Pijn! Darmen voor baarmoeder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Life in Pink, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

Ik heb sinds 3 dagen een zeurend gevoel in mijn buik. Zat eerst voornamelijk aan 'groeipijn' te denken en was er niet echt mee bezig. Nu sinds vanmiddag is het een stuk pijnlijker geworden. Omdat ik ook een geschiedenis aan darmproblemen heb, kan ik maar moeilijk voelen waar het vandaan kom.

Liggen je darmen voor of achter je baarmoeder? Als ik namelijk onder mijn navel druk, dan doet het daar zeer...zou de buikpijn nou van mijn baarmoeder komen of darmen?

Vind het zo stom om de vk te bellen als het om 'obstipatie' gaat...

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    je darmen liggen boven en achter je baarmoeder volgens mij...
    vk bellen is trouwens nooit stom; zij heeft ook liever dat het uiteindelijk niets blijkt te zijn.. Gewoon bellen!
    succes!

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Nou, ik heb ook obstipatie en grote boodschap problemen, en als het dan eindelijk zover is dat ik 'moet' dan heb ik ook buikpijn en krampen hoor... en die pijn zit voornamelijk in de onderste helft van m'n buik.... vind dat ook niet prettig voelen :( hoop maar dat de beeb er geen last van heeft!!

4. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Je darmen liggen áchter je baarmoeder. Als ik last heb van darmkrampen of obstipatie, voel ik dat onderin m'n buik en eigenlijk zoals ik het ook voelde toen ik nog niet zwanger was....

Maarrrrrr bij twijfel moet je gewoon je verloskundige bellen hoor!

5. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik ben ermee naar m'n huisarts gegaan, kreeg namelijk telkens ook harde buiken, en durfte niet meer naar de wc omdat het allemaal zo'n pijn deed.
    Heb lactulose voorgeschreven gekregen.
    En nu geen pijn meer en een normale stoelgang.
    Darm problemen zijn voor zwangere heel normaal, maar kunnen ongelovelijk pijnlijk zijn.

Dus als ik jou was gewoon ff naar vk of ha gaan hoor!

6. Life in Pink

Hey Meiden,

Bedankt voor de ervaringen. Ookal heb ik er al een volledige zwangerschap opzitten (ook veel obstipatie toen) kon ik het toch moeilijk voelen waar het nou vandaan kwam. Ook namelijk steeds harde buiken en rugpijn en de pijn zit echt onder mijn navel, waar ik ook mijn handen opleg als ik de kleine wil voelen.

Ik kijk het vandaag even aan want het ging vanacht wel goed en anders morgen maar even naar de HA of vk.

Groet Snoozie

7. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Hoi, is het nog goed gekomen? Of toch ff langs de ha gegaan ermee??
    Groetjes

8. Life in Pink

Ik ben vanmorgen even bij de HA geweest en krijg nu ook lactulose. En als dit niet voldoende helpt krijg ik er metamuciel bij. Deze middeltjes gebruik ik ook soms tijdens niet zwangere periodes, hoop dat het nu ook weer gaat helpen.

De buikpijn is gelukkig af aan het nemen, moet juist nu heel veel naar het toilet, en daarmee verminderd de buikpijn dus ook! Dat is dan gelijk een soort antwoord op mijn vraag :D Weet ik tenminste waar het vandaan komt!

Groet Snoozie

9. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ik heb niet alle antwoorden gelezen maar ik heb het ook. Bij mij is het volgens de gyn een beurse plek in je baarmoeder omdat de kleine daar waarschijnlijk een voorkeursplekje hebt. Als ze bij mij de ligging van de kleine voelen doet het echt onwijs zeer als ze daar drukken. Dus ik zou me niet te ongerust maken. En als je het niet vertrouwd gewoon de VK bellen!!!

10. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Ik gebruik die lactulose niet elke dag.
    Maar weet niet wat ik beter kan doen, want nu neem ik het meestal pas als ik pijn krijg.

Voorkeurs plekje zou ook wel pijn kunnen geven ja, dan zit het meer op 1 plek de pijn.
    Als je bij mij naar m'n buik kijkt heb ik al pijn :(
    maar ja, t hoort erbai!!

11. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ik wil hier even op in haken..
    ik ben voor zover ik weet niet zwanger.. ben vorige week ongesteld geworden (helaas)
    ik ben wel al een poosje redelijk vaak misselijk en eet nog meer dan normaal.

nu lees ik dus iets over buikpijn en darmproblemen hier.. daar heb ik sinds een week ongeveer wel last van... moeiljk naar de wc en veel buikpijn.
    zou dit tóch kunnen duiden op een zwangerschap dan?
    ongesteldheid was minder hevig dan normaal maar was er wel... begin nu toch te twijfelen.
    hoop dat iemand me hier antwoord op kan geven

12. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    hey, ik zou t niet weten..
    ik kreeg er pas last van toen mn baarmoeder alle plek inpikte van mn darmen..

maar hoop voor je dat je zwanger bent!!

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    maar 1 antwoord mogelijk.... TESTEN :)

14. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)

ja had ik zelf idd ook al besloten.. :)
    maar heb vanmiddag testen gehaald.. moet vannacht werken.. dus dan maar morgenmiddag als ik weer wakker ben denk he?

heb vandaag ook weer paar x het zuur gekregen..
    hope so!

15. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Succes, ik zal voor je duimen!!

16. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    helaas pindakaas volgens mij...
    heb de test gedaan en veel te snel daarna gekeken... toen was er niks te zien..
    toen ik 2 uur later keek was er wel een heel licht streepje te zien maar inmiddels vernomen dat dat misschien gewoon door de test komt en dus geen positieve uitslag zal zijn...
    voel me nog wel anders dus ben niet overtuigd..zaterdag nog maar een test voor de zekerheid.

17. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Hmm nou ben benieuwd dan.
    Ik deed 1 dag voor m'n NOD een test en die was ook niet gelijk super positief.
    Na een paar dagen weer gedaan, was nog steeds niet erg duidelijk.
    Paar dagen daar weer na een digitale test gedaan, toen wisten we het pas echt zeker!

Dus ik blijf nog even duimen voor je hoor!!

18. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    nou heb net van mn man gehoord dat die vanochtend ook nog op die test heeft gekeken... dat was wel toen hij er 5 minuten lag... en toen zag hij dus ook al een licht streepje...
    hij dacht dat het dan niks was dus zei er niks over maar ik ben superblij dat hij nu zegt dat dat bij 5 minuten ook al te zien was.. !

ga vrijdag nog een keer testen!

19. Life in Pink

Spannend Wendy! Maar je bent wel ongi geweest toch? Ben je net gestopt met de pil? Ik zal voor je duimen meid!

20. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Spannend hoor!!
    Wel ff laten weten hè!

Deel Deze Pagina