op vakantie met baby? en waarheen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Cindy84, Jan 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    hallo allemaal

eind maart komt ons eerste kindje, nu zit ik te twijfelen of ik eind augustus een vakantie kan boeken voor ons drietjes.
    een midweekje naar center parcks ofzo. niet te lang en niet ver, maar dat we er toch eventjes weg zijn.

omdat het ons eerste kindje is, weten we nog totaal niet hoe dat gaat met een baby en wat er allemaal bij komt kijken, maar als ik wacht dan kan ik niet meer boeken.
    last minute naar center parck zal er wel niet inzitten.

heeft iemand ervaring om met een baby van 4 maanden op vakantie te gaan?

groetjes manon

2. susy26

susy26 Niet meer actief

hoihoi, ik heb nog geen ervaring ,maar centerparcs lijkt me wel ideaal. Wij zelf gaan voorlopig ook niet meer naar t buitenland. Centerparcs kan je aardig vertoeven, althans dat vinden wij.Wij gaan voor de laatste keer met z'n tweetjes in april. Maar daarna zeker nog wel! Heerlijk! Vooral als je die kleintjes ziet genieten in het water!

liefs Suzanne

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Zeker bij center parcs, kan je met zo'n kleintje lekker op vakantie. Je hoeft helemaal niet ver weg en ben er toch lekker tussenuit.

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Kan makkelijk hoor! CP heeft genoeg te doen voor jullie en je kleintje. Overigens is er op dit forum helemaal onderaan ook een topic over vakanties...misschien doe je daar nog ideeen op?
    Veel plezier!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Kan makkelijk. Wij zijn naar Australië geweest toen de kleine man 6 maanden oud was, ging ook uitstekend. (we gingen daarheen omdat we daar familie hebben, anders zou ik niet zo ver weg zijn gegaan - maar ik blijf erbij dat je makkelijker zo'n lange reis kunt maken met een kleine baby, dan met een peuter die het gangpad door wil rennen!)

Ik zou zelf geen lange autoritten maken (en dan bedoel ik zoiets van een uur of 10 of zo), je hebt dan zo weinig bewegingsvrijheid. Dan liever naar center parcs o.i.d.

6. sanneke

sanneke VIP lid

Feb 3, 2006
    5,476
    0
    0
    kan prima denk ik!
    wij zijn met mn zwager en schoonzus op vakantie geweest toen hun kleine 5 mnd was en die van ons 7. We hebben gekampeerd en het was no problemo. Wel rekening houden met het feit dat je erg gebonden bent aan voedingen en slaaptijden nog.

7. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    wij willen in juni gaan. Wel wacht ik met boeken tot de kleinee geboren is. Eerst even zeker weten dat alles goed gaat.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben de eerste 2 weken van september vakantie en onze baby wordt ook zo eind maart geboren :).

Wij willen misschien wel naar Centerparcs gaan oid, maar we kijken eerst hoe het gaat als de baby er is. Als we dan willen en er is nog iets te boeken, gaan we dus nog wel even weg. En anders maar lekker thuis, is ook niets mis mee!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij gaan met onze kleine die midden april wordt geboren eind augustus naar Turkije. We wachten wel met boeken tot de geboorte, maar als er geen rare dingen met ons kleintje zijn gaan we zeker, en het lijkt me op zich goed te doen hoor. Als je maar van tevoren goed nadenkt over hoe en wat. Bij Center Parcs lijkt me al helemaal geen probleem.

10. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

Jan 13, 2010
    450
    0
    0
    Wij zouden met me vriendin en haar vriend naar Frankrijk gaan en een weekje in het huisje van haar vader verblijven maar omdat ik deze maand moest beslissen had ik nee gezegd omdat ik niet weet hoe het allemaal loopt na de bevalling. Hoe het met mij of kindje gaat... Mijn schoonouders gaan dit jaar wel op zomervakantie met de auto wat in totaal max 600 km hiervandaan is en mochten we toch willen komen, dan waren we welkom.. Zo niet, dan blijven we gewoon in Nederland.. Zit ook met me kat die ik niet in pension wil achterlaten. Dat hadden we al 2x gedaan maar hij kwam depressief thuis...

Sorry, moest het ff kwijt! :)

11. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    ik vind zelf de parken van Landal mooier dan CP. Ruimer opgezet ,meer groen enz. Veelal vrijstaande, ruimere en luxere huisjes. Vaak wat kleiner zwembaden dan de massa bij CP. Ideaal dus met kleintjes! En vaak ook goedkoper. Landal heeft veel meer parken en keus en heel veel last minutes !!! Dus misschien is dit iets voor jullie?? Ze hebben ook een aantal parken net over de grens, ben je toch even helemaal weg!!

12. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Wij zijn toen ons ventje 3 maanden was een weekje op vakantie geweest naar Landal. Was erg goed te doen en erg fijn om na alle drukke kraamvisite, het herstellen van de bevalling en het wennen aan je nieuwe status als papa/mama even lekker met zijn 3-tjes uit te waaien.

Het is ons prima bevallen en ik zou het je zeker aanraden :) En vooral bij CP, daar hebben ze ook een box ed. dus dat is helemaal ideaal!

13. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hier ben ik het mee eens trouwens! Wij hadden een park waar verder geen zwembad o.i.d. bij zat maar dat zochten we ook niet. Niet zo massaal, klein opgezet maar wel super de luxe huisje met bubbelbad, sauna, zonnebank, wasmachine en droger (dat was echt IDEAAL, zo hoefden we niet allemaal reserverkleertjes enzo mee te nemen), magnetron, afwasmachine... En net zo duur als bij CP.

Als wij ooit weer naar een park gaan dan wordt het voor ons ook weer Landal!

Share This Page