ik wil na me bevalling even de tijd met onze kleine en daarna zullen we gaan bellen. Denk ik zo gek.. Is wachten op de gang normaal???? Liefs
Ik heb alleen mijn man erbij! En er hoeven echt geen mensen op de gang te wachten! Bij de tweeling ging alles heel snel en mijn schoonmoeder moest toen nog wat brengen naar het zk maar toen wou ik haar niet eens even op de verloskamer hebben................ Ik vind gewoon dat jouw wensen gerespecteerd moeten worden!
hier hetzelfde probleem schoonmoeder heeft ook al aangekondigd dat ze op de gang gaat wachten, heb gelijk mn vriend heel erg duidelijk gemaakt dat er pas gebeld word wanneer de bevalling een uur voorbij is. zodat we eerst zelf even onze kleine bewonderen, mn vriend vind t onzin maar respecteerd wel mn wensen. (zou anders ook laaiend worden)
Je hebt volkomen gelijk! Jouw bevalling, jouw regels! Als het jou niet lukt kan je man dit misschien duidelijk overbrengen naar je schoonmoeder. Ik zou ook niemand willen hebben wachten. Enkel m'n man en ik. Verder hoef ik er niemand bij en ik bel ook pas als het voorbij is, als ik dan bezoek wil.
Hahaha, gelukkig is mijn vriend het met mij eens... En als ze blijven door drammen word er helemaal niet gebeld
Tja ik vind toch ook echt dat je als vrouw degene bent die bevalt en dus ook mag aangeven hoe jij het het prettigst vindt. Het is toch al een heel gebeuren dus moet het ontspannen voor je zijn. Je kunt misschien wel een compromis sluiten, meteen bellen als het gebeurt is ofzo (dan wacht je daar dus ff mee, en zijn ze er als je een beetje netjes er weer bij ligt)
Hier was het net andersom... ik wilde mijn moeder erbij hebben, maar ze wilde dat het een moment tussen mij en mijn man was... OK, dan bellen we wel als de kleine geboren is. prima Achteraf hadden ze toch wel op de gang willen zitten. Tja... dan moet je niet zeggen dat het iets tussen alleen mijn man en mij is.
Mag je familie toch doorhebben dat je aan het bevallen bent en toch naar het ziekenhuis komen, geef dan aan de vk en verpleegkundige door dat je niet wil dat ze wachten of bij je komen. Zoiezo houden ze dan je familie weg totdat jij het aangeeft dat je ze wil ontvangen. En op de gang wachten willen ze toch niet vanwege privacy van jou, maar ook van andere patienten. En laat ze gewoon maar kletsen en maak je er niet druk om. Jij en je partner kunnen ervoor zorgen dat het verloopt zoals jullie willen. Je familie kan dan hoog en laag springen, maar hebben dan toch echt pech. Dus maak je er niet druk om. Ze kunnen zoveel willen....
Nou hier wacht er ook niemand!! Vind het nogal brutaal dat ze je wensen niet accepteren je hebt al genoeg aan jezelf! Ik zou gewoon duidelijk maken dat je dit niet wilt! Bij ons word er ook pas gebeld als alles achter de rug is!! Succes
Hier mag je ook niet op de gang zitten wachten bij de verloskamers en de kraamafdeling... er is een speciale wachtkamer net buiten de afdeling waar evt. familie kan wachten tot ze opgehaald worden. En idd aan je vlos en kraam aangeven dat je ze niet eerder wil zien dan dat jij het aangeeft
Hier er nog niet echt over gehad. Maar ik wil met zn 2en zijn en mn moeder standby. Dat ik dr kan bellen ofzow. Gewoon tegen niemand zeggen dat je gaat bevallen. Hier zal dat lastig worden want de hond gaat vaak naar schoonfamilie. Als het kan breng ik die ergens anders heen. Eerste uur wil ik ook genieten met vriend en kind. Daarna pas iedereen op de hoogte brengen. Dus zolang niemand wat,weet kan dr ook niemand op de gang staan. Btw. Stel samen een geboorteplan op. Leg dit voor aan je vk. Misschien dat die je helpen kan
Helaas zijn er meer met dit probleem: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/375173-lang-verhaal-dilemma-ouders-tijdens-bevalling.html Ik zou niet toegeven hoor! Het is in de eerste plaats jouw bevalling en jij moet je prettig voelen. Misschien eens vragen hoe ze dat voor zich zien? Gaan ze echt al die uren wachten op de gang? En denken ze dat ze zodra de baby horen naar binnen kunnen? Probeer rustig uit te leggen dat jij je daar helemaal niet prettig bij voelt en dat je belt zodra de baby er is (uiteraard bel je pas wanneer je weer een beetje bij bent en je van je kindje hebt kunnen genieten, lekker weer opgefrist, enz.) en dat ze dan direct mogen komen. Maarrrr... ik vind wel dat je begrip kan tonen naar je schoonmoeder toe. Jouw moeder mag er wel bij zijn en de baby wss heel snel vasthouden en zij moet wachten, zij wordt toch ook oma? Ik zeg niet dat je moet toegeven aan haar grillen, maar wel dat je begrip toont voor haar situatie, meestal kom je daar verder mee dan ruzie maken. Enne, zorg er voor je dat dit heel duidelijk afspreekt met je vriend en de verloskundige, dan kunnen die ingrijpen als dat nodig is. Het makkelijkste is natuurlijk dat je helemaal niet belt als het eenmaal begonnen is maar wie weet heb je de pech dat anderen vertellen (via via) dat je bezig bent of dat je vliezen bij je schoonfamilie breken ofzo.
