Jou verhaal van het inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door Fleur1, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Iken me vriend overwegen om mezelf in te laten leiden. ik heb al lekker me gal aan het spuien geweest mij zwangerschap maar toch zie je op het internet alleen maar theorie gedeelde info over het inleiden.
    Nu zou ik graag jou verhaal willen horen over jou inleiding wat ze allemaal gedaan hebben en hoelang het duurde enz.
    Zodat ik beter overtuuigd word en ik wat meer voorbereid ben.
    Hopelijk mag ik snel jullie verhaal lezen

Veel liefs fleur

2. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Goh, ik ben ook heel benieuwd naar de verhalen. Je vindt inderdaad weinig duidelijke informatie op internet. Ik ben a.s. maandag uitgerekend en mijn gynaecoloog heeft nu al aangekondigd dat hij mij maandag wil gaan inleiden mocht er dan nog niets op natuurlijke weg hebben plaatsgevonden. Vind het eng! :eek:

edit: er is al een ander thread zie ik :)

3. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Das ook snel Vlinder, is daar een speciale reden voor? Bij ons leiden ze pas na 41,5 weken in. De meeste baby's worden namelijk op de natuurlijke manier "geleverd" in week 41

4. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ja, erg snel he. Vind ik ook. :( Nee, er is geen enkele reden voor, alles gaat nog volgens het boekje. Maar ik woon nu in Cyprus en daar gaat alles een beetje anders. Lijkt erg op de manier waarop men in België zwangere vrouwen begeleid. Standaard gynaecoloog en ziekenhuisbevalling.

Ik probeerde er vandaag nog tegen in te gaan, zo van maar baby's zijn toch pas over tijd na 42 weken... Maar hij wil hooguit nog een paar dagen wachten na de uitgerekende datum, hij vindt het gewicht van de baby dan namelijk perfect (vermoedelijk 3500 gram maandag) en zegt dat een natuurlijke bevalling daarna alleen maar moeilijker wordt en is ook bang dat ze in het vruchtwater gaat poepen. Tja...

Ik sta een beetje in dubio want aan de ene kant heb ik het nu ook echt wel gehad, van de andere kant vind ik het wel erg rap. :pale:

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nou hier kom ik met mijn verhaal... ;)

Ik ben ingeleidt met 38 weken en 1 dag omdat Iman een groeiachterstand had.
    Op maandag had ik nog een inwendig onderzoek gehad en daaruit bleek dat ik geen ontsluiting had.
    Daarom zou ik op woensdag komen om gel in te brengen, maar volgens de gyn 'kon het wel een paar dagen duren voordat de kleine er is'....
    Nou waarschijnlijk had het inwendig onderzoek al iets in werking gezet, want op woensdag was mijn baarmoedermond verstreken en had ik 1 cm ontsluiting.
    De gyn heeft toen nog 1 keer gel ingebracht om het nog iets weker te maken. Dat was om 7 uur smorgens.
    Om half 12 hebben ze mijn vliezen gebroken en toen begonnen de echte weeen.
    Om 12 uur hebben ze toen het infuus aangesloten en dat werd steeds een beetje harder gezet.
    Om 16 uur had ik pas 4 cm ontsluiting en heb ik een spuitje tegen de pijn gehad.
    Volgens de gyn zou de baby in de loop van de avond of nacht geboren worden, gemiddeld 1 uur voor 1 cm ontsluiting zei hij.
    Waarschijnlijk heb ik me door de pijnstiller zo goed kunnen ontspannen dat de ontsluiting sneller gevorderd is.
    Om 17:40 uur kreeg ik persdrang en om 18:03 uur is Iman geboren.

Tot zo ver heel positief over de inleiding, MAAR....

Iman was volgens mij nog helemaal niet klaar om geboren te worden... Ze huilde, huilde, huilde, aan 1 stuk door... Volgens mij voelt ze zich nu pas, na 4 maanden, een beetje happy op deze wereld... Niemand kan mij verzekeren dat het door de inleiding komt, maar ik heb zelf sterk het gevoel van wel.

