En er is niets mis met opgerolde mouwen en broekspijpen hoor, doe ik ook regelmatig en staat alleen maar schattig. Vind ik tenminste. En ook hier klopte er niets van wat ze zeiden nav de echo's dus houd je daar niet teveel aan vast! Man is 1.86m en ik 1.61m. Volgens mij heeft dat er vrij weinig mee te maken.
Eerst kindje was 51 cm en 3720 gram, maat 50 paste perfect, hij heeft tot 4 weken maat 50 gedragen. Tweede kindje was 52 cm en 4600 gram, maat 50 zat goed maar hij ging al heel snel over naar 56. Beide kindjes zijn geboren bij 39 weken. Volgens mij zit je met maat 50 altijd wel goed of je kindje moet extreem groot of extreem klein zijn.
ik vind persoonlijk opgerolde mouwtjes jammer, zeker voor de 1e foto's. Bij zeeman en wibra heb je hartstikke leuke shirtjes voor 2 of 3 euro. Dus ik had daar een paar van gehaald in maat 50 (later zelfs nog bijgehaald). Onze dochter was 3870 gram en 52 cm en mt 50 heeft ze 3 weken aangehad. Nu is het ook wel zo dat de ene mt 50 natuurlijk groter is, dan de andere... Maar ik had zelf naar het ziekenhuis mt 50 + 56 meegenomen. Mt 62 zou ik écht niet doen. Bevallen trouwens met 41+3
Mijn zoontje is geboren met 41+4 was 4040 gram en 53 cm. Ik had heel veel kleertjes maat 50 gekocht omdat zowel de vader als ik en de rest van de familie ook vrij klein zijn, maar hij heeft maat 50 mooi niet aan gehad hoor! Dus koop er iig niet te veel van, of helemaal niets! Ik heb ook nog nooit iets op hoeven rollen, ik moet zelfs eerder met de volgende maat beginnen volgens mij moeder want dan is het allemaal maar precies pas!
zelf waren mijn man en ik dunne lange baby's du ik denk dat de broekjes zoiezo maat 50/56 worden en dan haal ik wel wat truitjes van maat 50 idd gewoon bij zeeman, voor die korte periode. thanks voor de reacties
mijn dochter is met 42.2wk geboren 3490gr 52cm heeft krappe 4 weken maatje 50 gehad en mijn zoon is met 38.2wk geboren 3660gr 53cm en heeft nu shirtjes van 56 aan en broekjes van 50 passen soms nog maar ligt ook aan het merk kleding
Mijn dochter is geboren met 40 wkn 6 dgn, en op de echo leek ze groot te zijn, maar in het echt was ze 48cm. Ik had maar 1 pakje maat 50, dus de volgende dag mijn man op pad gestuurd om kleertjes te kopen! (vond ie helemaal geweldig overigens).
Mijn zoontje is met 36 weken geboren en was 48 cm. Maat 50 was hem veel te groot en heb prematuur kleertjes moeten kopen, maar ik zou niet teveel kopen,je kunt altijd nog bijkopen! Succes, Liefs Debbie
Mijn man en ik zijn ook behoorlijk lang en ook hier op de echo de opmerking 'wat 'n lange benen'... Hanne was bij haar geboorte (40+2) ongeveer 48 of 49 cm.
Mijn zoontje is met 36 wkn en 6 dgn geboren en hij was 48 cm. Ik had geen prematuren kleertjes, dus gewoon mt 50 en daar heeft hij lang in gezeten. Ik had spijt dat ik van te voren toch niet meer had gekocht
Onze zoon Beau is geboren met 41+6. Hij was 50 cm en woog 3110 gram. Past goed in maat 50. Maat 56 is nog wat ruim meer gaat ook wel. Idd even mouwtjes oprollen.
hier was ons meiske op de datum en die was 51 cm ons manneke was een wk erna en die was 52 cm maar een stuk forser. meiske dus lang in 50 en 56 gezeten en ons manneke zat al vrij vlot in 62 en nu met dikke 4 mnd in 68 sommige zelfs al 74 het ligt ook echt aan de fabrikant hoor heb hier zelfs een pakkie 56 daar past ie nu nog in. terwijl ie dus al 68 heeft.
Amy is met precies 40 weken geboren en was 48cm. Terwijl papa 1.92 is en mama 1.84. Maatje 50 was voor haar nog te groot, denk dat ze dat week of 2/3 heeft aangekunt.
Onze dochter is geboren met 37 weken. Was 45 cm en kleertjes 50 waren dus veel te groot, ze heeft zeker 1 maand in kleertjes 45 gelopen.
mn zoontje is met 38 wkn geboren en was 50 cm en 3010 gram.. hij heeft ongeveer 4 weken in maatje 50 gezeten..
onze kleine man is geboren met 41+5 en was 52 cm en 4035 gram.hij heeft 2 weken in 50/56 gepast (lag wel een beetje aan welk merk)
Mijn jongste is met 41 weken geboren en was 55 cm. Hij heeft zeker nog een week maat 50 aangehad. Ging prima, in het begin liggen ze toch nog zo in elkaar.
Mijn oudste is met 36 weken geboren met een groei-achterstand en was 46 cm. Ik had helemaal geen kleine kleertjes gehaald, want wij zijn beiden lang. Maatje 50 was in het begin erg groot, maar vooral ook omdat hij zo smal was. Mijn dochter is met 40+6 geboren en was 54,5 cm en 4460 gram. Voor de lengte kon ze wel 56 aan, maar omdat ze zo'n lekker propje was zat 62 toch net even lekkerder. Ze heeft 56 maar heel kort aan gehad. Ik zou een pakje maat 56 klaar hebben, aangezien de meeste kindjes dat wel passen. En anders moet de kersverse papa maar even gaan shoppen!