Ik vind eigenlijk wel dat dat kan. Het is toch ook de moeder van je vriend? En als jouw moeder erbij is, denk ik dat het vrij normaal is dat ook zij heel graag bij dit moment is. Is tenslotte toch ook een kind van haar zoon?
Heb alleen de begin post gelezen maar vind het altijd zo'n onzin 'wachten op de gang'. Echt hoe verzin je het. Als ze het bij mij hadden gedaan hadden ze 2 dagen kunnen zitten! Je weet toch nooit hoelang het duurt! En daarnaast, ik zou heel zenuwachtig worden van dat wachten. nee hoor, je mag zelf beslissen wie je er bij wilt hebben of niet en de rest wacht thuis maar op de bank.
Hier ook geen gewacht op de gang. Als het zover is dan worden mijn ouders gebeld, want die wonen op 1,5 uur rijden. Zij gaan dan naar ons huis en blijven bij de hond totdat wij bellen dat ze mogen komen. Schoonouders worden ook gebeld als ze mogen komen. Ik zal ook heel duidelijk aangeven dat ik niemand op de gang wil hebben. Ik wil alleen mijn vriend erbij en eerst een tijdje samen met de kleine zijn. Aan de andere kant snap ik wel dat je schoonmoeder er snel bij wil zijn, je moeder en zus mogen tenslotte bij de bevalling zijn. En zij wordt toch ook oma?
Waarom zou je ze uberhaupt informeren dat je aan het bevallen bent, dan kunnen ze ook niet wachten op de gang.
Gewoon niet bellen als je weeën beginnen! Lekker pas bellen als je jouw moment met je gezin gehad hebt en niemand je dit nog kunt afpakken! Gaat hier ook zo gebeuren!
nee, ik vind het wachten op de gang niet normaal. Ik zou de schoonouders dus ook pas inlichten als de kleine geboren is. De enige die bij ons te weten komt dat de bevalling is begonnen is mijn zusje en mijn vriend. Alleen mijn vriend is bij de geboorte aanwezig, en mijn zusje houdt ik zelf tussendoor op de hoogte. OUders en schoonouders krijgen dus pas te horen, bij ons, als de kleine geboren is en wij even lekker samen hebben kunnen genieten!
Ha dit lijkt verdacht veel op het topic dat ik zelf nog maar pas geleden gestart heb. Inmiddels, na enig rondvragen, de vele reacties hier en na er nog eens zorgvuldig met mijn man en ouders over te hebben gesproken, weten wij het zeker. Hoe gevoelig we doorgaans ook zijn voor het sluiten van een compromis, in dit geval gaan we eens doen wat wij willen. En wij willen een bevalling waar geen mens meer dan nodig is, van op de hoogte is en bij aanwezig is. We hebben besloten om een goed draaiboek te maken, zodat in de zenuwen het niet alsnog verkeerd loopt. Na de bevalling, als man en ik van ons kindje hebben mogen genieten en we weer een beetje zijn bijgekomen, zijn familieleden van harte welkom. Maar niet allemaal tegelijk. Mijn man zegt ook: jij moet bevallen dus het moet zo prettig mogelijk zijn voor jou, dan gaat het ook het beste! En dat geldt natuurlijk ook voor jou!!! Sterkte met het verdedigen van je standpunt en toch jammer, dat familie soms zo'n claim kan leggen op iets dat eigenlijk zo leuk hoort te zijn.