Succes met je keuze!

6. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Hier mijn verhaal

Ik ben ingeleid met 39w en 1dag omdat ik lichamelijk hard achteruitging
    Ik kwam op maandagmorgen op gesprek bij de gynecoloog om een afspraak te maken .
    Het werd diezelfde dag nog.16okt
    12 uur ben ik naar de verloskamer gegaan werd aan het ctg gelegd en het infuus werd aangesloten .
    IK kreeg een inwendig onderzoek bleek dat ik al 3cm ontsluiting had.
    Toen werden mijn vliezen gebroken en de stekkertjes op het hoofdje aangebracht.
    Toen ging het eigenlijk heel snel het infuus werd geleidelijk hoger gezet(0 tot 100).
    Vanaf dat ik de eerste weeen voelde +- 12:15 tot 14:45 was het goed te doen toen ging het over in een weeenstorm.
    En op het moment dat ik dacht dit hou ik niet meer kreeg ik persdrang en is om15:31 een wolk van een dochter geboren.
    Maar volgens de verloskundige die schatte Martina op37 w dus een groeiachterstand van 2 weken ze heeft er geen last van gehad dat ze eerder gehaald is.
    Achteraf was ik blij dat ik ingeleid ben want ze was omstrengeld door de navelstreng .

ik wens je heel veel succes met je keuze

liefs jacoba :D

7. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    En dan ook maar even mijn verhaal.

Ik ben ingeleid met 36,6 weken. Dit omdat ik al 2 weken in het ziekenhuis lag met gebroken vliezen. Maandagochtend om 7.30u ben ik naar de verloskamer gebracht. Er werd eerst gekeken met een eendenbek naar mijn baarmoeder. Dit voelde goed. Dus hebben ze gel ingebracht. Hier voel je niks van. Om 12.00u had ik geen activiteit, dus hebben ze nogmaals gel ingebracht. Toen kwamen de weeën opgang. Om 13.00 hebben ze een infuus gegeven met daarin wee opwekkers, omdat ze niet krachtig genoeg waren. Om 16.00u had ik 1cm ontsluiting. Dus nog flink wat wegpuffen. Om 20.00 had ik een kleine 5 cm. Daarna ben ik in bad gegaan en een uur later had ik persdrang. Vlug uit bad en de vk voelen, maar toen zaten haar billen er al. Lynn is om 21.42 geboren.

Succes

8. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ja, met name dat aspect zit mij dwars aan het inleiden. Wat voor effect het op het kindje heeft. Het wordt toch op een soort van agressieve manier gehaald, i.p.v. dat hetzelf hormonen afgeeft omdat het er klaar voor is. Ik hoop maar dat ze het vergeten en dat het verder niet van invloed zal zijn.

Bij Iman lijkt dat gelukkig van wel. :)

Als je op medische indicatie wordt ingeleid is er natuurlijk geen ontsnappen aan, wat moet dat moet. In dat geval is het ook beter voor de baby en jezelf. Maar bij mij is alles van begin af aan perfect gegaan en dan toch nu al te moeten worden ingeleid op de uitgerekende datum... :( Bleh.

9. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Ik ben ingeleid bij 42+1 dag. Nou dat was geen pretje. Milou zat nog hartstikke goed in mijn buik, veel vruchtwater, bewoog nog goed. Ze hebben 3x gel ingebracht en toen begon de ellende. Een weeenstorm van 6 uur. Toen had ik nog maar 1 cm ontsluiting. Ik heb een ruggeprik gekregen en toen ging het hard. In 3 uur tijd van 1-10 cm gegaan. Om half 8 's ochtends begonnen en Milou is om 18.22 uur geboren. Als ik het nog over zou mogen doen zou ik het inleiden zo lang mogelijk uitstellen, het is gewoon beter als ze vanzelf komen. Maar goed dat zal ook wel bij iedereen verschillend zijn.

Sterkte ermee!

Groetjes Brennie

Deel Deze Pagina